دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دلیل هنگ گوشی اندروید چیست؟ و چطور این مشکل را بر طرف کنیم؟

  • رسول پنق
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

هنگ گوشی اندروید یکی از مشکلات رایجی است که کاربران اندروید به آن بر می خورند. برای جلوگیری از این مشکل راه هایی وجود دارد که ما در این مطلب به ببیان این راه ها و چگونگی رفع این مشکل پرداخته ایم.

گوشی های هوشمند امکانات متعددی را در اختیار کاربران خودر قرار می دهند و گاهی اوقات نیز دچار کندی و هنی می شوند و مشکلاتی را برای کاربران خود به وجود می آورند. این گوشی ها یعنی گوشی های هوشمند یکی از پرکاربردترین وسایل هر فرد می باشد که به گفتی برخی افراد می توان گوشی های هوشمند را مغز دوم هر فردی دانست. در ادامه با بررسی دلایل هنگ گوشی اندروید و چگونگی رفع آن ها با ما همراه باشید.

هنگ گوشی اندروید و نحوه رفع آن

هنگ کردن گوشی اندروید یا همان گیر کردن سیستم هنگامی رخ می دهد که گوشی اندرویدی شما ویروسی شده باشد یا نرم افزار متعددی بر روی آن نصب شده باشد که این موضوع باعث کم شدن سرعت و هنگ گوشی اندروید می شود.

کند شدن گوشی هوشمند

کند شدن گوشی هوشمند به این صورت رخ می دهد که صفحه گوشی شما به یکباره ثابت می شود و تا آن را خاموش و روشن نکنید درست نخواهد شد. اگر بخواهیم مشکل هنگ گوشی اندروید را برطرف کنیم ابتدا باید بدانیم که گوشی اندروید به چه علتی کند شده و هنگ کرده است. عمده ترین دلیل برای هنگ کردن گوشی های اندروید مربوط به قسمت سخت افزاری آن ها است.

پر شدن حافظه

پر شدن حافظه یکی از مهمترین دلایل برای کند شدن گوشی های هوشمند است. پر شدن حافظه به مرور زمان می تواند سرعت گوشی را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. اگر گوشی شما به دلیل پر شدن حافظه هنگ کرده و کند شده است بهترین راه برای رفع این مشکل حذف کردن فایل های اضافی از حافظه گوشی اندروید است.

ویروسی شدن گوشی

یکی از دلایل دیگر در کند شدن و هنگ کردن گوشی ویروسی شدن گوشی اندروید شماست. از بهترین کار هایی که در هنگام ویروسی شدن گوشی خود برای هنگ نکردن آن می توانید انجام دهید نصب آنتی ویروس های معتبر و مجاز است. ویروس ها از راه های مختلفی وارد گوشی می شوند مانند وبگردی و انتقال  فایل از سایر سیستم ها که با نصب آنتی ویروس می توانید این ویروس ها را شناسایی کنید و مانع هنگ کردن و کند شدن گوشی هوشمند خود شوید.

هنگ گوشی اندروید توسط ویروس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های جلوگیری از کند شدن گوشی های هوشمند

در این بخش به بیان بهترین روش های جلوگیری و رفع هنگ کردن و کند شدن گوشی ها اندروید می پردازیم.

آپدیت کردن سیستم عامل

یکی از روش های جلوگیری از کند شدن گوشی که کمتر کاربری نیز به آن توجه می کنند به روز رسانی سیستم عامل است. به روز رسانی سیستم عامل گوشی شما می تواند کمک به سزایی به افزایش سرعت و باعث رفع مشکلاتی همچون هنگ کردن گوشی هوشمند شما شود.

جلوگیری از داغ شدن گوشی

یکی از دلایل کند شدن گوشی هوشمند شما داغ شدن آن در هنگام استفاده از بازی ها و برنامه های سنگین در مدت طولانی است. برای رفع این مشکل از اجرای برنامه های سنگین به مدت طولانی خودداری کنید. اجرای برنامه های سنگین در گوشی ممکن است باعث سنگین شدن حافظه و در نهایت باعث داغ شدن آن شود.

داغ شدن گوشی یکی از دلایل کندی گوشی های هوشمند

حذف برنامه های مخرب

برخی از برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که حافظه زیادی را از گوشی شما استفاده کنند که این امر باعث کند شدن گوشی شما خواهد شد. شما می توانید با حذف کردن این برنامه های مخرب از هنگ کردن گوشی خود جلوگیری کنید. همیشه سعی کنید که برنامه های کاربردی و مورد نیاز و مهم را در گوشی خود نگه دارید تا باعث کند شدن گوشی خود نشوید.

بازگردانی به تنظیمات کارخانه

اگر گوشی شما کند شده است و با خاموش روشن کردن نیز این مشکل رفع نشد باسد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با بازگردانی گوشی خود به تنظیمات کارخانه تمامی تنظیمات به حالت کارخانه ای و روز اول باز خواهد گشت و تمامی اطلاعات از جمله مخاطبین و اطلاعات موجود در حافظه داخلی گوشی حذف خواهد شد. این کار باعث می شود که سرعت عملکرد گوشی شما افزایش می یابد و مشکل هنگ کردن گوشی اندروید برطرف می شود.

ریست فکتوری و جلوگیری از کند شدن گوشی

نخریدن گوشی ها پایین رده

گوشی های پایین رده از بستر سخت افزاری ضعیف تری بهره می برند که این امر باعث کند شدن گوشی در طی مدتی خواهد شد. پس از هنگ کردن و کند شدن گوشی هوشمند بدتان می آید می توانید با خریدن گوشی های بالا رده از سرعت زیاد و عدم کندی آن ها لذت ببرید.

انتقال فایل ها به کامپیوتر

اکثر کاربران گوشی های هوشمند با گوشی های خود عکس و فیلم ضبط می کنند که باعث پر شدن حافظه می شود و این امر باعث هنگ کردن و کند شدن گوشی هوشمند خواهد شد. برای حل این مشکل باید فایل های اضافی را حذف کنید و یا آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *