• توقف کار در صورت خونریزی:

اگر در حین کار زخم خونریزی کرد کار را متوقف نمایید. ممکن است زخم شما بعد از کشیده شدن بخیه باز باشد، در اینصورت چسب زخم زده و از پزشک مشورت بخواهید.

  • خارج نمودن بخیه به کمک موچین:

بخیه های باز شده به کمک قیچی را با موچین به آرامی از زخم خارج کنید. توجه داشته باشید که از قسمت گره بخیه گرفته و آن را بیرون بکشید.

برای کشیده شدن بخیه چه کنیم

  • تمیز کردن محل زخم:

بعد از اتمام کار و کشیده شدن تمام بخیه ها، نوبت به تمیز کردن زخم می رسد. با استفاده از پنبه الکلی محل زخم را تمیز کرده و با کمی پماد آنتی باکتریال آن را چرب نمایید.

  • محافظت از زخم:

برای پیشگیری از باز شدن زخم می توانید از چسب زخم استفاده نمایید. چسب زخم ها معمولا تا یک هفته بر روی زخم باقی خواهند ماند. برای برداشتن چسب زخم از روی پوست و زخم خود از آب گرم استفاده کنید تا دردی نداشته باشد. پوست اطراف زخم برای مدتی ضعیف است پس در حین بهبودی کامل از باند محافظ استفاده نمایید. بهتر است حداقل ۴ تا ۵ روز این باند را استفاده کنید. زخم در اثر ضربه یا کشش ممکن است خونریزی یا ورم کند، پس از انجام کارها و فعالیت های سنگین بپرهیزید.

روش های برداشتن بخیه از زخم

مراقبت های بعد از کشیده شدن بخیه

بعد از کیشدن بخیه ها بهتر است مراقبت های زیر را انجام دهید:

همواره زخم را خشک نگه داشته و آن را مرتبا تمیز کنید. زخم را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید زیرا ممکن است به دلیل حساسیت بالا دچار سوختگی شود.

از لوسین های ویتامین E برای روند سریعتر بهبودی استفاده نمایید. البته قبل از هر نوع درمانی درمورد آن با پزشک خود مشورت نمایید.

بیرون کشیدن بخیه

در صورت بروز تب، قرمزی و ورم در زخم سریعا به پزشک مراجعه نمایید زیرا امکان عفونت در زخم وجود دارد.

در صورتی که زخم بعد از کشیده شدن بخیه باز شد باید سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید تا در صورت لزوم زخم مجددا بسته شود. همچنین می توانید برای آشنایی با روش های بهبود زخم بخیه کلیک نمایید.