دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه اتصال دو کامپیوتر با وای فای برای اشتراک گذرای و انتقال فایل و اطلاعات مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

با روشهای مختلفی می توان بین دو کامپیوتر اتصال برقرار کرد. در این مقاله با اتصال دو کامیپوتر از طریق وای فای آشنا خواهید شد. استفاده از این روش سرعت انتقال فایلها را افزایش داده همچنین در زمان کمتری می توانید فایلها را اشتراک گذاری کنید.

گاهی اوقات نیاز است تا از طریق بی سیم دو کامپیوتر با یکدیگر اتصال داشته باشند. به طور مثال برای اجرای بازی یا از نظر کاری قصد داید دو رایانه را با این روش به یکدیگر متصل کنید تا هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی نمایید، همچنین با سرعت بیشتری فایل ها را انتقال دهید.

طریقه اتصال دو کامپیوتر با وای فای

اتصال دو کامپیوتر توسط شبکه وای فای

می توان فرایند اتصال دو رایانه را بدون استفاده از هیچ کابلی از طریق وای فای انجام داد. از این روش برای اشتراک گذاری فایل یا برنامه ها استفاده شده تا با وقت کمتر فایلها را سریعتر انتقال داد. مثلا در محل کار، دو کامپیوتر می توانند از یک پرینتر استفاده نموده و عملیات چاپ را انجام دهند یا فایلها را سریعتر به اشتراک بگذارند. برای آنکه طریقه اتصال دو کامپیوتر با وای فای را بدانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. قبل از شروع  یک مودم با قابلیت وای فای نیاز دارید. سپس دو کامپیوتر یا لبتاپ را آماده نموده و خدمات اینترنتی ارتباطی بین دو سیستم را از طریق وای فای فراهم نمایید.

اتصال دو کامپیوتر با وای فای

۲. سپس در کامپیوتر اول به نوار وظیفه (task bar) بروید و روی علامت وای فای کلیک کنید. در منوی باز شده بر روی Open Network and Sharing Center  کلیک نمایید.

متصل نمودن دو کامپیوتر با وای فای

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. پنجره ایی نمایش داده می شود  که در سمت چپ آن بر روی گزینه  Change advanced sharing settings کلیک کنید.

آشنایی با روشای اتصال دو رایانه

۴. در ادامه به پنجره جدیدی وارد می شوید که شامل تنظیمات اصلی است. در این پنجره تمام گزینه ها را از Turn off به Turn on تغییر دهید.

۵. ولی گزینه آخر را که در حالت Turn off password protected sharing است تغییر ندهید و اجازه دهید روی Turn off باشد. سپس بر روی Save changes را کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردند.

۶.  مجدد وارد Open Network and Sharing Center شوید و این دفعه  Mange Wireless networks را انتخاب نمایید.

۷. پنجره جدید ظاهر می شود  که در آن  شبکه جدید را با کلیک بر روی Add اضافه کنید.

روشهای متفاوت اتصال دو رایانه

۸. در ادامه پنجره ای با عنوان  Manually Connect to a wireless network باز می شود که از شما سوال می کند شبکه را چگونه می خواهید اضافه کنید؟  برای این منظور گزینه Create an ad hoc network را انتخاب نمایید.

اتصال دو کامپیوتر توسط وای فای

۹. سپس در صفحه جدید متن  Set up a wireless ad hoc network را مشاهده خواهید کرد برای راه اندازی شبکه(اتصال) روی Next کلیک کنید.

۱۰. حالا باید اطلاعات شبکه جدید را وارد کنید. نام شبکه (Network name) را تایپ کنید، گزینه نوع امنیت( Security type ) را تغییر ندهید، پسورد (Security name) مدنظر را وارد کنید. برای مخفی شدن پسود تیک کنار Hide characters را فعال کنید. سپس کنار Save this network را تیک زده تا تنظیمات شبکه ذخیره گردد بعد بر روی Next کلیک کنید.

استفاده از وای فای برای انتقال فایلها

۱۱. در ادامه خواهید دید که کامپیوتر شروع به ایجاد شبکه جدید برای اشتراک گذاری فایل ها می نماید . چند لحظه ای صبر کند تا کار اتمام یابد.

اتصال دو رایانه با وای فای

۱۲. مشاهده می کنید که شبکه KENZA2016 ایجاد شده و  برای فعالیت ارتباطی آماده است. سپس این پنجره را ببندید.

شبکه های مختلف ارتباطی

۱۳. هنگامی که وارد مدیریت شبکه های رایانه شوید شبکه جدید دستی ایجاد شده را خواهید دید.

اتصال آسان دو رایانه با وای فای

۱۴. سپس بر روی علامت شبکه وایرلس در نوار وظیفه کلیک کنید تا شبکه جدیدمشاهده کنید.

شیوه های مختلف اشتراک گذاری فایل در رایانه

برای  اتصال  کامپیوتر بر روی CONNECT کیلک کرده و این مراحل را برای کامپیوتر دوم نیز انجام دهید و توسط شبکه اشتراک گذاری فایل KENZA2016 ارتباط برقرار نموده و سپس به راحتی اشتراک گذاری و انتقال فایل ها شروع نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با طریقه انتقال فایل بین دو کامپیوتر با کابل و نیز نحوه اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *