دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چیدمان خانه کوچک و ترفندهایی که نباید از قلم بیاندازید!

  • فاطمه میرزایی
  • ۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

چیدمان درست و اصلولی وسایل در دکوراسیون خانه های کوچک امروزی نقش زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی دارد، بنابراین برای آشنایی با ترفند هایی برای چیدمان خانه کوچک که در ادامه به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم، می توانید همراه ما شوید.

امروزه و با توجه به گسترش زندگی شهر نشینی، خانه های بزرگ و حیاط دار جای خود را به خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی داده است، از این رو برای اینکه خانه های کوچک، فضای دلباز تری داشته باشند و بتوانید استفاده بهینه از تمام قسمت های آن داشته باشید، پیشنهاد می کنیم، خواندن این مقاله که به معرفی ترفند هایی کارآمد برای چیدمان خانه کوچک پرداخته ایم را از دست ندهید.

معرفی ترفند هایی مؤثر برای چیدمان خانه کوچک

در دنیای مدرن امروزی، دکوراسیون اغلب خانه ها کوچک است، از این رو چیدمان داخلی قسمت های مختلف آن ممکن است، کمی دشوار به نظر آید. ضمن اینکه حسرت استفاده از بسیاری از وسایل را نیز به دل ساکنین آن می گذارد، در این مطلب ایده هایی کاربردی و جدید از چیدمان و طراحی داخلی منازل کوچک ارائه کرده ایم که در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

انتخاب مبلمان راحتی

استفاده از مدل مبلمان استیل کلاسیک برای افرادی که در منازل آپارتمانی با ابعاد کوچک سکونت دارند، پیشنهاد مناسبی نمی باشد، زیرا فاقد کارایی مناسب در این منازل بوده و نیز فضا را کوچکتر نشان می دهد، از این رو انتخاب مبلمان های مناسب دکوراسیون خانه های کوچک همچون مدل مبلمان راحتی، مبل تاشو، نیم ست و  مبل راحتی ال پیشنهاد بهتری هستند.

دکوراسیون خانه کوچکدکوراسیون شیک خانه کوچک مدرن

چیدمان آپارتمان نقلیمدل مبلمان ال مانند و شیک برای منازل کوچک

چیدمان خانه نقلی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نورپردازی فضا

نورپردازی تاثیر زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی منازل کوچک دارد. بنابراین در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، می توانید با تعبیه چراغ ها و نور های مصنوعی مختلف روشنایی بیشتری در خانه ایجاد کنید. ضمن اینکه دیوار سفید چنین منازلی بهتر است، حتما سفید باشد.

چیدمان خانه کوچکچیدمان شیک منازل لوکس

دکوراسیون منزل کوچک

استفاده از فرش های کوچک

یکی از نکات مهم دیگر که در چیدمان خانه های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب فرش مناسب است، جالب است بدانید که انتخاب فرش های بزرگ برای منازل کوچک توصیه نمی شود و با وجود اینکه اغلب آپارتمان های امروزی و مدرن دارای کفپوش هستند، پس می توان از فرش های کوچک برای پوشاندن قسمتی از کف منزل استفاده کرد. حال در صورتی که کف خانه شما با موزاییک پوشانده شده، می توانید از فرش ها و موکت های بدون طرح که دارای بافت عمودی و رنگ خنثی هستند، استفاده کنید.

چیدمان برای منزل کوچکایده هایی ساده برای چیدمان منازل کوچک

چیدمان خانه کوچکدکوراسیون پذیرایی منازل کوچک

چیدمان منزل کوچک

نصب پرده های بلند

خانه هایی که دارای سقف بلند و فضای عمودی بلند هستند، به راحتی می توان با استفاده از کاغذ دیواری و نصب پرده های بلند، دل باز تر و بزرگ نشان داد. همچنین به کار بردن پرده های بلند برای خانه های کوچک آپارتمانی با سقف کوتاه نیز انتخاب مناسبی برای ایجاد انحراف بصری و بزرگ جلوه کردن دکوراسیون داخلی می باشد، برای این کار می توانید پرده را از سقف نصف کنید به طوری که تا روی زمین نیز کشیده شود.

دیزاین خانه کوچکدیزاین سالن نشیمن زیبا و کوچک

چیدمان منازل آپارتمانی

بهره گیری از فضا های عمودی منزل

در منازل کوچک می توانید از همه بخش های موجود در دکوراسیون داخلی از جمله فضا های عمودی نهایت استفاده را داشته باشید، ضمن اینکه با نصب انواع شلف و قفسه های دیواری و استفاده کارآمد از آنها به وسایل و لوازم موجود در منزلتان نظم دهید.

چیدمان خانه کوچکچیدمان اتاق پذیرایی با ایده های جدید

چیدمان فضای کوچک خانه

به کار بردن آینه زیاد در دکوراسیون داخلی

یکی از ترفند های قدیمی و مؤثر برای بزرگنمایی دکوراسیون داخلی، استفاده از آینه به تعداد زیاد است، ضمن اینکه باید به ابعاد آن توجه شود، زیرا آینه های کوچک نه تنها فضا را کوچکتر نشان می دهند، بلکه منظره ناهمگون و نا زیبایی را ایجاد خواهند کرد.

چیدمان اصولی خانه کوچک+عکس

پرهیز از بی نظمی و شلوغی

اغشاش بصری و بی نظمی اصلا مناسب فضا های کوجک نیست، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است نسبت به مرتب بودن فضا حساس تر شوید و نیز از جمع آوری لوازم اضافی خودداری کنید.

چینش اصولی خانه کوچک

به کار بردن رنگ های خنثی

یکی از نکات مهم دیگری که در چیدمان منازل کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، پرهیز از شلوغی و استفاده از طرح های ساده و رنگ های خنثی می باشد، بنابراین لوازم و وسایلی که استفاده می کنید نیز بهتر است، دارای رنگ های خنثی و یا ترکیب رنگ های ساده باشند.

مدل چینش خانه کوچک

تصاویری جدیدتر از چیدمان منازل کوچک و نقلی

در دنیای مدرن امروز؛ ساخت و ساز آپارتمان های کوچکتر و نقلی به جای منازلی با متراژ بالا موجب شده است که امروزه از فضای کافی و مناسب برای چیدمان و طراحی داخلی دلخواه و موردنظرتان محروم باشید، ولی با وجود کم بودن فضای داخلی این منازل که می تواند کمی دست و پای شما را برای چیدمان بهتر منزل ببندد، باید بدانید که برای هر کاری راهکار مناسب و راه چاره ای وجود دارد و همانطور که در بالا اشاره کردیم، ترفند های زیادی برای چیدمان خانه های نقلی و با متراژ پایین وجود دارد که با به کارگیری آنها می توانید احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

انواع چیدمان منزل نقلی

در دکوراسیون داخلی, ترفند های زیادی وجود دارد که با استفاده از هر یک از آنها می توان فضای منازل کوچک را بزرگتر و نیز دکوراسیون بزرگ را کوچک نشان داد؛ حال با توجه به کوچک بودن اغلب منازل امروزی می توان با ایده های ساده و متنوعی که در این زمینه وجود دارد، بهترین و اصولی ترین چیدمان و طراحی داخلی را انجام داد، پرهیز از شلوغ کردن فضا و قرار دادن هر چیز در جای مناسب خود، استفاده از میز های گرد در پذیرایی و نشیمن، مبلمان ال و نیز به کار بردن آینه ها و بهره گیری از آن در نقاط مختلف منزل از جمله راهکارهایی برای بزرگنمایی فضا می باشند، در اینجا می توایند تصاویری دیگر از چیدمان منازل نقلی را ببینید.

چیدمانی از منزل نقلیچیدمان منزل نقلی و کوچکتصاویر چیدمان منزل نقلیجدیدترین چیدمان منزل نقلیچیدمان متفاوت منزل نقلیایده چیدمان خانه کوچکچیدمان خاص منزل نقلیچیدمان شیک منزل نقلیطراحی و چیدمان خانه کوچکچیدمان زیبای منزل نقلیچیدمان جالب منزل نقلیچیدمان جدید منزل نقلیچیدمان منزل نقلیچیدمان خانه کوچک و جمع و جور

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما علاقمندان به این بخش، سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون خانه کوچک می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *