دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پر کردن اوقات فراغت با پیشنهادهای جذاب و مفید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

پر کردن اوقات فراغت برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است زیرا با داشتن یک برنامه ریزی درست و سنجیده برای وقت های آزاد خود می توانیم موفقیت بیشتری را در زندگی به دست آوریم. در اینجا با ارائه چند ایده سازنده برای چیدن برنامه اوقات فراغت به شما کمک می کنیم تا برنامه ای موفق داشته باشیم.

اگر قصد دارید اوقات فراغتتان را به شکل مفیدی پر کنید باید به سراغ برنامه های مفید نیز بروید افرادی که در برنامه اوقات فراغتتان مطالعه کردن، تماشای فیلم، عکاسی، آشپزی، اوریگامی، پیاده روی و ورزش را قرار می دهند چون از برنامه های مفید استفاده می کنند کارایی آن ها نیز بیشتر می شود و اکثرا افرادی موفق هستند. این روزها با پیشرفت مدرنیته و دنیای ارتباطات تفریحات زیادی وجود دارد که به اصطلاح سرگرم کننده است اما در واقع این سرگرمی ها یک فعالیت بی اساس و بی پایه هستند به عنوان مثال استفاده از فضای مجازی اینستاگرام که یکی از سرگرمی های روز دنیا است فقط عواقب مضر آن گریبان گیر افراد است اما برنامه های مفید و سرگرم کننده ای همچون پیاده روی و مطالعه کردن بر دانش، علم، آگاهی و سلامت فرد می افزاید. پر کردن اوقات فراغت، تاثیر به سزایی در شاد زیستن افراد دارد زیرا انجام دادن هر یک از این فعالیت های مفید اعتماد به نفس در فرد ایجاد می کند.

راه هایی برای پر کردن اوقات فراغت:

 چگونه اوقات فراغت سالمندان و نوجوانان را پرکنیم؟ همانطور که می دانید افراد سلیقه های متفاوتی با یکدیگر دارند در نتیجه نمی توان برای همه افراد برنامه ای یکسان را در نظر گرفت که بتوان اوقات فراغت آن ها را پر کرد از سوی دیگر سبک کاری، زندگی و اجتماعی افراد نیز متفاوت است و برای اینکه برنامه اوقات فراغت مناسب برای هر یک را در نظر گرفت به سلیقه شخصی آن ها نیز توجه داشت که در اینجا برنامه ای متنوع را در نظر می گیریم تا افراد بتوانند اوقات فراغت خود را به شکلی دلخواه و باب سلیقه تنظیم کنند.

برنامه اوقات فراغت

ورزش کردن:

شاید لذت بخش ترین فعالیت برای بیشتر ما ورزش کردن باشد این فعالیت برای خیلی از افراد امکان پذیر است به همین خاطر یکی از شیوه های ساده و راحتی است که افراد از آن برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند. انجام تمریناتی همچون پیاده روی، دراز نشست، فعالیت های کششی و یوگا در مدت زمان ۱۰ دقیقه می تواند برای داشتن برنامه اوقات فراغت مناسب باشد.

باغبانی کردن:

سر و کار داشتن با گل و گیاه برای هر فردی لذت بخش است و یک سرگر می مناسب است باغبانی کردن کاری بسیار ساده و لذت بخش است شما با داشتن چند گل می توانید این کار را شروع کنید و در صورت امکان این فعالیت را پرورش دهید. اگر می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید باید در سایت های آموزشی و خانگی جست و جو کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید جست و جو در این سایت ها نیز راهی دیگر برای پر کردن اوقات فراغتتان خواهد بود.

کارهای خیر خواهانه انجام دهید:

به سراغ کارهایی بروید که خیر خواهانه هستند این فعالیت ها به رشد اخلاقی و معنوی شما کمک زیادی می کنند و شخصیت بزرگی را برای شما می سازند. کمپین های حمایت از حیوانات، زنان طلاق و … که جنبه های حمایتی و کمک کننده دارند راهی دیگر برای پر کردن اوقات فراغت هستند.

شیوه های پر کردن اوقات فراغت

  •  آرون گروپس

یادگیری اوریگامی:

اوریگامی دانش استفاده از کاغذ تا زده است این هنر زیبا که با دست ساخته می شود برای خیلی از افراد سرگرم کننده است از سوی دیگر چون هنری کم خرج است می توانید آن را در مدت زمانی کم یاد بگیرید. خیلی از افراد دکوراسیون خانه خود را با استفاده از این هنر دستی تزئین می کنند برای یادگیری این هنر می توانید به سایت های اوریگامی و یا موسسات هنرآمزی مراجعه کنید.

طبیعت گردی:

گشت و گزار در طبیعت فرصت مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید روحی تازه پیدا کنید و با خانواده اوقات فراغتتان را پر کنید بنابراین برای پر کردن اوقات فراغت باید به آن توجه داشته باشید. برنامه ریزی برای پیک نیک رفتن بهتر است با هماهنگی دیگرا باشد و از دیگران نیز نظرسنجی شود برای پیک نیک رفتن نباید به دنبال تفریحات گران قیمت و لاکچری بروید با یک پیک نیک ساده نیز می توانید روزی خود را سپری کنید.

مطالعه کردن:

برای مطالعه کردن به سراغ مقالات و سایت های جذاب بروید که به آن ها علاقه مند هستید در اوقات فراغت مطالعه کردن درباره این مقالات برنامه شما را به شکلی مفید پر می کند همچنین به اشتراک گذاشتن این مطالب و کتاب ها نیز می توان در برنامه شما قرار بگیرد و تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

برنامه اوقات فراغت کودکان

فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهید:

بافتنی کردن، نقاشی، موسیقی و یا هر فعالیت هنری دیگری که به آن ها علاقه دارید یک شیوه ارزان و راحت برای پر کردن اوقات فراغتتان خواهد بود برای آمموختن اینگونه از فعالیت های هنری نیز باید به سراغ موسسات بروید یک پپیشنهاد دیگر برای این دسته از افراد هدیه دادن هنرهای دستیتان به دوستان است.

موزه رفتن:

پیشنهاد دیگر برای پر کردن اوقات فراغت، موزه رفتن است موزه یک مکان فرهنگی است که شما را با آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف آشنا می کند. موزه رفتن با دوستان یک فعالیت جالب است که تجربه ای متفاوت برای شما خواهد بود.

عکاسی کردن:

عکاسی از طبیعت، حیوانات و هر آن چیزی که به آن علاقه مند هستید می تواند موجب پر شدن اوقات فراغت شما باشد هر چند که راهکارهای ساده و ارزان دیگری برای برنامه ریزی اوقات فراغت وجود دارد خیلی از افراد از تماشای سوژه های عکاسی نیز لذت می برند اگر فردی بلند پرواز هستید نیز می توانید با راه اندازی نمایشگاه های عکاسی به شکلی حرفه ای تر این فعالیت را ادامه دهید.

اوقات فراغت خوب

مجله و روزنامه بخوانید:

روزنامه خواندن و مجله خواندن بر اطلاعات روز شما می افزاید که می توانید برای پر کردن اوقات فراغتتان به سراغ آن بروید برای این کار باید ساعت های خاصی را مشخص کنید و محیطی آرام را انتخاب کنید که تمرکز بیشتری داشته باشید.

در این بخش با انواع برنامه ریزی برای پر شدن اوقات فراغتتان آشنا شدید تنوعی که در این برنامه ها وجود دارد موجب می شود تا افراد با سلیقه های مختلف بتوانند یک برنامه مناسب برای اوقات فراغت خود داشته باشند. به خاطر داشته باشید برای داشتن یک برنامه خوب و مفید باید تنوع و تعادل را رعایت کنید زیرا یکنواختی انگیزه انجام دادن کارها را از شما دور می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *