دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه هزاری غذای جنوبی لذیذ با طعم واقعی

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در این آموزش طرز تهیه هزاری غذای ایرانی لذیذ و مقوی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از پخت این غذای محلی در منزل نهایت لذت را ببرید.

هزاری از انواع غذاهای محلی خوشمزه و مقوی بندرعباس می باشد که برای پخت آن از ترکیب ماهی و برنج استفاده می شود و اگر شما به پخت غذا با ماهی علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این غذای لذیذ در منزل غافل نشوید.

با ماهی غذاهای خوشمزه و سالمی را می توانید در منزل بپزید که سبزی پلو با ماهی ، هزاری ، ماهی شور و خورش ماهی از انواع لذیذترین غذاهایی هستند که با ماهی پخته می شوند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان نیز این نوع غذاها در منزل بپزید.

طرز تهیه هزاری در منزل

مواد لازم برای ۶ نفر

  • ماهی : ۷۰۰ گرم
  • گرد لیمو : یک قاشق مرباخوری
  • فلفل دلمه ای قرمز : یک قاشق مرباخوری
  • برنج : ۳۵۰ گرم
  • پیاز : دو عدد

طرز تهیه هزاری در منزل

ابتدا برنج را بشویید و آن را به مدت چند ساعت درون آب و نمک خیس نمایید. سپس ماهی را تمیز کنید و قبل از شستن ماهی به آن مقداری نمک و زردچوبه بزنید و بعد از گذشت نیم ساعت ماهی را به خوبی بشویید سپس آن را به صورت فیله ای خرد نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه هزاری تابه ای را روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را درون روغن تفت دهید و بعد از سرخ شدن آن ها فلفل دلمه ای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و مقداری آن را تفت دهید سپس برش های ماهی را درون روغن بریزید و تفت دهید.

روش تهیه هزاری در منزل

بعد از سرخ شدن برش های ماهی ، نمک و فلفل و زردچوبه را به مخلوط مواد بیفزایید و تفت دهید سپس آب برنج خیس خورده را بریزید و درون قابلمه ای مناسب مقداری آب ریخته و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید و بعد از اینکه به مرحله آبکشی رسید آن را درون آبکش بریزید.

  •  آرون گروپس

درون قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر خود را در کف قابلمه قرار دهید سپس چند کف گیر از برنج را درون قابلمه بریزید و روی برنج یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را قرار دهید سپس به همین ترتیب ریختن لایه ها را درون قابلمه ادامه دهید تا تمام شوند و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله متوسط قرار دهید و بعد از اینکه بخار برنج بالا آمد حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد سپس هزاری را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید.

روش پخت هزاری

در این مطلب با دستور تهیه هزاری غذای محلی خوشمزه آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این پلوی مخلوط را به راحتی در منزل بپزید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *