دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی نیسان ایکس تریل و شناخت ویژگی های آن

  • رسول پنق
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

خودرو ایکس تریل یک خودرو در سبک کراس اوور با موتوری با حجم ۲۵۰۰ سی سی است. این خودرو طراحی و ساخته شده در شرکت بزرگ و معروف و ژاپنی نیسان است که توسط شرکت نوین آریا وارد بازار ایران می شود. ایکس تریل ابتدا در سال ۲۰۰۰ به بازار جهانی معرفی شد که تا به الان با تغییرات ظاهری و فنی زیادی مواجه شده است. در ادامه این مطلب با بررسی نیسان ایکس تریل با ما همراه باشید.

خودروی نیسان ایکس تریل از معروف ترین خودرو های تولیدی شرکت ژاپنی نیسان است که توسط نمایندگی این خودروساز در ایران، شرکت جهان نوین آریا وارد ایران می شود.در بررسی نیسان ایکس تریل مشخص شد که این خودرو با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی و جعبه دنده اتوماتیک وارد ایران می شود. این خودرو در سال ۲۰۰۰ میلادی به بازار جهانی معرفی شد که تا به الان تغییرات زیادی را در خود دیده است. در ادامه با بررسی این سامورایی خشن با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری نیسان ایکس تریل

در بررسی نیسان ایکس تریک مشخص شد که این خودرو از نظر طراحی ظاهری امتیاز عالی ای را می تواند کسب  کند. این خودرو دارای طراحی زیبا، مدرن و تهاجمی است که ترکیب این سه ویژگی ایکس تریل را به خودرویی جذاب تبدیل می کند. در طراحی نمای جلویی خودروی نیسان ایکس تریل از چزاغ های کشیده شده و نوک تیز استفاده شده است.

بررسی ظاهری خودرو نیسان ایکس تریل

در بین این چراغ های کشیده و نوک تیز نیز یک جلوپنجره ی کمانی قرار دارد که این چراغ ها را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین در مرکز این جلو پنجرهی زیبا یک بخش فلزی کمانی شکل قرار دارد که این بخش از خودرو را بسیار جذاب کرده است. در بررسی نمای کناری نیسان ایکس تریل مشخص شد که در طراحی این بخش از خودرو از یک نوار کرومی در دور قاب پنجره ها استفاده شده است. همچنین از دو خط حجم دهنده در این خودرور نیز استفاده شده است که طراحی این بخش از خودرو را نیز بسیار جذاب کرده است.

نمای پشتی ایکس تریل

نوع طراحی چراغ های عقب تاثیر بسزایی در جذابیت بخش عقبی این خودرو داشته است. در طراحی چراغ های بخش عقب نیز مانند طراحی چراغ های بخش جلویی از چراغ ها کشیده و نوک تیز استفاده شده است. همچنین از خطوط حجم دهنده ی بسیاری در این بخش استفاده شده است که تاثیر زیادی بر جذابیت این بخش و مخصوصا طراحی کلی خودرو داشته است. در مورد اندازه های این خودرو نیز می توان گفت که طول این خودرو ۴۶۴۰ میلیمتر، عرض ۱۸۲۰ میلیمتر و طول ۱۷۱۵ میلیمتر است.

طراحی داخلی

در بررسی طراحی داخلی نیسان ایکس تریل از همین ابتدا می توان گفت طراحی این بخش بسیار شیک و چشم نواز است. کیفیت طراحی در این بخش از خودرو نیز مانند سایر بخش ها بسیار بالا است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طراحی داخلی ایکس تریل

در طراحی داشبورد خودرو نیسان ایکس تریل از قطعات کرومی و فلز استفاده شده است که بسیار چشم نواز و جذاب است. در وسط این داشبورد نیز یک نمایشگر با امکانات بالا قرار دارد که می توانید کار های بسیاری با این نمایشگر و امکانات داخلی آن انجام دهید. همچنین صندلی های طراحی شده برای این خودرو قابلیت تنظیم در چند جهت را دارند و از جنس چرم طراحی شده اند که ظاهری لوکس به این خودرو داده است.

بررسی بخش فنی

در بررسی نیسان ایمس تریل در بخش فنی مشخص شد که این خودرو از یک موتو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۲۵۰۰ سی سی بهره می برد که قدرتی برابر با ۱۷۱ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری در حدود ۲۳۳ نیوتون بر متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به این خودرو می دهد. جعبه دنده این خودرو از نوع اتومات CVT است. ایکس تریل با مشخصات فنی یاد شده می تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۰ ثانیه طی کند همچنن حداکصثر سرعتی که این خودرو با موتور نصب شده در خود طی کند در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت نییسان ایکس تریل در حد متوسط قرار دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

ایکس تریل خودروی لوکس نیسان

بررسی نیسان ایکس تریل از لحاظ ایمنی

در بررسی که بر روی ایمنی نیسان ایکس تریل توسط موسسه ایمنی EuroNCAP انجام شده است این خودرو با امکانات ایمنی که دارد امتیاز ۵ ستاره ایمنی را که امتیاز بسیار عالی است به خود اختصاص داده است.

امکانات نصب شده بر روی ایکس تریل

این خودرو از امکانات و قابلیت های بسیار خوبی بهره می برد. از امکانات نصب شده در این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت ایموپیلایزر، کروز کنترل، سقف پاناروما، سیستم کنترل شاسی، دارای سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث، سیستم نگهدارنده ی خودرو در شیب، رادار شناسایی اجسام متحرک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، چراغ های دی لایت، رینگ های ۱۸ اینچی اسپورت، سنسور نور و باران و سیستم کنترل خودکار چراغ جلوی خودرو اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *