دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بزرگ نشان دادن خانه کوچک با چند ترفند ساده اما حرفه ای

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اغلب خانه های امروزی کوچک هستند، حال ترفند های زیادی وجود دارد که با بکارگیری آنها می توان دکوراسیون داخلی خانه را بزرگتر از اندازه واقعی اش نشان داد، بنابراین برای آشنایی با این ترفند ها در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

تقریبا همه مردم دوست دارند، خانه ای بزرگ داشته باشند، اما این اتفاق با افزایش جمعیت و نیز قیمت های بالا و سرسام آور خانه ها برای همه افراد امکان پذیر نمی باشد. ولی می توانید خانه کوچک و نقلی خود را طوری طراحی کنید که بزرگتر از اندازه واقعی اش نشان دهد، از این رو در این مقاله راهکار هایی در زمینه بزرگ نشان دادن خانه کوچک معرفی کرده ایم که در ادامه می توانید بخوانید و یاد بگیرید.

ترفند هایی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک

زمانی که صحبت از طراحی داخلی خانه های کوچک می شود، بسیاری افراد تصور می کنند که ممکن است، این کار بسیار حوصله سر بر و یا حتی دشوار باشد، اما باید گفت که همیشه اینطور نیست. در اینجا راهکار هایی مؤثر و سریع معرفی کرده ایم که با اجرای آنها در محیط خانه های کوچک خود، ضمن اینکه می توانید استفاده بهینه از تمام فضا ها را داشته باشید، محیطی آرامش بخش ایجاد کرده و نیز از این کار لذت خواهید برد.

بزرگ نمایی خانه کوچک

یکی از روش های مؤثر برای بزرگتر نشان دادن اتاق و به طور کلی دکوراسیون داخلی به کار بردن الگوی تک رنگی می باشد، به این صورت که تنها از یک رنگ ثابت، یکدست و روشن برای رنگ کردن دیوار ها، کفپوش ها و حتی برای فرش استفاده کنید.

بزرگ جلوه دادن منزل کوچک

همچنین استفاده و نصب تعداد زیادی آینه برای تقویت و افزایش نورپردازی در خانه، ضمن اینکه یک راهکار عالی برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک می باشد، در جلوه و زیبایی خانه نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بزرگ جلوه دادن خانه کوچک

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی اگر چه در ایجاد فضای صمیمی و دنج بسیار مؤثر می باشد، اما استفاده از این رنگ ها در منازل کوچک به دلیل کوچک تر نشان دادن فضا، اصلا پیشنهاد نمی شود، بنابراین تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن و نیز روشنایی و نور بیشتر در منزل استفاده کنید.

تزیین سقف اتاق کودک یا اتاق های دیگر به طوری که منعکس کننده یک آسمان آبی یا آسمان شب باشد، می تواند فضای آنجا را بزرگ جلوه دهد، همچنین از رنگ ملایم و روشن برای دیوار ها استفاده کنید و نیز از نصب کردن پرده های ضخیم و سنگین برای دکوراسیون داخلی پرهیز کنید. برای کفپوش همه اتاق ها از یک رنگ و به صورت یکدست مثلا کفپوش سرامیک، چوبی و پارکت استفاده کنید به طوری که از اتاق خواب تا پذیرایی و هال ادامه یابد.

چیدمان شلف و کمد تلویزیون

برای دکوراتیو منازل کوچکی که فاقد پنجره هستند نیز می توانید با قرار دادن یک نقطه کانونی همچون شومینه، قفسه کتاب، تابلوی نقاشی و یا هر وسیله دیگری توجه افراد را به آن نقطه جلب نمایید تا نبود پنجره کمتر به چشم آید، همچنین با مشخص شدن نقطه کانونی، چیدمان مبلمان ها نیز راحت تر خواهد بود.

بزرگ نشان دادن منازل کوچک

به منظور استفاده بهینه از فضا های موجود در خانه های کوچک و نیز جلوگیری از شلوغی و بی نظمی می توانید قفسه های دیواری از پایین تا بالای دیوار و یا یک طاقچه بالای پنجره نصب نمایید و وسایل های اضافی را داخل آنها قرار دهید و تنها وسیله ها و اشیایی کوچک و اندک که زیبایی و جلوه گری بیشتری دارند را اجازه دهید باقی بمانند.

بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک

استفاده از مبلمان زیاد و پر کردن فضا با مبلمان و لوازم مختلف نمی تواند راه مناسبی برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی باشد و باید به دنبال خلق کردن فضا باشید، بنابراین برای بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون خانه های کوچک بهتر است، مبلمان راحتی و نرم دارای رنگ تقریبا تیره مثل صورتی، قرمز و نارنجی که نسبت به رنگ های سرد، آرامش بیشتری ایجاد می کنند، به کار برید. ضمن اینکه بهتر است برای روشنایی خانه، به جای یک لامپ تکی که مستقیم بالای سر می تابد با ریزش نور که از فضای وسیع تری در سقف می تابد، محیط آرامش بخش تری در خانه ایجاد نمایید.

بزرگ نشان دادن خانه کوچک و نقلی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، طبقه بندی و نظم دهی فضای کوچک خانه علاوه بر اینکه محیط داخلی را تمیز و مرتب نشان می دهد، موجب می شود تا فضا باز تر و بزرگتر نیز جلوه نماید. همچنین لازم است، مبلمان و وسایل منزلتان همیشه از ظاهری تمیز و مرتب برخوردار باشد و نیز با نصب شلف های دیواری شیک و قفسه ها می توانید وسایل کوچک و اضافی را جمع و جور کرده و با دور انداختن و یا بخشیدن وسایل اضافی و نیز انتقال وسایلی که اکنون به آنها نیاز ندارید به داخل انباری، فضای دلباز و آرامش بخشی به وجود آورید.

بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

گِرد بودن فضا، ترفند دیگری برای بزرگ جلوه دادن دکوراسیون داخلی می باشد، زیرا زاویه های بسته خانه را کوچک نشان می دهند و از آنجا که خانه های کوچک پر از خطوط مستقیم هستند، بنابراین می توانید با محو کردن خط های مستقیم و زاویه های بلند و تند از طریق خطوط منحنی، فضای داخلی را بزرگتر نشان دهید.

بزرگ نشان دادن منزل کوچک

پارچه ها ابزار مناسبی برای پوشاندن زاویه ها و خطوط می باشند، بنابراین می توانید میله و چوب پرده ها را با پارچه و به شکل والان هلالی و نیز چین دادن و یا آویزان کردن به دور پنجره بپوشانید و یا از رو مبلی هایی که از لبه مبل و یا صندلی آویزان هستند، استفاده نمایید، البته برای این منظور استفاده از فرش و بالش های گرد یا حالت بیضی مناسب ترند، همچنین مبلمان هایی که به حالت خمیده هستند، مثلا مبل هایی که شبیه کوهان خمیده و دارای انحنا هستند و یا صندلی های خمیده و یا مدل مبلمان استیل گِرد را استفاده کنید.

بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

نکات مهم دیگر برای بزرگنمایی منازل کوچک

در طی این سالها، عوامل زیادی از جمله افزایش جمعیت، کمبود فضای ساخت و ساز، بالا رفتن قیمت ها و … موجب کوچک شدن خانه ها و انتخاب زندگی در آپارتمان های کوچک شده است، حال طراحی دکوراسیون در فضاهای کوچک دشوارتر می باشد، زیرا امکان دارد به دلیل عدم رعایت برخی اصول مهم به منظور بزرگنمایی خانه، فضا کوچکتر از آنچه که واقعا هست به نظر برسد. در ادامه می توانید تصاویر دیگری از انواع دکوراسیون خانه های نقلی با طراحی های اصولی و صحیح را ببینید و الگو بگیرید.

تصاویر بزرگنمایی خانه کوچک

همانطور که گفتیم، فضاهای کوچک، بسته و شلوغ می تواند حس کسالت، خستگی را به وجود آورده و موجب آشفتگی ذهن در افراد شود، حال با رعایت نکاتی که در زیر می خوانید می توانید ضمن تمیز و مرتب نشان دادن منازل نقلی خود از ایجاد آشفتگی و شلوغی در این فضاهای کوچک جلوگیری کنید.

  • وسایل خانه را بررسی کرده و وسایلی که نیازی به آنها ندارید را بفروشید یا ببخشید. فرش ها، ملافه ها و پرده ها را بشویید.
  • کف دیوار ها و پنجره ها را تمیز کنید.
  • منزلتان را با اشیاء و وسایل کمی که ظریف و زیبا هستند، دکور نمایید.
  • همواره خانه را تمیز و مرتب نگه دارید.

روشهای بزرگنمایی خانه کوچک بزرگنمایی منزل کوچک بزرگنمایی منازل کوچک بزرگنمایی منزل نقلی بزرگنمایی خانه نقلی ترفندهای بزرگ نشان دادن خانه کوچک نحوه بزرگنمایی خانه کوچک ترفند بزرگنمایی خانه کوچک نکات بزرگ نشان دادن خانه کوچک روش بزرگنمایی خانه کوچک تکنیک بزرگنمایی خانه کوچک ایده بزرگنمایی خانه کوچک بزرگنمایی خانه کوچک ایده بزرگ نشان دادن خانه کوچک

ترفند های زیادی برای بزرگ تر نشان دادن خانه های کوچک وجود دارد که در اینجا به معرفی برخی از این راهکار ها پرداخته ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون خانه کوچک می توانید با مراجعه به بخش مربوطه، از مطالب پیشین آرگا در این زمینه دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *