دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین دیدنی های کاپادوکیا ترکیه و مکان های گردشگری این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸
  • ۰

کاپادوکیا از جاذبه های توریستی مهم در کشور ترکیه است دیدنی های کاپادوکیا طرفداران و گردشگران خاص خود را دارد خیلی از جاذبه هایی که در این شهر قرار دارد جاذبه های تاریخی و طبیعی است و یکی از لذت هایی که در سفر خود می توانید به سراغ آن بروید بالون سواری کردن است.

کاپادوکیا یک شهر قدیمی و تاریخی است که مرز ترکیه امروزی قرار گرفته است مرزهایی که در طول تاریخ این منطقه متغییر بوده اند نشان دهنده اهمیت آن است فلات های ناهمواری که در رشته کوه های این نواحی به چشم می خوردند سازنده چشم اندزاهای خارق العاده ای شده اند که می توانید از آن ها دیدن کنید. مکان های دیدنی کاپادوکیا ویژه گردشگران و علاقه مندانی است که قصد سفر به ترکیه را دارند و این بار می خواهند با جاذبه ای متفاوت از این کشور آشنا شوند چشم اندازهای طبیعی این شهر بسیار گسترده است و در طبیعت آن کوه های های آتشفشان و غارهای تاریخی دیده می شود. شاید یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری این منطقه وجود کلیساهایی است که در کوه ساخته شده اند و حالت تونل های زیرزمینی دارند تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که این دسته از کلیساها در دوران بیزانس و اسلام ساخته شده اند. خیلی از سفالینه های تاریخی و وسایل سنگی که در این منطقه کشف شده اند نشان دهنده وجود انسان های اولیه در این مناطق بوده اند و نشان دهنده قدمت چند هزار ساله این مناطق تاریخی هستند.

دیدنی های کاپادوکیا را بیشتر بشناسید:

اسناد نوشتاری و تاریخی که شامل ده هزار لوح از زمان بازرگانان آشوری در این بنا کشف شده است و به عنوان یکی از مهم ترین آثار تاریخی یافت شده محسوب می شود. در برخی از آثار نیز اینگونه اشاره شده است که کاپادوکیا متعلق به قرن ۶ است و در آن دوران نیز یک ساتراپ ایرانی حمکروایی داشته است به همین خاطر خیلی از آتشکده های ساخته شده در این منطقه متعلق به این دوران ها هستند. آشنایی با کاپادوکیا ترکیه برای هر گردشگری دارای جذابیت است که در این مقاله به جاذبه های کاپادوکیا اشاره می شود.

 

گوریمه:

در رابطه با این منطقه بسیاری از مجلات مطلب نوشته اند این روستا به عنوان یکی از زیباترین روستاهای جهان شناخته می شود نصف این روستای دیدنی که در خاک ها مدفون شده است خانه های سنگی بسیاری از اتاق های غار مانند را در دل خود جای داده است. یکی از سرگرمی های بسیار جالب و جذاب که در این روستا در اختیار گردشگران قرار داده می شود بالن هایی است که شما را به بالای روستا می برد و می توانید در نواحی اطراف آن گشت و گزار داشته باشید. اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی در این نواحی هستید توصیه می شود تا به سراغ کلیسای چشم شیطلان و کلیسای پنهانی بروید که در فصاله ای از گوریمه واقع شده اند و دارای دیدنی های بسیار هستند.

مکان های دیدنی کاپادوکیا

موزه فضای باز زلو:

این موزه یکی دیگر از نقاط گردشگری کاپادوکیا است که قدم زدن در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد صخره های سنگی که در سکونتگاه های این منطقه واقع شده اند دنیای دیگری را در پیش روی شما قرار می دهند. قدمت این منطقه به قرن ۹ باز می گردد و در گذشته یکی از روستاهای مهم و پر رونق بوده است خطرات ناشی از فرسایش سنگ و خاک که در این روستا دیده می شود موجب شد تا در سال ۱۹۵۲ این روستا تخلیه شود. در حال حاضر از این روستا به عنوان یک موزه یاد می شود رفت و آمد در مسیرهای پر پیچ و خم بسیار لذت بخش است از سویی کند و کاو در خانه های غاری بسیار لذت بخش است. کلیسای انگور و مسجد رنگی از دو بنای تاریخی هستند که از این دوران بر جای مانده است و می توانید از نزدیک به نظاره این مناطق بپردازید.

دیدنی های معروف کاپادوکیا

  •  آرون گروپس

دره های سرخ و رز:

از دیگر دیدنی های کاپادوکیا ترکیه می توان به این دره ها اشاره کرد که در میان دو روستا واقع شده است تپه های سنگی این منطقه صورتی رنگ هستند و رنگ های زرد و نارنجی نیز در آن ها دیده می شود در میان این دره ها برخی از کشاورزان به کشت و کار مشغول هستند. کلیسای پنهانی که در این منطقه واقع شده است متعلق به راهبان دوران بیزانس است که در دل سنگ ها ساخته شده است برای گشت و گزار در این دره باید پیاده روی کنید تا از نزدیک با جاذبه های آن آشنا شوید کلیسای صلیب دار، کلیسای ستون دار و کلیسای سه صلیب از جمله بناهای تاریخی و دیدنی هستند که می توانید در این دره شاهده آن باشید.  بهترین مکان های دیدنی کوش آداسی ترکیه در شمار جاذبه های این شهر و این دره شاید قابل مقایسه نباشند زیرا این جاذبه ها طرفداران بیشتری دارند و ویژه ماجراجویان هستند.

دیدنی های خاص کاپادوکیا

سوگانلی:

سوگانلی دره هایی دو قلو است که بر روی قله های سنگی واقع شده است و در دوران رومی های این بناها تو خالی شده اند این دره از نقاط تماشایی کاپادوکیای ترکیه است و در دوران امپراتوری بیزانس این دره ها به اوج شکوه خود رسیدند و به عنوان یکی از مراکز مهم مسیحیت شناخته شدند. از مهم ترین دیوارنگارهای این مجموعه می توان به کلیسای مار، کلاه سیاه و کلیسای پنهان اشاره کرد که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

دیدنی های تاریخی کاپادوکیا

اوچیسار:

از دیگر جاهای دیدنی کاپادوکیا می توان به این روستای دیدنی اشاره کرد این روستا بر روی دژهای سنگی و عظیمی واقع شده است که همانند شهرهای زیر زمینی هستند این مناطق زیر زمینی در گذشته از این شهر در برابر بیگانگان محافظت می کرده است و با بالا برفتن از این قلعه می توان چشم اندازهای بسیار دیدنی از آن را مشاهده کرد این منطقه نیز برای پیاده روی کردن بسیار لذت بخش است دره کبوتر و دره سفید از مهم ترین دره های این منطقه به شمار می آیند.

دیدنی های دوست داشتنی کاپادوکیا

اورگوپ:

خیلی از گردشگرانی که از این منطقه بازدید می کنند تنها به دلیل وجود رستوران ها و هتل ها لاکچری آن است این منطقه یکی از نقاط جذاب کاپادوکیا برای گردشگران است از دوران سلجوقیان برجای مانده است برخی از بناهای آن همچون مسجد قدمت آن ها به قرن ۱۳ باز می گردد در بخش های قدیمی از این منطقه که از دنیای مدرن مجزا شده است دارای بناهای زیبای سنگی است که متعلق به دوران عثمانی است و به هتل های لاکچری تبدیل شده اند. در امتداد خیابان ها که سنگ فرش شده اند می توانید قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید بخش هایی از این مناطق متشکل از مردمان ترک و یونانی می باشد.

دیدنی های کاپادوکیا

مکان های گردشگری و دیدنی کاپادوکیا تنها به این مناطق ختم نمی شود گوشه و کنار این شهر کلیساهایی را می بینید که متعلق به دوران بیزانس هستند و خیلی از آن ها در دل کوه ها و غارها ساخته شده اند به همین دلیل جذابیت زیادی دارند. این شهر تاریخی تنها یکی از دیدنی های ترکیه است و شما می توانید در سفر خود به این کشور از جاذبه های متنوع دیگری نیز دیدن کنید که از جمله آن ها می توان به مکان های دیدنی وان ترکیه اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *