دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی وان ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است و به دلیل برخورداری از طبیعتی بی نظیر محل مناسبی برای بسیاری از گردشگران است مکان های دیدنی وان ترکیه دارا جاذبه های طبعی و چشم اندازی از مناظر دوست داشتنی و تکرار نشدنی است.

دریاچه وان از مهم ترین مکان های دیدنی وان ترکیه است که در میان گردشگران بسیار شناخته شده است و بسیاری از گردشگران با شهر به این شهر زیبای ترکیه حتما از این دریاچه پر آب نیز دیدنی می کنند. این شهر همچنین دارای زیستگاه ویژه ای است که موجب شده است تا گونه های مختلفی از حیوانات نایاب در این سرزمین دیده شوند گربه سان های از شمار حیواناتی است که در شهر وان وجود دارد.

   جاذبه های طبیعی وان ترکیه

معرفی مکان های دیدنی وان ترکیه:

این شهر علاوه بر دیدنی های طبیعی خود دارای جاذبه های تاریخی ارزشمندی است که قدمت بیشتر این آثاربه دوران ۵۰۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و از وجود تمدن های عظیمی همچون سلجوقیان، بیزانس و عثمانیان خبر می دهد که شامل قلعه ها و کلیساهای ارزشمند است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی وان ترکیه

دژ وان:

این دژ در کنار ویرانه ای از شهر قدیمی قرار گرفته است و دارای قدمت ۳ هزار ساله است و از بزرگترین قلعه های سنگی در جهان است برج سردار نیز در کنار این قلعه قرار گرفته است که این برج نیز از آثار تاریخی این منطقه است.

مکان های دیدنی بی نظیر وان ترکیه

قلعه هوساپ وان:

این قلعه متعلق به دوران قرون وسطی است و با افسانه ها گره خورده است که به اعتقاد مردمان این منطقه محمودی سلیمان ان قلعه برای از بین بردن ظلم بنا کرده است. قلعه دارای دو بخش بیرونی و داخلی است نوع معماری این قلعه و جنبه محافظتی آن بسیار پر اهمیت است.  این قلعه از مکان های دیدنی وان ترکیه است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مناطق تاریخی وان ترکیه

کلیسای صلیب مقدس:

این کلیسا بر فراز کوه های جزیره اوهتامار قرار دارد و معماری آن به دست آمریکایی ها در سال های ۱۹۱۵ و ۱۹۲۱ صورت گرفته است این کلیسای زیبا و چشم اندازه جزیره اطراف آن برای هر گردشگری جالب و تماشایی است.

مناطق گردشگری وان ترکیه

موزه وان:

این موزه پر اهمیت دارای مجموعه ای از آثار ارزشمند تاریخی است که در آن لوح با خط میخی دیده می شود سنگ قبرها و کتیبه های بر جای مانده از دوران اوراتیان در این زمینه اطلاعات مهمی را بیان می کنند.

جاذبه های ویژه وان ترکیه

جزیره آختامار:

این جزیره بیانگر عشقی جاودان است در گذشته بیان می شده که مردی از اهالی این جزیره که عاشق دختری در اطراف جزیره بوده هر شب برای دیدن عشق خود با قایق به دیدن او می رفته و با طوفانی شدن هوا هنگام برگشت در آبها غرق شده است کلیسای اطراف این منطقه که بسیار هنری اسنت بر این جاذبه توریستی افزوده است.

جاذبه های توریستی وان ترکیه

قلعه کاووستپه:

کاووستپه متعلق به دوران سرودوری دوم است این قلعه دارای استحکام بالایی است و دارای بخش های مختلفی است که یکی از آنها معبد داخل قلعه است که یکی از جاذبه ها و مکان ها دیدنی وان ترکیه به شمار می رود.

جاذبه های خاص در وان ترکیه

آبشار مرادیه:

این آبشار بی نظیر تقریبا ۸۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و دقیقا نزدیک به جاده می باشد. برای دیدن زیبایی و اعجاز این آبشار، پل معلقی در مقابل آن احداث شده است که گردشگران می توانند از نزدیک نظاره گر شکوه این آبشار باشند. نامگذاری این آبشار از روی نام یک پادشاهی عثمانی به اسم سلطان مراد ششم در هنگام لشکرکشی به بغداد است که در محل این آبشار اطراق کرده بود.

در حال حاضر در محل این آبشار برای گردشگران مکان های فروش سوغاتی و چایخانه ای وجود دارد که می توانند بعد از دیدن زیبایی های آبشار در چایخانه به استراحت بپردازند و گلوی تازه کنند و اجناس مختلفی را از آنجا خریداری نمایند و به سوغات برند.

معرفی مکان های دیدنی وان ترکیه

اسکله وان:

یکی از آرامش بخش ترین قسمت های شهر وان، اسکله این شهر می باشد که با وزیدن نسیمی خنک می توانند بر روی آن قدم بزنند و یا ساعت ها به تماشای دریاچه حیرت انگیز وان بنشینند. علاوه بر آن از امکانات تفریحی نظیر شهربازی، اغذیه فروشی ها و رستوران ها نیز بهره مند گردند.

اسکله وان ترکیه

مسجد بزرگ وان:

مسجد جامع وان یا مسجد بزرگ شهر وان ترکیه دارای قدمتی طولانی است و این بنا مربوط به دوره سلجوقی می باشد که دارای معماری زیبا با مناره های بلند در کنار آن می باشد. البته قسمتی از یک دیوار آن متعلق به دوره عثمانیان است که می توانید آن را در بخش غربی مسجد ملاحظه نمایید که از زلزله سال ۱۸۴۴ میلادی در امان مانده است. در زمان این زلزله سقف مسجد فرو ریخت و به شکل متروکه شد. همچنین در زمان جنگ جهانی اول نیز این بنا آسیب زیادی دید و آتش گرفت و منهدم شد. در طی سالیان گذشته این مسجد بازسازی شد و به شکل امروزی درآمد که گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می کنند. بنای این مسجد از آجر می باشد و فونداسیون آن نیز سنگی است.

مجسد جامع وان ترکیه

در این بخش با جاذبه های توریستی بی نظیر و معروف شهر وان آشنا شدید. ترکیه از کشورهای زیبا و سرسبز دنیا است و بسیاری از شهرهای آن نیز دارای جاذبه های توریستی خاص و تماشایی هستند. برای آشنایی با مکان های دیدنی دیگر شهرهای ترکیه می توانید از بخش جهان گردی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *