دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی رضوانشهر و نگاهی به زیبایی های تاریخی و طبیعی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

رضوانشهر یکی از شهرهای رویایی و جذاب در استان گیلان است مکان های دیدنی رضوانشهر شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی هستند این شهر دارای طبیعتی بسیار دیدین است و دارای آبشارهای معروفی همچون آبشار ویسادار است که همه گردشگران ایرانی آن را می شناسند.

رضوانشهر که در شمال غربی از گیلان قرار گرفته است نزدیکی این شهر به ساحل دریای خزر و کوه های زیبای تالش بر اهمیت آن افزوده است از سویی بخش های جلگه ای و کوهستانی در این نواحی نیز بسیار پر اهمیت هستند. مرزهای مشترکی که میان رضوانشهر و خلخال، ماسال، صومعه سرا و بندر انزلی وجود دارد موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی از نواحی مختلف به این منطقه سفر کنند این گردشگران و توریست ها در سفر خود به این شهر می توانند از جاذبه های تاریخی و طبیعی مختلفی بازدید کنند. آشنایی با جاذبه های گردشگری این شهر برای خیلی از افراد جذابیت دارد زیرا این شهر یکی از شهرهای توریتی در استان گیلان است و همانند دیگر شهرهای گیلان دارای مناظر بکری است که شاید هیچ جی دنیا نظیر آن را نخواهید دید. ما در این مقاله قرار است به سراغ جاذبه های دیدنی از این شهر برویم و اطلاعات گردشگری زیادی را در اختیار شما گردشگران ایرانی عزیزقرار خواهیم داد.

مکان های دیدنی رضوانشهر کدام اند؟

اگر قصد دارید به گیلان و شهرهای اطراف آن سفر کنید توصیه می شود تا در سفر خود به گیلان و بازدید از مکان های دیدنی گیلان به سراغ شهر دیدنی و پر جاذبه رضوانشهر بروید این شهر دارای آبشارها، طبیعت دیدنی، مراتع و کوه ها است که هر یک از جذابیت خاصی برای گردشگران برخوردار است. زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان از دیدنی های فرهنگی تا چشم اندازهای طبیعی این استان هر یک جذابیت های خاص خود را دارند و شهر رضوانشهر نیز یکی از این دیدنی ها می باشد.

 

پارک جنگلی گیسوم:

این پارک جنگلی که با نام پارک دکتر درستکار نیز از آن یاد می شود یکی از مناطق دیدنی در رضوانشهر است که در فاصله ۱۴ کیلومتری از این شهر قرار گرفته است در مسیری از جاده پر پیچ و خم این پارک که به دریای خزر منتهی می شود شاهد جنگلی اسرار آمیز و دلان های سرسبز هستید در این دالان که پوشیده از درختان است می توانید چشم اندازی بسیار دیدنی را مشاهده کنید. امکانات متعددی که در این پارک برای گردشگران ارائه می شود شامل سرویس بهداشتی، امکانات تفریحی و … است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

طبیعت رضوانشهر

آبشار ویسادار:

این آبشار از باشکوه ترین آبشارها و مرتفع ترین آبشارها در ایران است همچنین به عنوان سومین آبشار مهم و شناخته شده در گیلان از آن یاد می شود این آبشار در فاصله ۱۶ کیلومتری از پره سر قرار گرفته است. در مسیر رسیدن به این آبشار می توانید شاهد چشم اندازهایی بسیار فوق العاده و تماشایی باشید که بهتر است تا از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنید این آبشار یکی از مکان های دیدنی رضوانشهر به شمار می آید که می توانید از آن دیدن کنید.

جاذبه های رضوانشهر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مسجد اسپیه مزگت:

این مسجد از جمله بناهای تاریخی است که دارای ارزش مذهبی و فرهنگی بالایی است در حقیقت این بنا از دوران زرتشت بر جای مانده است و یکی از آتشکده های آن دوران است و محلی برای عبادت مردم بوده است. در رابطه با قدمت این بنا اختلاف نظرهایی وجود دارد زیرا برخی بر این باورند که این مسجد در زمان ساسانیان بنا شده است جالب است بدانید که این مسجد در لا به لای برگ های درختانی غول پیکر دفن شده بوده و در پی کاوش ها کشف شده است. در حال حاضر این بنا ویران شده است و تنها مخروبه هایی از آن باقی مانده است اما با این وجود از جذابیت های زیادی برخوردار است.

رضوانشهر چه دیدنی هایی دارد

پل تاریخی شفارود:

از دیگر بناهای تاریخی و مکان های دیدنی رضوانشهر که متعلق به دوران قاجاریه است این پل بر روی رودخانه شفارود قرار گرفته است و در نزدیکی تالش قرار گرفته است سبک معماری خاصی که در این بنا وجود دارد نشان دهنده معماری ایرانی است. این پل دارای دو طاق با پلکان است همچنین دو ستون مخروطی شکل دارد و در بدنه آن نیز دو طاق دیده می شود.

بنای تاریخی رضوانشهر

پل آجری پونل:

تحقیقات نشان می دهد که این پل در زمان صفویان ساخته شده است در ساخت این بنا از آجر استفاده شده است که در بسیاری از پل ها و بناهای ساخته شده در زمان صفویان اینگونه بوده است. این پل تاریخی در فاصله ۱۴ کیلومتری از رضوانشهر قرار گرفته است طول این پل ۳۰ متر است و دهانه بزرگ آن با طاق جناقی دارای یک معماری برجسته است همچنین در کف این پل که یک گذرگاه است با استفاده از سنگ فرش شده است.

نمایی از رضوانشهر

روستای بهشتی ارده:

روستایی که در ارتفاعات سرسبز گیلان قرار گرفته است این روستا بهشت علاقه مندان به عکاسی است کوه های دنباله داری که در این منطقه وجود دارد و پوشیده از طبیعتی سرسبز است برای شما جذابیت خاصی خواهد داشت. این منطقه از هوای ییلاقی برخوردار است و لذتی برای افرادی است که تجربه زندگی در مناطق روستایی را نداشته اند آسان این روستا در شب بسیار دیدنی است و بسیار شفاف و پر ستاره است این روستا یکی از جاهای دیدنی رضوانشهر است.

مکان های دیدنی رضوانشهر

گورستان تاریخی پرن پرن وسکه:

این گورستان یکی دیگر از بناهای تاریخی و باستانی است که می توانید در رضوانشهر از آن دیدن کنید این گورستان در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است شما علاقه مندان قبل از ورود خود به روستای ارده می توانید از جاذبه های این گورستان نیز دیدن کنید.

رضوانشهر و دیدنی ها

علاقه مندان و گردشگران می توانند در لینک آشنایی لازم با دیدنی های رشت و بهترین جاذبه های گردشگری این شهر تماشایی را به دست آورند و در سفر خود به رضوانشهر از دیدنی رشت بازدید کنید و تجربه ای متفاوت در طول سفر خود کسب کنید. از دیگر دیدنی های رضوانشهر می توان به قلعه امیر ساسان اشاره کرد این قلعه نیز از چشم اندازهای تاریخی زیادی برخوردار است و می توانید از نزدیک جذابیت های زیادی از این بنا را مشاهده کنید. قلعه امیر ساسان یک قلعه نیمه مخروبه است و در گذشته از این قلعه به عنوان یک اقامتگاه ها ییلاقی استفاده می شده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *