دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فرار از روزمرگی و خارج شدن از موقعیت های تکراری با چند اقدام ساده

  • سحر هودانلویی
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

اگر احساس می کنید که در زندگی به یک نواختی رسیده اید و دیگر مثل قبل خوشحال نیستید، وقتش رسیده که تغییراتی در ریتم زندگی خود ایجاد کنید. به این حالت ها که گاها انسان به آن مبتلا می شود، افسردگی ها زود گذر می گویند که در صورت عدم جلوگیری دائمی می شود. اگر به دنبال روش های موثر برای فرار از روزمرگی های زندگی خود شده اید، این بخش را با دقت مطالعه نمایید.

بیشتر اوقات پیش آمده که احساس کسلی می کنید و تمام روز را همانند تکه یخی گذران می کنید. همچنین زمان های بسیاری به وجود آمده که لحظات یک نواخت، سرد و بی روحی را پشت سر گذاشته اید و حال به آدم بی تفاوتی تبدیل شده اید. حتی گاهی وقت ها وجود فردی منفی باف که پیوسته فرکانس های منفی در محیط پخش می کند، همکارتان شده است و دیگر برایتان غیر قابل تحمل می باشد. تمامی عوامل گفته شده در ایجاد استرس و اضطراب های روزانه چندان بی تقصیر نیست و احساس شادی و نشاط را از شما سلب می کند. حال برای فرار از روزمرگی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

تکرار روز مرگی در طولانی مدت چه عواقبی در پی دارد؟

اگر از این وضعیت خسته شده اید و به دنبال راه حل های موثر برای فرار از روزمرگی هستید، این بخش از مجله آرگا را مطالعه کنید و با انجام آن ها پنجره ای نو به روی خود بگشایید. حق تمامی ما زندگی هایی سراسر نشاط و خوشحالی است که با رعایت برخی نکات می توان این چشمه امید را در زندگی ها جریان داد.

ترفندهای ساده برای فرار از روزمرگی

اگر شما نیز متعلق به گروهی از افراد هستید که همه چیز در مقابل دیدگانشان تکراری شده و دیگر مانند سابق حس خوشحالی ندارند، همچنین غم و اندوه را در زندگی خود حکم فرما کرده اند و دگر هیچ انگیزه ای برای ادامه دادن ندارند، پس وقتش رسیده که تغییری عظیم در زندگی خود ایجاد کنید. با ایجاد احساس شادی و نشاط و برنامه ریزی متناسب با زندگی به بعد جدیدی از زندگی دست پیدا می کنید که دیگر هیچ گاه احساس غم و ناراحتی نمی کنید. روزمرگی های طولانی در گذشت زمان افسردگی و دیگر بیماری ها روحی را به دنبال دارد که در صورت عدم جلوگیری جهانتان را سراسر اندوه در بر می گیرد.

راه حل های موثر در فرار از روزمرگی

روش های موثر برای خارج شدن از موقعیت های تکراری

در ادامه این مطلب چند اصل قدرتمند را برای شما جمع آوری کرده ایم، تا با مطالعه آن ها کنترل زندگی تان را در دست بگیرید و با انجام آن ها از روزمرگی های تکراری رها شوید.

  • به سلامت جسمانی خود توجه داشته باشید

این نکته به تناسب و زیبایی اندام شما و نوع تغذیه و برنامه غذایی تان می پردازد. شما باید به خود توجه کافی داشته باشید، همانند کوزت کار کردن و نشستن پشت میز کار کردن باعث می شود که از زیبایی اندام خود دور شوید و سلامتی تان را به فراموشی بسپارید. شما به این دنیا آمده اید تا با تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی تان ریتم مناسبی برای خود ترتیب دهید. اگر از ورزش و اهمیت دادن به خود غافل شده اید، بهتر است جلوی آیینه بایستید و به خود به خوبی نکاه کنید سپس تغییر های موثر در زندگی تان ایجاد کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

توجه به تناسب اندام چه تاثیری بر فرار از روزمرگی دارد

  • تغذیه مناسب به همراه برنامه غذایی موثر

برنامه غذایی که در طول روز آن را مصرف می کنید، بسیار مهم می باشد. با درک و آگاهی های لازم به تناسب اندام و سلامتی می توانید دست پیدا می کنید. تغذیه مناسب؛ رعایت باید و نباید هایی است که با اکتفا بر آن ها سلامتی جسم و روحتان تضمین می کنید.

برای دستیابی به زندگی معتدل و سالم باید در تغذیه خود تعادل را به وجود آورید و با تغییرات نسبتا کوچک تمام مسائل را به خوبی سازماندهی کنید. برای این اقدام در ابتدا باید آگاهی تان را نسبت به مواد غذایی بالا ببرید و با تمرین و تکرار های پی در پی به عادت غذایی مناسب دست پیدا کنید.

  • برای زمان های خود به خوبی برنامه ریزی کنید

در ابتدای این کار و فرار از روزمرگی ها باید برای خود هدف تعیین کنید و سپس با برنامه ریزی مناسب تلاش کنید که به آن دست پیدا کنید. تعیین زمان و در نظر گرفتن وقت کافی برای انجام هر عملی، میزان تلاشتان را برای رسیدن به هدف مورد نظر نشان می دهد. یکی از علت های اساسی که افراد به روزمرگی دچار می شوند، این می باشد که به خوبی به زمان و ساعت هایی که با هر تیک تاک گذر خود را یاد آوری می کند، بی تفاوت می باشند.

افزایش سواد رسانه ای به چه صورت است

  • بالا بردن سواد رسانه ای

برای این که سطح دانش و توانایی خود را بالا ببرید، نیازمند این هستید که از رسانه ها به خوبی استفاده کنید و از آن ها بهره بگیرید. آشنایی با ابزار، فرهنگ و هنجار های اجتماعی به شما در رسیدن به هدف کمک می کند و با کسب موفقیت، خوشحالی و لذت به زندگی تان سرازیر می شود.

  • برای مسافرت برنامه ریزی کنید

برای رفتن به مسافرت این دفعه بهتر است، مکانی را انتخاب کنید که بسیار متفاوت تر از قبل می باشد. به تجربه چیز های جدید بپردازید و با اقامت در دل طبیعت و یا هتل های متفاوت تجربه هایی نو و به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

کسب تجربه های کوچک و بزرگ به شما در تغییر نگرش به زندگی و مسائل کمک می کند، همچنین با سفر به مکان های جدید و معاشرت با افراد ناحیه های متفاوت و جدید، بعد دیگری از زندگی در برابرتان گشوده می شود. توجه به زندگی هر ناحیه از مناطق متفاوت ایران و سایر کشور ها، تجربه های به یاد ماندنی برایتان رقم می زند.

فرار از زندگی را با چه روش هایی می توان انجام داد

  • مراقبت از سلامتی شخصی

اگر شما نیز مانند برخی افراد به سلامتی خود هیچ توجهی ندارید و اغلب ترجیح می دهید، کار و موقعیت شغلی خود را در اولویت قرار دهید، باید گفت که با عدم تعادل و بر  هم ریختن سلامت جسمی به خود و روحتان آسیب بسیاری وارد می کنید. برای رعایت این تعادل باید همان اندازه که به کار اهمیت می دهید به سلامت جسمی تان هم اهمیت دهید.

برای خود ارزش قائل شوید و عادات رفتاری غلط همچون سیگار کشیدن، خوردن الکل و کافئین بسیار را از زندگی حذف کند. در این موقعیت تعادل را در بدنتان به میزان مناسب رعایت کرده اید و به فرار از روزمرگی های کسالت آور روی می آورید.

  • بالا بردن اعتماد به نفس

زمانی که افراد از خود تصوری مناسب دارند و همواره فرکانس های مثبت در فضا رها می کنند، به درک مناسبی از خود رسیده اند. سعی نکنید با استفاده نادرست از فضای مجازی به روحیه تان لطمه وارد کنید، شما با باور خود و احترام به ارزش هایتان فضایی مناسب برای رشد و فرار از روزمرگی های خسته کننده به وجود می آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را باور کنید و با چشم منحصر به فرد خودتان را برانداز کنید.

تعادل عقل و احساس به چه معناست

  • ایجاد تعادل در احساسات

تعادل احساسی بدین منظور است که تا چه اندازه به احساسات سالم و افکار مثبت در ذهن و مغزتان بها می دهید. اگر پاسخ به این سوال مثبت است باید گفت که در جایگاه مناسبی از احساس قرار گرفته اید، اما اگر جواب منفی است باید به فکر روش های تقویت ذهن و فرار از روزمرگی های اعصاب خرد کن باشید.

با آسان گرفتن بحران و حل سریع مشکلات احساس رضایت و خرسندی را در خود ایجاد می کنید، برقراری این تعادل در احساس و زندگی تان تجربه های مفید برایتان به ارمغان می آورد که دیگر همانند انسان های منفی باف، مشکلات و مسائل را بزرگ نمی کنید. اطلاعات خود را در هر زمینه ای بالا  ببرید و با خواندن مطالب روانشناسی خود را افکار منفی و حوادث بد گذشته رها کنید.

  • ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید

ورزش کردن تاثیرات بسیار مثبتی بر از بین بردن افکار منفی دارد. ورزش باعث اکسیژن رسانی به مغز می شود که با بر قرار سازی گردش خون در بدن، افسردگی و اضطراب به میزان چشم گیری کاهش می یابد. همچنین قابل به ذکر است که میزان آسیب های روانی به افرادی که همواره ورزش می کنند بسیار کمتر است. طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که میزان شادی و سرزندگی در افرادی که ۳ روز در هفته به میزان ۱ ساعت ورزش می کنند بسیار بیشتر از افرادی است که ورزش نمی کنند.

فرار از روزمرگی به چه صورت است

ورزش به عنوان روشی موثر در رهایی و فرار از روزمرگی می باشد.

  • کنترل عادات احساسی غلط

به احساس و عواطف درون ذهنتان به خوبی توجه داشته باشید و سعی کنید که محیط پیرامون را هماهنگ با آن ها ایجاد کنید. به قضاوت و حرف های دیگران توجه نکنید و به خاطر آن ها اوقات را به کامتان تلخ نکنید، به این فکر نکنید که کار شما از نظر دیگران درست است یا نه، کاری را انجام دهید که قلبتان می گوید و مغزتان تایید می کند.

با پرورش این گونه افکار و ترس از قضاوت شدن، خشم و کینه را در خود پرورش می دهید، اعتماد به نفستان را کاهش و عیب هایتان را با شکل بزرگ تری مشاهده می کنید. اگر عواطف و احساساتتان را به خوبی کنترل کنید، زندگی آرام و سرشار از آرامش را به خود هدیه می دهید.

رهایی از روزمرگی

  • در مورد زندگی خود به خوبی فکر کنید

گاهی لازم است دست از کار بکشید و مدتی با خود خلوت کنید. در این خلوت بهتر است فکر کنید به تمام چیز هایی که انجام داده اید، به اعمالی که برای خود برنامه ریزی کرده اید و ..

با خود کنار بیایید و برای شروع دوباره زندگی بر پایه موفقیتی برنامه های جدیدی برای خود طراحی کنید و با پیروی از آن ها احساس رضایت و خشنودی را در خود به وجود آورید.

  • ایجاد تعادل بین کار و زندگی

تمامی مواردی که تاکنون برای فرار از روزمرگی و رهایی از یکنواختی بیان شده است به این دلیل است که به درک درستی از زندگی برسید و به جای تمرکز بر کار به زندگی شخصی تان نیز توجه کافی را داشته باشید. بسیاری از افراد نسبت به کاری که انجام می دهند هیچ علاقه ای ندارند و فقط از اجبار آن ها را تحمل می کنند که تاثیرات منفی بر زندگی و روحیه شان می گذارد. زندگی کوتاه تر از چیزی است که بخواهد با تحمیل و زور های متوالی بگذرد، شما حق انتخاب دارد که با دارا بودن این ویژگی در خود توانایی انتخاب بهترین چیز ها را در زندگی دارید.

از این زندگی کوتاه نهایت لذت را ببرید و با هر گامی که به سوی هدف بر می دارید اعمال مثبتی برای تغییر خود انجام دهید. انجام این اعمال در نهایت به فرار از روزمرگی و احساس خرسندی و رضایت در درون ذهن شما می شود.

داشتن دفتر خاطرات به چه درد می خورد؟

  • برای خود دفترچه خاطرات کوچکی داشته باشید

برای اینکه از انجام مناسب مراحل زندگی تان اطمینان کسب کنید، دفترچه خاطره ای برای خود تهیه کنید و در آن تمام حوادثی که بر شما گذشته است را یادداشت کنید. انجام این عمل حس آرامش را در سراسر بدنتان تزریق می کند و با مرور کردن هر یک در طولانی مدت به نقاط قوت و ضعف خود پی می برید. با یاد داشت کردن جز به جز زندگی تان اهداف را بر خود یاد آوری می کنید و انگیزه مجدد برای کسب آن ها به دست می آورید.

  • برای زندگی تان نمره در نظر بگیرید

برای دور شدن از افکار منفی نیاز به انرژی مثبت بسیاری دارید. قبل از هر اقدامی در راه فرار از روزمرگی ابتدا زندگی تان را به خوبی بسنجید و ببینید که از ۱ تا ۱۰ چه نمره ای به خود می دهید.

بعد از این اقدام اهداف مورد نظرتان را بر روی کاغذ بنویسید و برای افزایش نمره زندگی تان تلاش کنید و اهداف والا تری برای رسیدن در نظر بگیرید.

اگر بعد از گذشت چند روز نمره ۸ دریافت کردید و به هدف تان نزدیک شدید آن را بزرگ تر کنید اما اگر هیچ تاثیری بر فرار از روزمرگی هایتان نداشت آن را کنار بگذارید و انرژی تان را صرف موارد مهم تر کنید.

روش های موثر در فرار از روزمرگی

  • پیدا کردن یک دوست همراه

در وضعیتی که به شرایط فعلی تان عادت کرده اید و بیرون آمدن از این وضعیت برای شما دشوار است، از طرف دیگر می دانید که قرار است به جای بهتری برسید ولی شاید مردد بوده و این تردید ها شما را از ادامه مسیرتان باز می دارد، بنابراین در این شرایط داشتن یک دوست خوب نعمتی است.

به منظور ایجاد تغییرات مثبت، حفظ انگیزه مهمترین کار می باشد، از این رو به شخصی نیاز دارید که دارای انرژی مثبت بوده و با حرف های امیدبخش و مثبت می تواند دلسردی را از زندگی تان ببرد، همچنین می توانید با افراد موفق و با تجربه صحبت کرده و کمک بگیرید.

  • تجسم آینده

اهداف تان را مشخص کنید و چشم انداز خود را تنها محدود به آینده نکنید، زمان حال را از دست نداده و خوشی های زمان حال را فدای رویا های آینده نکنید.، بهترین کار این است که اهداف تان را به روی کاغذ آورید، اینکه از زندگی تان چه می خواهید، چه احساسی داشته و بعد از اینکه به اهداف تان رسیدید، زندگی تان چه تغییراتی خواهد کرد را به طور دقیق مشخص نمایید.

فرار از یکنواختی

هر نکته ای که به ذهنتان می رسد، بر روی برچسب های کوچک یادداشت کرده و در جلوی چشم هایتان قرار دهید، همچنین می توانید تصویری از آینده دلخواه خود ترسیم نمایید، با این کار هر روز به خاطر می آورید که از زندگی تان چه می خواهید و اینکه قرار است به کجا برسید. زمانی که تصویر خوبی از زندگی تان داشته باشید و این تصویر را دائما مجسم نمایید، احتمال دستیابی به آن هدف نیز راحت تر خواهد بود.

  • گوش دادن به موسیقی

به هنگام بیدار شدن از خواب در صبح، موسیقی های انرژی بخش گوش کنید، موسیقی می تواند فواید شگفت انگیزی برای شما به همراه داشته باشد، به کمک موسیقی تمرکز ذهن تان افزایش می یابد و روحیه تان نیز بهتر خواهد شد، از ین رو راه حل های جدید و مفیدی به ذهن تان می رسد.

از طریق موسیقی می توان دنیای کسل کننده و یکنواخت خود را رنگی کرده و تحرک تان را نیز بیشتر می کند. به هنگام پیاده روی نیز می توانید موسیقی گوش دهید، حتی به هنگام انجام کارهای معمول در خانه نیز می توانید موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

رهایی از روزمرگی

راه حل های موثر برای رهایی از روزمرگی

  1. طبیعت گردی را در برنامه های هفتگی خود قرار دهید، افرادی که ساکن شهر هستند بیش از دیگر افراد که در روستا زندگی می کنند، به این آرامش و اطمینان خاطر نیاز دارند.
  2. آخر هفته های خود را با رفتن به پیک نیک رنگ و بوی دیگر ببخشید. تعطیلاتی که در آخر هفته نصیب همه ما می شود حیف است که در خانه نشینی سپری شود. پس با برنامه ریزی برای آخر هفته خود تغییر را در ریتم زندگی تان ایجاد کنید.
  3. هنگامی که زمان طولانی مشغول به انجام کار های سخت بوده اید، انجام کار های آسان و ساده لبخند به لبتان می آورد. این لبخند را از لب هایتان دریغ نکنید و با انجام کار های داوطلبانه این عمل را برای خود انجام دهید و از روزمرگی در زندگی فرار کنید.
  4. روزتان را هیجان انگیز آغاز کنید. صبح که از خواب بیدار می شوید با نگارش پیام های عاشقانه روحیه تان را برای تمام روز تقویت می کنید.
  5. در طول زندگی با وقایع بسیاری روبه رو می شوید. مطالعه این امکان را به شما می دهد تا واکنش مناسبی نسبت به هر واقعه از زندگی تان داشته باشید. پس از همین حالا کتاب مورد علاقه تان را تهیه کنید و ساعاتی از روز را برای مطالعه اختصاص دهید.

در صورت تمایل برای آشنایی با روشهای چگونگی پر کردن اوقات فراغت و تکنیک های برنامه ریزی موثر و موفقیت آمیز می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *