دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۲ تا از بهترین مکان های دیدنی کوش آداسی ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از جاذبه های دیدنی که در سواحل مدیترانه ای می توانید از آن ها لذت ببرید مکان های دیدنی کوش آداسی به قدری دارای تنوع و جذابیت هستند که می تانید در این منطقه سفری تکرار نشدنی داشته باشید. یکی از جاذبه های دیدنی در این منطقه کشتی کروز است.

یک از جاذبه های توریستی که در ترکیه وجود دارد و دارای گردشگران بسیاری است منطقه مدیترانه ای کوش آداسی است این منطقه دارای جذابیت های دیدنی بسیاری است و سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند. مکان های دیدنی کوش آداسی شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار است و همواره دارای گردشگران بسیاری است سواحل دیدنی کوش آداسی دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و تورهای مسافرتی که برای سفر به این مناطق برگزار می شود امکانات تفریحی و توریستی بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

کوش آداسی

مکان های دیدنی کوش آداسی ترکیه

یکی از جاذبه های دیدنی لذت بخشی که در کوش آداسی وجود دارد مراکز خرید آن است این مراکز خرید دارای جذابیت های بی شماری است و می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. از سوی دیگر بنادر زیبای آن و سواحل دیدنی می تواند توجه بسیاری از گردشگران را جذب کند اسکله ها و قایق هایی که در این مناطق وجود دارد یکی از امکانات تفریحی موجود در این مناطق هستند.

۱- جزیره کبوتر:

این جزیره یک منطقه کوچک  در کوش آداسی است جادبه باریکی که به این جزیره وصل می شود دارای چشم اندازی زیبا است این منطقه در فصل مهاجرت پرندگان منطقه ای دنج برای گشت و گزار و عکسبرداری است.

نمای کوش آداسی

۲- منطقه بندری:

یکی دیگر از مکان های دیدنی کوش آداسی منطقه بندری واقع در آن است همانطور که می دانید بنادر همواره دارای جذابیت های دیدنی بسیار هستند همچنین در این منطقه یک بنای تاریخی وجود دارد که با نام کاروانسرای محمد پاشا شناخته می شود که بنای آن در جنگ تخریب شده است  و مجدد بازسازی شده است.

دیدنی های طبیعی کوش آداسی

۳- پریه نه:

شهری که متعلق به دوران هلنیستی است مناظر این منطقه کوهستانی است و محل بسیار مناسبی برای عکسبرداری است این بندر که یک بنای باستانی است دوران شکوهمندی داشته است. از سوی دیگر چشم اندازهای طبیعی این منطقه که شامل رودخانه است بر جذابیت های آن افزوده است معبد آتنا که با یک معماری کلاسیک ساخته شده است این منطقه را دیدنی تر کرده است.

جذابیت تاریخی کوش آداسی

۴- میلتوس:

شهری بندری که از دوران قاجار بر جای مانده است و دارای بناهای باستانی ارزشمندی است همچنین وجود تئاتر در این منطقه با سبک معماری گذشته می تواند جذابیت های توریستی آن را بیشتر کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های کوش آداشی

۵- کرازلی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی کوش آداسی روستای زیبای کرازلی است این روستا دارای باغ های بسیاری است نوع معماری بناهای این روستا به شکلی بسیار جذاب است و کوچه های پرپیچ و خم آن می تواند برای هر فردی از جذابیت ویژه برخوردار باشد. شغل مردمان این روستا کشاورزی است به همین جهت مناظر طبیعی و سرسبزی را می توان در این روستا مشاهده کرد.

مکان های دیدنی کوش آداسی

۶- کادینلار دنیزی:

این ساحل از سواحل زیبای منطقه است و دارای امکانات تفریحی آبی بسیاری است در اطراف این ساحل کافه های زیبایی وجود دارند که محلی برای استراحت مسافران هستند. در فصل تابستان نیز می توان چشم اندازهای بسیار زیبای ارا در این سواحل مشاهده کرد.

مناظر طبیعی کوش آداسی

۷- دیدیما:

این اثر دومین بنای مذهبی و یکی از مکان های گردشگری کوش آداسی است که در جهان ساخته شده است و بسیار قدیمی است ستون های بلندی که در دیدیما وجود دارد متعلق به معبد آپولو است. ۱۲۲ ستون در این بنا وجود دارد که به سبک یونانی ساخته شده است و قدمت معماری آن دارای اهمیت است.

گردشگری کوش آداسی

۸- شبه جزیره دیلک:

این جزیره یک منطقه کوهستانی است و ساحل آن از چشم اندازهای زیبایی برخوردار است یکی از امکانات تفریحی که در این شبه جزیره قرار دارد شنا و تفریحات آبی دیگر است. این منطقه با مسیرهای جنگل از مکان های دیدنی کوش آداسی است و می توانید در این مسیر از طبیعت پاک و تمیز استفاده کنید.

تئاتر کوش آداسیجاذبه ها و مکان های دیدنی کوش آداسی

۹- کاروانسرای تاریخی:

این کاروانسرا دارای ۳۰۰ سال قدمت است و یکی از اقامتگاه های خاص است که در کوش آداسی قرار دارد و معماران سازنده این بنا عثمانی اند و تحقیقات نشان می دهد که این بنا متعلق به قرون وسطی است.

کاروانسرای کوش آداسی

۱۰- پارک کلی بیوک مندرس:

این پارک نیز یکی از مکان های دیدنی کوش آداسی است پلاژهای شنی، دره سنگی و چشم اندازهای دیدنی دیگر از جذابیت های جزیره کوش آداسی هستند. این پارک در فاصله ۲۸ کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد بافتی که در این منطقه جزیره ای قرار دارد آن را به یکی از مناطق دیدنی تبدیل کرده است.

پارک کوش آداسی

۱۱- کاروانسرای محمد پاشا:

این کاروانسرا یک منطقه تاریخی در کوش آداسی است و بسیاری از گردشگران می توانند با اسفاده از کشتی به این مناطق سفر کنند یکی از تفریحاتی که می توان در این منطقه ساحلی از آن لذت برد استفاده از جیپ های سوری درون شهر است.

بنای تاریخی کوش آداسی

۱۲- غار سیر تلائینی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی کوش آداسی غار تاریخی تلائینی است این غار در شهرستان کاراجاسو قرار دارد در این روستا می توانید از جذابیت های توریستی دیگری نیز دیدن کنید.

مناطق کوش آداشی

جاذبه های توریستی که در کوش آداسی قرار دارد دارای تنوع و جذابیت های بسیاری است در این جزیره می توانید از مناطق ساحلی پرجاذبه ای دیدن کنید که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. در این بخش شما علاقه مندان عزیز را با مهم ترین دیدنی های کوش آداسی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید همچنین می توانید با مکان های دیدنی استانبول و مکان های دیدنی وان ترکیه نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *