دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با نیسان تیانا و بررسی ویژگی های این خودروی محبوب ژاپنی

  • رسول پنق
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

نیسان تیانا یک خودرو در مدل خانوادگی ساخت شرکت نیسان است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. این خودروی ژاپنی از طراحی عالی و بی نظیری بهره برده است. این خودرو همچنین از نظر مشخصات فنی نیز بسیار عالی و چشمگیر است. در ادامه با بررسی نیسان تیانا با ما همراه باشید.

نیسان تیانا یکی از محصولات پرآوازه شرکت ژاپنی نییسان است که در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. بررسی نیسان تیانا به ما نشان می دهد که این خودرو یک خودروی با کیفیت و جادار و در سبک خانوادگی است. این خودرو ی ژاپنی با نام های مختلفی در سایر کشور ها شناخته می شود. این خودرو در دو تیپ در بازار ایران وجود دارد که از لحاظ فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها تفاوت در امکانات این دو تیپ است. البته عرضه نیسان تیانا از سال ۱۳۹۰ به بعد در ایران به دلیل تحریم ها متوقف شد. در ادامه با بررسی با بررسی این سامورایی چابک با ما باشید.

بررسی طراحی ظاهری نیسان تیانا

در بررسی ظاهری نیسان تیانا مشخص شد که این خودرو در طراحی نمای جلویی خود از چراغ ها مثلثی و تیز استفاده کرده است. بخشی از این چراغ ها در نمای کناری نیز قابل مشاهده است که حالت خاص و جذابی به این خودرو داده است.

طراحی جالب و بی نظیر تیانا

در بین چراغ های خاص نیسان تیانا جلو پنجره ی پهن و زیبایی وجود دارد که طیبایی نمای جلویی را چندین برابر کرده است. این جلو پنجره در این طراحی به چراغ ها نچسبیده است و نسبتا با چراغ ها فاصله دارد. در زیر این جلو پنجره پهن و چراغ های مثلثی سپر خودرو را قرار داده اند که در بخش زیری آن از طراحی هواکش گونه ای برخوردار است. در کناره های این سپر چراغ های مه شکن و دی لایت نیز قرار گرفته اند. در نمای کناری نیسان تیانا بخشی که جلب توجه می کند قوسی است که در بخش پایینی وجود دارد که بسیار چشمگیر است. همچنین خطوط حجم دهنده در این نما بسیار جالب و جذاب است.

نیسان تیانا و بررسی مشخصات ظاهری این خودرو

نمای عقب ابن خودروی ژاپنی عریض و با ارتفاع زیاد طراحی شده است. این طراحی موجب شده است که فضای بار صندوق عقب افزایش یابد. در طراحی چراغ های عقب نیز از نمونه طراحی چراغ های جلو استفاده شده است و بخشی از این چراغ ها نیز به نمای کناری منتقل شده است. نوع طراحی این بخش و قطعات آن بسیار متناسب است. اگر بخواهیم این خودرو را از نظر ابعاد بررسی کنیم می توان گفت که طول این خودرو برابر ۴۸۵۰ میلیمتر، عرض ۱۷۹۵ و ارتفاع ۱۴۸۵ است. همچنین وزن نیسان تیانا نیز برابر ۱۵۲۱ کیلوگرم است. در کل طراحی نمای ظاهری نیسان تیانا بسیار متفاوت تر از سایر خودرو های موجود در بازار است.

بررسی طراحی داخلی تیانا

بررسی طراحی بخش داخلی نیسان تیانا به ما نشان می دهد که در ساخت کابین این خودروی ژاپنی از مواد اولیه خوب و با کیفیت استفاده شده است همچنین از طرح چوب نیز در این طراحی استفاده شده است که نمای جذابی به کابین این خودرو بخشیده است. در طراحی داشبورد این خودرو علاوه بر استفاده از طرح چوب از چرم نیز استفاده شده است که این بخش از خودرو را بیش از بیش جذاب کرده است. در کنسول میانی و در زیر این داشبورد جذاب یک صفحه نمایش و وجود دارد که می توانید با ان امکانات خودرو را کنترل کنید و یا موسیقی های خود را پخش کرده و گوش کنید.

  •  آرون گروپس

بررسی نیسان تیانا و بخش داخلی این خودرو

بررسی نیسان تیانا نشان می دهد که این خودرو در طراحی صندلی های خود نیز کم نگذاشته است و از چرم در صندلی خود استفاده کرده است که به کابین خود شمایل زیبایی داده است. نمای داخلی این خودرو از فضای کافی ای برای سرنشینان بر خوردار است. در این خودرو به راحتی ۵ نفر می توانند بنشینند بدون اینکه احساس خستگی کنند. در کل طراحی نمای داخلی این خودرو نیز مانند طراحی نمای ظاهری جذاب و چشمگیر است. این را نیز در نظر داشته باشید که این خودرو با ویژگی هایی که گفته شد، می توان آن را در سبک خودرو های خانوادگی، جادار و اسپرت دانست.

مشخصات فنی نیسان تیانا

در مورد مشخصات نیسان تیانا نیز می توان گفت که در دل این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه با گنجایش ۲۵۰۰ سی سی است که نیرویی برابر ۱۸۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین گشتاوری در حدود ۲۲۸ نیوتون بر متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه به این خودرو منتقل می کند. نیسان تیانا دارای یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT است که مسئولیت انتقال نیرو از موتور به خودرو را دارد.

بررسی مشخصات فن نیسان تیانا

خودرو نیسان تیانا با این جعبه دنده محدوده سرعنی صفر تا صد کیلومتر را در زمان ۹.۶ طی کند. همچنین حداکثر سرعتی که می توان با این خودرو گرفت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. اگر نیسان تیانا را از نظر مصرف سوخت بررسی کنیم، این خودرو مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد. مصرف سوخت این خودرو در حالت میانگین و ترکیبی حدود ۱۰ یتر رد هر ۱۰۰ کیلومتر است. هندلینگ این خودرو بسیار طراحی و ساخته شده است که شما می توانید خودرو را به راحتی در یرعت های مختلف کنترل کنید.

امکانات و تجهیزات نصب شده در نیسان تیانا

امکانات و تجهیزات نصب شده در این خودرو بسیار مناسب است. از جمله ی این امکانات می توان به سیستم کنترل سرعت،کامپیوتر سفری، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن شیشه های جانبی، کلید هوشمند، سنسور نور، کروز کنترل، سیستم کنترل گشتاور، تنظیم ارتفاع چراغ های جلوی خودرو و … اشاره کرد.

امکانات و تجهیزات تیانا

بررسی نیسان تیانا از لحاظ ایمنی

در بررسی که توسط موسسه ایمنی EuroNCAP بر روی ایمنی نیسان تیانا انجام گرفته است این خودرو از ۵ امتیاز ایمنی توانسته هر  ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد. با این ویژگی می توان گفت که ایمنی این خودرو در سطح عالی قرار دارد. از نمونه تجهیزات ایمنی این خودرو می توان گفت ۴ کیسه هوای ایمنی در این خودرو گذاشته شده است. کیسه های جانبی و پرده ای نیز در این خودرو گذاشته شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *