دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش تغییر فرمت فیلم با استفاده از دو روش ساده

  • رسول پنق
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

گاهی پیش می آید که یک دستگاه پخش ویدئو از فرمت فیلم پشتیبانی نمی کند. یا در هنگام بارگذاری یک فیلم خطای فرمت فیلم پشتیبانی نمی شود نمایش داده میشود. برای حل این مشکل شما باید فرمت فیلم را تییر دهید. ما در این مطلب به آموزش ساده ترین روش های تغییر فرمت فیلم پرداخته ایم.

شاید برای شما پیش آمده باشد که فیلمی را در اینترنت بخواهید بارگذاری کنید و یا اینکه در دستگاهی دیگر بخواهید آن را پخش کنید که در این دو حالت با پیام خطای فرمت فیلم نا معتبر است مواجه شده باشید. در ادامه این مطلب می خواهیم چگونگی تغییر فرمت فیلم را به روش بسیار ساده و با یک نرم افزار جالب آموزش دهیم پیس با ما همراه باشید.

آموزش تغییر فرمت فیلم با برنامه VLC Player

برنامه VLC Player یکی از هترین و معتبر ترین پخش کننده موجود است. با این پخش کننده شما می توانید بسیاری از فرمت های فیلم را باز کنید. البته این فقط کی از امکانات این برنامه است. شما علاوه بر پخش فیلم در VLC Player می توانید فرمت فیلم های خود را نیز به راحتی تغییر دهید. برای تغییر فرمت فیلم های خود با استفاده از برنامه vlc player مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

تغییر فرمت فیلم با نرم افزار VLC

مرحله اول

برنامه vlc player را اجرا کنید و به بخش media رفته و روی گزینه Conver/save کلیک کنید

مرحله دوم

گزینه File را انتخاب کنید و در پنجره ی File Selection روی گزینه Add کلیک کنید و فیلمی را که می خواهید فرمت آن را تغییر دهید انتخاب کنید.

مرحله سوم

بع داز انجام تین مراحل بر روی گزینه Convert/Save کلیک کنید

مرحله چهارم

در بخش Profile فرمت مقصد را انتخاب کرده و در بخش Destination نیز مسیر ذخیره‌سازی فایل جدید روی هارد‌ دیسک را انتخاب کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله پنجم

با کلیک روی Start عملیات تبدیل فایل آغاز شده و با توجه به حجم فایل انتخابی شما، پس از چند دقیقه فایل تبدیل شده روی هارد‌دیسک رایانه‌ شما ذخیره می‌شود.

تغییر فرمت فیلم با استفاده از Handbrake

برنامه دیگری برای تغییر فرمت فیلم وجود دارد که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. این برنامه Handbrake نام دارد که با آن به راحتی می توانید فرمت ویدئو های خود را تغییر دهید.

مرحله اول

ابتدا برنامه را دانلود کرده و بروی سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب شدن، برنامه را باز کنید.

مرحله دوم

پس از باز کردن برنامه Handbrake بر روی گزینه File کلیک کنید. پس از باز شدن پنجره فایل فیلمی را که می خواهید فرمت آن را تغییر دهید را با استفاده از گزینه Open انتخاب کنید.

نرم افزار Handbrake برای تبدیل فرمت فیلم

مرحله سوم

بعداز انجام دادن مراحل گفته شده برنامه از شما می خواهد که فرمت خروجی فیلم را انتخاب کنید. بعداز انجام اینکار بر روی گزینه Save as کلیک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید نامی را برای فیلم با کرده انتخاب کنید. بعداز انتخاب نام بر روی گزینه Save کلیک کنید و منتظر عملیات نرم افزار باشید.

مرحله پنجم

و در نهایت با کلیک بر روی گزینه Start Encode فرمت فیلم شما تغییر خواهد کرد.

راه کار های ساده برای تغییر فرمت فیلم

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند باشد. همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تبدیل  زیر نویس انگلیسی به فارسی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *