دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وجود خون در پوشک نوزاد دختر و پسر نشانه چیست؟

  • ساناز براتی
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در زمان تعویض پوشک نوزاد ممکن است کمی خون در پوشک او دیده شود. این موضوع نگران کننده نیست و ممکن است بنا به دلایلی مثل خراشیدگی در سینه مادر، تنگ بودن پوشک یا کوچک بودن پوشک، زخم جزئی در مقعد نوزاد و… باشد.

یکی از مواردی که همیشه باعث استرس و ناراحتی مادر می شود و همچنین او را آشفته خواهد کرد دیدن خون در پوشک نوزادش است. در برخورد با چنین موضوعی در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کرده و سپس به دنبال دلیل این موضوع باشید. وجود خون خیلی هم نگران کننده نیست برای بررسی بیشتر این موضوع در این مطلب همراه ما باشید.

وجود خون در پوشک نوزاد

ماداران همواره نگرانی هایی را اجانب کودک خود دارند. گاهی ممکن است مادر در زمان تعویض کودک با لکه ای خون رو به رو شود، مطمئنا این موضوع باعث اضطراب و نگرانی او خواهد شد ولی باید گفت که دیدن لکه خون، همیشه نگران کننده نیست و در بیشتر موارد دلایل ساده ای و قابل حل دارد. در ادامه با بررسی دلایل آن ما را همراهی کنید.

دیدن خون در پوشک بچه

سینه خراشیده مادر

گاهی اوقات ممکن است سینه مادر دچار خراشیدگی شده و یا زخمی شده باشد و کودک در زمان شیر خوردن قطره خونی از سینه مادرش را بلعیده باشد و مادر متوجه این موضوع نباشد. توجه داشته باشید خون بلعیده شده به کودک صدمه ای نمی زند و در بسیاری از موارد این اتفاق می افتد که جای نگرانی ندارد. امکان دفع این خون توسط کودک وجود دارد که در پوشک قابل مشاهده است. پس در صورت وجود خراشیدگی در سینه خود نگران خون دیده شده نباشید.

علت دیدن خون در پوشک بچه

زخم جزئی در مقعد کودک

دلیل دیگر برای دیدن خون در پوشک نوزاد ممکن است به خاطر وجود خراش و زخمی جزئی در مقعد کودک باشد. که این خراش در بسیاری موارد به خاطر مدفوع خشک یا سفت است که در نوزادان خیلی کم اتفاق خواهد افتاد زیرا آنها هنوز به آنها غذاهای جامد داده نشده است. این مشکل با استفاده از پمادهای آنتی باکتریال یا مرطوب کننده به سادگی برطرف خواهد شد. پس از دیدن خون حتما مقعد او را به خوبی بررسی نماید تا متوجه دلیل آن شوید.

علل وجود خون در پوشک نوزاد

  •  آرون گروپس

وجود خون در پوشک دخترها

 امکان دارد کمی خون از واژینال دخترها خارج شود که این موضوع به خاطر کاهش سطح هورمون های مادر در بدن کودک است که بعد از زایمان پیش خواهد آمد. این موضوع اصلا نگران کننده نیست و بعد از مدت کوتاهی هورمون ها در بدن کودک به میزان طبیعی خواهند رسید.

وجود خون در پوشک نوزاد

وجود خون در پوشک پسرها

دیدن خون هنگام تعویض کودک پسر ممکن است به خاطر ختنه کردن او باشد. اگر کودکتان را ختنه کرده اید از دیدن خون در پوشکش نگران نشوید و خونسردی خود را حفظ کنید. با بررسی آلت تناسلی کودکان از این موضوع مطمئن شوید.

مشکل در پوشک نوزاد

از دلایل دیگر می توان به مشکل در پوشک اشاره کرد. سفت بستن پوشک و یا کوچک بودن آن ممکن است در قسمتی از بدن او ایجاد خونریزی نماید.

وجود خون در پوشک کودک

موارد نگران کننده

درست است که گفتیم وجود خون در پوشک خیلی نگران کننده نیست اما در برخی موارد مثل دیدن مقدار زیادی خون که بصورت پیوسته و چند بار باشد و همچنین ظاهر بیمار گونه کودک مثل تب بالا یا کبودی باید حتما به پزشک مراجعه شود. همچنین در صورت دیدن خون در مدفوع نوزاد کلیک کنید تا راهکارهای بررسی این مشکل را نیز با شما در میان بگذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *