دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دلیل زانو درد ناگهانی چیست؟

  • مریم صبوری
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰

دلیل زانو درد ناگهانی طبق آسیب دیدن در ساختار پا مثل: استخوان، غضروف، تاندون و لیگامان تاثیر می گذارد که هر کدام بیشتر دچار استرس شده باشد مشکلش در آن ناحیه بیشتر است. با مجله آرگا همراه باشید تا بیشتر درباره این درد اطلاعات کسب کنید.

مشکلات عضلانی که امروزه بسیار شایع شده در خصوص اسکلت پا می باشد که عملکرد خم و راست شدن مفصل زانو را با مشکل مواجه می کند. در این بیماری فرد نمی تواند دیگر پا را بپیچاند و بچرخاند که زانو درد از مشکل های شایع در بین همه افراد در سنین مختلف است. در صورت بروز بیماری می تواند به خاطر پاره شدن رباط یا کشیده شدن غضروف این اتفاق بیوفتد که فرد دچار ورم مفاصل یا نقرس و یا عفونت شده است که به مشکل زانو درد می رسد. در ادامه مطالب همراه ما باشید.

زانو درد آرتریت

بررسی دلیل زانو درد ناگهانی

دلیل زانو درد ناگهانی طبق آسیب دیدن در ساختار بدنی پا مثل: استخوان، غضروف، تاندون و لیگامان تاثیر می گذارد که هر کدام بیشتر دچار استرس شده باشد مشکلش آن جاست. در زمانی فرد دچار درد می شود انواع راه های درمانی را برای نجات خود استفاده خواهد کرد. بزرگ ترین مفصل در کل بدن زانو ها هستند که استفاده زیادی هم از آن جا می شود ولی متاسفانه افراد زیادی به این درد مبتلا هستند که به پزشک مراجعه می کنند. گاهی مواقع درد زانو با صدا دادن پا و تورم همراه است که باید فورا به دکتر رفت و شرایط را برایش بازگو کرد. اگر آسیب شدیدی به زانو رسیده باشد و قرمز و متورم باشد و تب همراهش باشد ممکن است علائم عفونتی باشد. در افرادی که اضافه وزن دارند با این مشکل مواجه هستند که اگر اضافه باری داشته باشند حتی به مقدار ۲ کیلوگرم شاید به زانو آسیب برساند و دچار فشار بالا شود. شما با تقسیم بندی بر روی عضلات بدن که مرکز بدن و کفل باشد می توانید درد و فشار را از زانو ها کمتر کنید.

انواع دلیل زانو درد ناگهانی

  • اگر در جلوی زانو و زیر زانو احساس درد کردید ممکن است با خطر تاندون ها دست و پنجه نرم کنید. با زندگی فعال و نگهداری نکردن از زانو هنگام ورزش ها و کار موجب درد آن خواهید شد که هنگام دوندگی و دوچرخه سواری براثر پرش از ورزش بسکتبال در معرض تاندونیت قرار می گیرید. زمانی که جلوی کاسه زانو درد گرفت آسیب التهاب به تاندون ها سرایت کرده و اگر هم آموزش کافی در جهت حجم اضافه نداشته باشد خیلی زود آسیب دیدگی اتفاق می افتد و منجر به دلیل زانو درد ناگهانی می شود. شما با تنظیم بهتر دوچرخه می توانید کمک به کم شدن درد زانو کنید.

درمان و دلیل زانو درد ناگهانی

  • اگر احساس می کنید زانوی شما در هنگام لمس کردن متورم و حساس شده است و گرم است به خاطر بورسیت است. بورس ها از کیسه های پر شده از مایع کوچکی هستند که مفصل زانو را احاطه می کند. این کیسه های کوچک وظیفه شان پشتیبانی از زانو است که موقع تعادل فشاری که وارد می شود بین هر استخوان حکم روان کننده را دارد که در زانو انجام می شود و  هنگامی که حرکت کند اصطکاک را کم می کند. وقتی که بورس ها ملتهب شوند متورم تر می گردند و بین بافت اصطکاک یافت شده نزدیک زیاد تر می شود که همین امر موجب درد زیاد می شود. از بیشترین اتفاق در بین بورسیت تروما زانو است که در هنگام افتادن یا ضربه زدن به نقطه ای فشار وارد شده به مدت طولانی بر ناحیه زانو بر فشار تکراری می ماند و عفونت می کند. پس در بوریست حاد تر یک فرآیند تدریجی به کمک درمانگر فیزیکی با برنامه ورزشی منظم بهبود می بخشد تا برای اولین بار چنین شرایطی که رخ می دهد استراحت نمایید و فعالیت های انجام شده را متوقف کنید تا زانو بیشتر آسیب نبیند و هر یک ربع یکبار زانو را با تکه های یخ ماساژ دهید.

دلیل زانو درد ناگهانی هنگام پیاده روی

  • اگر هم احساس درد در زمان خم شدن زانو دارید و این درد سفتی و تورم و صدا را در پی دارد امکان پارگی منیسک زانو را دارید. از انواع درد ها می توان به پارگی منیسک زانو اشاره کرد که با ۱ تا ۲ بستر غضروف ۳ شکل در هر طرف زانو قرار می گیرد که بیشتر این اتفاق در افراد جوانتر رخ می دهد به دلیل چرخیدن تروما یا سریع و شدید چرخش زانو به وجود می آید. زمانی که سن فرد بالا تر است درد زانو پارگی منیسک به علت تخریب و یا پارگی طبیعی در پیر ها اتفاق می افتد کسانی که بیش از ۳۰ سال دارند آسیب پارگی منیسک را تجربه خواهند کرد. پس از پارگی تروماتیک ها یک درمان مفید برای کسانی که زانو هایشان قفل شده باید درمان جراحی را تجربه کنند. پس قبل از رفتن به زیر تیغ جراحی خوب تحقیق و فکر کنید که چون ضروری نیست و بیمار می تواند شرایط را با درمان های فیزیکی قابل کنترل کند تا حس بهبودی ببخشد.

دلیل زانو درد ناگهانی در ورزش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • چنان چه صدای بلندی از زانو با درد و ناتوانی و تورم را در وزن متحمل شدید ممکن است به علت پارگی ACL یا رباط صلیبی باشد. در برخی مواقع ورزشکار ها با این درد مواجه می شوند که به نام پارگی ACL یا همان رباط صلیبی جلویی گفته می شود. دلیل زانو درد ناگهانی برای تمامی افراد امکان رخ دادنش وجود دارد که در این هنگام از رباط های کلیدی برای نگهداری و ثابت در زانو ماندن از چرخش نگهدارنده زیاد استفاده می شود. می توان گفت علت بیشتر این پارگی ها به خاطر پارگی منیسک می باشد. پس ورزشکاران اغلب در این خطر هستند که به هنگام چرخش در ورزش اتفاق می افتد و اغلب هم زنان در معرض خطر هستند. آسیب دیدن رباط صلیبی جلو زانو از پارگی های خفیف تا کامل قابل تغییر است که در تسکین افراد جراحی برای درمان مفید است. دویدن و پیاده روی بدون رباط صلیبی امکان دارد به همین علت افراد با این شرایط ترمیم نمی کنند و بیشتر اوقات این رباط پایدار نمی ماند و در هنگام برگشت به تمرین ورزشی باید فقط جراحی شود.

علت و دلیل زانو درد ناگهانی

  • در صورتی که زانو ها سفت و حساس می شوند و در موقع لمس شدن تورم و شکاف دارد امکان دارد آرتریت باشد که این نوعی استئوآرتریت بوده و در زانو اتفاق می افتد. شایع ترین شکل او در هنگام سی سالگی شروع می شود که بافت های زانو را خراب می کند. این مثل سفید شدن مو ها با افزایش سن فرد منیسک در زانو و غضروف را تحت تاثیر قرار می دهد پس طبیعی است. از نشانه های ایجاد شده در آرتریت مانند: تورم و سفتی و طیف محدود از حرکت ها می باشد که بر روی زانو تاثیر فراوان دارد. پس وقتی که به آرتریت دچار می شوید روی زانو ها تاثیر آن را ببینید که از قبیل نقرس و روماتوئید است. این مورد از دلیل زانو درد ناگهانی می باشد که با رعایت آن می توانید به بهبودی برسید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *