دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش کیفیت صدای گوشی با چند راهکار ساده و کاربردی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

اگر از کیفیت صدای موسقی پخش شده از گوشی هوشند خود راضی نیستید برای آنکه تجربه مطلوبی از پخش موسیقی داشته باشید با این مقاله  هراه باشید تا با چند راهکار جهت افزایش کیفیت صدای گوشی آشنا شوید.

بعضی از گوشی های هوشمند دارای اسپیکرهایی هستند که ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته و نیاز و توقع کاربر را تامین نکند. روشهایی وجود تا کیفیت صدای گوشی را ارتقا بخشید که در این مقاله به آن اشاره می شود.

راهکارهای افزایش کیفیت صدای گوشی

افزایش کیفیت صدای گوشی

چنانچه گوش دادن موزیک و موسیقی یکی از علاقمندی های شما باشد، احتمالا  کیفیت صدای خروجی از اسپیکر گوشی برایتان اهمیت فراوان دارد. متاسفانه اغلب گوشی های هوشمند از اسپیکرهای قابل قبولی برخودار نیستند و برخی کاربران در جستجوی کیفیت و حجم بالاتری از پخش موسیقی هستند. همچنین عده ای هم از کیفیت خروجی صدای هدفون گوشی راضی نبوده و به دنبال روشهایی برای بهبود آن هستند. به این ترتیب قصد داریم در ادامه شما را با راهکارهایی جهت افزایش کیفیت صدای گوشی آشنا سازیم.

تنظیمات صوتی گوشی خود را بررسی کنید.

برای این کار به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی رفته و تنظیمات صوتی را بهینه سازی نمایید. البته این روش برای برخی از گوشی های اندرویدی قابل اجرا است. در رابط کاربری TouchWiz نیاز است تا دستگاه صوتی مورد استفاده را به گوشی وصل نموده سپس به بخش تنظیمات رفته و آیکون Sound را انتخاب نمایید. سپس تنطیمات Audio را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه های متعددی برای مطلوب سازی صدا نشان داده می شود که می توانید تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.

ارتقا دادن کیفیت صدای گوشی

رابط کاربری MIUI  در گوشی های شیائومی بهبود دهنده های هدفون را در اختیار قرار می دهد می توانید به این قسمت بروید و نوع وسیله پخش صدا (هدفون توگوشی یا معمولی) را انتخاب کنید. در رابط کابری سونی نیز قابلیت تنظیمات Equalizer و ClearAudio وجود دارد که می توانید به آن ها از طریق بخش تنظیمات دسترسی پیدا کنید. در برخی گوشی های سامسونگ نیز برای بهبود کیفیت صدا می توانید از قابلیت های Equalizer ، UHQ upscaler و Tube Amp Pro بهره بگیرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در گوشی های HTC نیز به لطف وجود سیستم صوتی BoomSound  امکان بهینه سازی پخش صوتی وجود داشته و در این قسمت گزینه های مناسبی برای کاربر درنظر گرفته شده است. ولی گوشی های ال جی، وان پلاس یا گوشی هایی که از اندروید خام بهره می برند، این قابلیت ها وجود ندارند.

قاب گوشی خود را بررسی کنید

افزایش کیفیت صدای گوشی با راهکارهایی متفاوت

قاب یا کاور محافظ گوشی نیز می تواند روی خروجی صدا تاثیر داشته باشد. برخی قاب ها ممکن است روی پورت های مهم مانند بلندگو و جک صوتی را بپوشانند. درواقع چنانچه بعد از دقت به صدای پخش شده از اسپیکر گوشی متوجه شدید که از یک قسمت آن صدایی خارج نمی شود یا صدا قابل شنیدن نیست، ممکن است به دلیل مسدود شدن اسپیکر  با قاب باشد. بنابراین قبل از خرید کاور به این نکته دقت داشته باشید.

از هدفون مناسبتری استفاده کنید

بهره گیری از هدفون خوب

با بهره گیری از یک هدفون مناسب می‌توانید برخی از تنظیمات صوتی را که گوشی  فاقد آن است  فراهم آورده و  کیفیت صدا را افزایش دهید. احتمال دارد این روش بهترین صدای خروجی را به ارمغان اورد. البته خرید یک هدفون با کیفیت زیاد ممکن است کمی هزینه بر باشد ولی ارزش این را دارد که وقت خود را صرف اجرای روشهای متعدد برای افزایش کیفیت صدا نکرده و از تجربه مطلوب تر پخش موسیقی لذت ببرید.

بهره گیری از اپلیکیشن جدید پخش موسیقی

یک راهکار دیگر برای افزایش کیفیت صدا تفن های هوشمند استفاده از اپلیکیشن پخش موسیقی جدید به جای برنامه پیش فرض نصب شده روی گوشی می باشد. نرم افزارهای مختلفی مانند Poweramp  ، PlayerPro  یا +Equalizer را دانلود و نصب کنید. این برنامه ها به تقویت کننده صدا، باس، تنظیمات حرفه ای و گزینه های دیگر مجهز هستند و تقریبا نیازهای مختلف کاربر از لحاظ پخش موسیقی را برآورده خواهند ساخت. توجه داشته باشید که پوشه مربوط به موسیقی را در قسمت تنظیمات برنامه شناسانده باشید.

افزایش کیفیت صدای گوشی

برنامه های مختلف برای بهبود کیفت صدا در گوشی

البته با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی می توانید برنامه های تقویت کننده صدای متعددی را مشاهده کنید و یکی از آن ها روی گوشی خود نصب کنید. البته توجه کنید که استفاده از این برنامه ها در طولانی مدت ممکن است به سخت افزار اسپیکر آسیب برساند بنابراین یک برنامه کاربردی افزایش صدا در حد نرمال را انتخاب کنید. در این میان برخی اپلیکیشن ها نیز وجود دارند که به روت شدن دستگاه نیاز دارند و با اعمال برخی تغییرات در فایل های سیستمی موجب افزایش کیفیت و حجم صدا می گردند.

خروجی صدای اسپیکر

یکی از این برنامه ها وایپر نام دارد که از محبوبت بالایی برخوردار بوده و اکثر کاربران حرفه ای اندروید با ان آشنایی دارند. وجود اکولایزر قدرتمند از دیگر ویژگی های مثبت برنامه وایپر بوده که به لطف آن  بالاترین کیفیت صدا در گوشی های اندرویدی  به دست می آیدو برای کاربر این امکان نیز وجود دارد تا پس از ایجاد تغییرات مدنظرش آن ها را به صورت فایل ذخیره نماید. در ضمن اپلیکشین وایپر خیلی وقت است که به صورت رایگان عرضه می شود و در فهرست بهترین برنامه ها برای گوشی های روت شده موجود است.

بهره گیری از نرم افزار های متفاوت

آگاهی از محل قرارگیری اسپیکر یا اسپیکرها

دانستن محل خروجی صدا یا اسپیکرها می تواند در کیفیت صدای پخش شده سودمند واقع گردد. زیرا چنانچه این قسمت پوشیده شده باشد کیفیت صدای خروجی پایین خواهد امد. به این ترتیب با آگاهی از محل بلندگو یا اسپیکرها می توانید برای استفاده از گوشی طوری آن را در دست بگیرید که جلوی اسپیکرها گرفته نشود و صدا مطلوب تر پخش شود.

افزایش کیفیت صدای گوشی

همچنین، گوشی را هنگام  پخش موزیک در وضعیت مناسب برای اسپیکر قرار دهید. به طور مثال در صورتی که اسپیکر دستگاه روی قاب پشتی باشد، گوشی خود را برعکس روی سطح قرار دهید تا اسپیکر بتواند خروجی صدای مطلوبی داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *