دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های رم و شناخت جاذبه های تماشایی و نقاط گردشگری تماشایی این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

دیدنی های رم این روزها یکی از قطب های مهم گردشگری در دنیا شده اند این شهر پر جاذبه که دارای تمدن باستانی طولانی است هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند جاذبه های دیدنی رم شامل کلیسا، موزه و دیگر بناهای تاریخی است که در ایتالیا برجسته هستند.

رم از مهم ترین جاذبه های توریستی دنیا است که بعد از پاریس به عنوان دومین شهر گردشگری شناخته می شود بیشتر افراد این شهر را با عنوان دومین شهر عشق می شناسند و بسیاری از فیلم های عاشقانه و معروف نیز در این شهر ساخته شده است. آشنایی با جاذبه های گردشگری رم می تواند جذابیت زیادی برای علاقه مندان داشته باشد و از جمله جاذبه های تماشایی این شهر می توان به کلیسا، موزه، جاذبه های طبیعی و مدرن اشاره کرد شهر رم دارای پیشینه تاریخی طولانی است و از مهم ترین شهرهای ایتالیا به شمار می آید. تاریخچه رم ۲۵۰۰ ساله و تمدن های مهم در طول تاریخ است خیلی از بناهای تاریخی و موزه هایی که در این شهر به چشم می خورند دارای معماری باستانی بی نظیری هستند و آن را به یک قطب گردشگری مهم در دنیا تبدیل کرده اند. یکی از جذابیت هایی که در این شهر می توانید با آن رو به رو شوید مجسمه های متشکل و زیبایی هستند که در هر قسمت از شهر به چشم می خورند کلکسیون بزرگی که از مجسمه ها در این شهر وجود دارد شاهکار بزرگ ترین هنرمندان است مجسمه هایی که اثر میکل آنژ و داوینچی هستند و در تما دنیا علاقه مندان خاص خود را دارند با تماشای این مجسمه ها می توانید ارزش هنری را در این شهر نیز مشاهده کنید.

آشنایی با دیدنی های رم:

مکان های توریستی معروف و شناخته شده در شهر باستانی رم بیشتر شامل جاذبه های باستانی و تاریخی هستند موزه واتیکان و پانتئون یکی از معروف ترین و مهم ترین حاذبه های تاریخی فرهنگی هستند که در این شهر نظاره گر آن خواهید بود. در این بخش نیز شما گردشگران عزیز با مکان های دیدنی ایتالیا و شهر رم بیشتر آشنا خواهید شد همچنین می توانید جاذبه های تماشایی شهر رم را بیشتر بشناسید.

 

رومن فروم:

این میدان اصلی و با اهمیت در شهر که مرکز اصلی فعالیت های سیاسی و مذهبی در طی سالیان متمادی بوده است یکی از جاذبه های تاریخی رم به شمار می آید. در این میدان بسیاری از جشنواره ها و جشن های رم باستانی برگزار می شده است خرابه هایی که در اطراف این بناها دیده می شود متعلق به ساختمان دولتی و طاق تایتوس است که یکی دیگر از جذابیت های دیدنی به شمار می آیند.

جاذبه تاریخی رم

پله های اسپانیایی:

این پله ها که از بلندترین پله ها در اروپا هستند محلی برای تجمع های مردمی است و خیلی از ره گذران برای نشستن و صحبت کردن از این محل عبور می کنند در فصل های گرم از سال این پله ها محلی برای نشستن و خوردن بستنی است. در اطراف آن نیز می توانید فروشگاه ها، کوچه ها و رستوران های مختلفی را مشاهده کنید.

رم و دیدنی ها

  •  آرون گروپس

کلیسای سنت پیتر:

این کلیسا از بزرگ ترین کلیساهای دنیا است و دلیل شهرت آن تنها به دلیل اهمیت مذهبی آن نیست بلکه معماری برجسته و باشکوهی که می توانید در این بنا مشاهده کنید توجه علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خو جلب می کند. مسجمه ها و نقاشی های برجسته ای که از میکل آنژ در این کلیسا دیده می شود آن را به یک موزه گالری و یکی دیگر از دیدنی های رم تبدیل کرده است.

جاذبه توریستی رم

میدان ناوونا:

یکی دیگر از میدان های باشکوهی که می توان در رم مشاهده کنید این میدان باشکوه است که از نقاط گردشگری رم نیز به شمار می آید مغازه، کافی شاپ و رستوران از جاذبه هایی است که در اطراف این میدان دیده می شود در این میدان می توانید سه فواره مشاهده کنید که فواره وسطی از جذابیت بیشتری برخوردار است. هنرمند ایتالیایی که شاهکار هنری زیبایی را خلق کرده است مسجمه ای که نماد چهار قاره است را خلق کرده است.

دیدنی های تاریخی رم

موزه واتیکان:

یکی دیگر از بناهای تاریخی در شهر رم این موزه تماشایی است که در اطراف یک کلیسا واقع شده است در این موزه می توانید از مقبره پاپ ها دیدن کنید همچنین کلیسای سیستین در این منطقه واقع شده است. دیوراهای اعجاب برانگیزی که از نقاشی های مذهبی پر شده اند این موزه را جذاب تر کرده اند همچنین در این موزه می توان آثاری از میکل آنژ را مشاهده کنید.

دیدنی های خاص رم

کلوسئوم:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های ایتالیا هستید می توانید در شهر رم از این بنای باستانی دیدن کنید این بنا یک آمفی تئاتر بوده است که دارای معماری بی نظیری است نبردهای گلادیاتورها که در این مناطق بوده است در این منطقه یادآوری می شود. صدماتی که این بنا در سال ۸۰ میلادی دیده است موجب شده تا بخش های مهمی از بنای فرهنگی آن از بین برود اما با این وجود از نقاط تماشایی رم است.

جاذبه های رم

فواره تروی:

این فواره یکی از جاذبه هایی است که اغلب گردشگران در سفر خود به این شهر از آن دیدن می کنند جالب است بدانید این فواره را با عنوان چشمه آرزو نیز می شناسند و افسانه های مختلفی درباره این فواره وجود دارد که می توانید از رمی ها بشنوید. از دیگر جاذبه ها و دیدنی های رم که می توانید در اطراف این فواره مشاهده کنید بنای عظیم و دیدنی است که در پشت آن ساخته شده است و دارای ستون های قطور و باستانی است مسجمه های مرمر نیز از دیگر حاذبه های این بنا می باشند.

دیدنی های رم را بشناسید

قلعه سن آنجلو:

این قلعه دیدنی در نزدیکی یک رودخانه واقع شده است معماری این قلعه دیدنی به شکل دایره طراحی شده است و در گذشته نیز مقبره یکی از امپراطوری ها هادریان بوده است. موزه بورگزه که از گالری های هنری معروف است دارای بهترین آثار و مجسمه ها است که می توانید نقاشی های آن را مشاهده کنید.

رم را بشناسید

مکان های گردشگری رم دارای جذابیت و تنوع زیادی هستند این شهر باستانی دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که در بالا با مهم ترین و معروف ترین این جاذبه ها آشنا شدید و در سفر خود به رم می توانید از نزدیک این جاذبه های تماشایی را مشاهده کنید. همچنین مکان های دیدنی ورونا ایتالیا نیز می تواند برای گردشگران ایتالیایی دارای جذابیت زیادی باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *