دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های ارومیه و بهترین جاذبه های تماشایی این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

دیدنی های ارومیه شامل جاذبه هایی همچون پارک جنگلی شخ تپه و چشمه آب معدنی کوه زنبیل ارومیه هستند این جاذبه ها دارای ارزش توریستی در این منطقه هستند و هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند در این مطلب نیز با مهم ترین این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

شاید خیلی از ما شهر ارومیه را با وجود دریاچه معروف آن بشناسیم اما جاذبه های این شهر تاریخی تنها به این دیدنی ها ختم نمی شود در این شهر می توانید جاذبه های منحصر به فرد دیگری را نیز مشاهده کنید که خیلی از این جاذبه ها دارای ارزش تاریخی برای علاقه مندان و گردشگران هستند. قدمت جاذبه های تاریخی و دیدنی های ارومیه به بیش از سه هزار سال پیش باز می گردد پیشینه فرهنگی مردمان این منطقه نیز از اعتبار بالایی برخوردار است که با دیدن این جاذبه ها از نزدیک می توانید سفری لذت بخش داشته باشید. معرفی جاذبه های توریستی این شهر می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد همانطور که بیان شد این شهر از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی تشکیل شده است که در راهنمای سفر به ارومیه به هر کی از این جاذبه ها اشاره شده است.

آشنایی با دیدنی های ارومیه

تصمیم برای سفر به ارومیه زمانی که با برنامه ریزی صورت بگیرد موجب می شود تا سفری خاطره انگیز به همراه دوستان یا خانواده داشته باشید خیلی از افراد دوست دارند تا از تورهای مسافرتی برای سفر به این شهر استفاده کنند تا نه از جاذبه های ارومیه بلکه از دیدنی های آذربایجان غربی و دیگر شهرهای استان دیدن کنند.

 

دره قاسملو ارومیه:

این دره از جاذبه های معروف در ارومیه است و هر ساله گرشگران زیادی را به خود جذب می کند و یکی از تفرجگاه های مهم و جذابی است که حتما باید از آن دیدن کنید از دلایلی که این شهر توریستی بسیار گردش پذیر است می توان به وجود چشم اندازها و مناظری دیدنی همچون این دره اشاره کرد که آن را به یکی از مناطق گردشگری ارومیه تبدیل کرده است وجود باغ ها و طبیعت دیدنی در این دره موجب جذابیت آن برای گردشگران شده است یکی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارومیه که نباید از دست بدهید این دره پر جاذبه است.

دیدنی های جذاب ارومیه

موزه ارومیه:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های فرهنگی هستید می توانید با بازدید از این موزه جاذبه های زیادی را مشاهده کنید این موزه در سال ۱۳۴۶ ساخته شده است و بسیاری از اشیای باستانی که متعلق به دوره های مختلف تاریخ هستند در این موزه نگهداری می شود. خیلی از اشیای موجود در این موزه کتاب های خطی هستند که دارای ارزش بالای می باشند در این موزه این امکان به گردشگران داده می شود تا در تاریخ چند ساله ارومیه جست و جو کنند.

مکان های دیدنی ارومیه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بازار تاریخی ارومیه:

این بازار یکی دیگر از دیدنی ارومیه است که از بازارهای پرطرفدار ایران است معماری که می توانید در این بازار مشاهده کنید متعلق به دوران صفویان است این معماری قدیمی و بسیار جذاب ویژه علاقه مندانی است که معماری های اصیل و تاریخی ایران را دوست دارند. بیش از ۱۰۰۰ غرفه و مغازه در این بازار وجود دارد که تنوع زیادی دارد و می توانید از نزدیک این غرفه ها را مشاهده کنید.

بازارچه ارومیه

چشمه آب معدنی کوه زنبیل ارومیه:

این چشمه آب معدنی در نزدیکی دریاچه ارومیه واقع شده است حوضچه زیبا و دیدنی که در این چشمه وجود دارد شکل دایره ای است و دارای ۲۵ متر عمق است سنگ کاری هایی که در اطراف این حوضچه انجام شده است زیبایی خاصی به آن بخشیده است اگر از افراد دقیق باشید با گشت و گزار در اطراف این حوضچه می توانید دیدنی های بسیاری را مشاهده کنید. این چشمه آب معدنی نیز یکی دیگر از دیدنی های ارومیه است که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

آشنایی با دیدنی های ارومیه

دریاچه مارمیشو:

طبیعت بسیار فوق العاده ای که در اطراف دریاچه مارمیشو قرار دارد در فصل تابستان بسیار دینی است این منطقه با قرار گرفتن در میان کوهستانی چشم اندازهای بسیاری دارد اگر می خواهید با تمامی جاذبه و چشم اندازهای طبیعی دریاچه مارمیشو آشنا شوید بهتر است در فصل بهار این شهر را برای سفر خود انتخاب کنید. این دریاچه دیدنی بعد از اتفاقاتی که برای دریاچه ارومیه افتاده است جایگزین این دریاچه با اهمیت شده است و گردشگران زیادی را نیز در طی سال های اخیر به خود جذب کرده است و یکی از مناطق گردشگری ارومیه محسوب می شود.

چشمه جوشان ارومیه

چشمه آب گرم هفت آباد ارومیه:

این چشمه در فاصله ۴۵ کیلومتری از ارومیه قرار گرفته است و در یک روستای دیدنی با نام هفت آباد واقع شده است که یکی از دیدنی های ارومیه است کوه آتشفشان غیر فعالی که در نزدیکی این چشمه قرار گرفته است زیبایی های این منطقه برای گردشگران دو چندان کرده است. اغلب گرشگرانی که به این شهر سفر کرده اند حتما به این چشمه دیدنی نیز سری می زنند در فصل تابستان به دلیل راحتی اقامت در این شهر می توانید بیشتر از سفر خود بذت ببرید.

چشمه ارومیه

آبشار سوله دوکل ارومیه:

این آبشار یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه است که به بلندترین آبشار ایران نیز شهرت دارد مناظر فوق العاده ای که می توانید در این منطقه مشاهده کنید جذابیت سفر را برای شما دو چندان می کند. دامنه این آبشار در نواحی مرزی عراق و ترکیه قرار گرفته است که از این رو بر اهمیت آن افزوده است نام دیگر این آبشار دیدنی دیزج نیز می باشد.

آبشار ارومیه

دریاچه ارومیه:

اما از مهم ترین جاذبه های دیدنی ارومیه می توان به این دریاچه معروف و شناخته شده اشاره کرد با وجود اینکه این دریاچه را در سال های اخیر خطر خشکسالی زیادی تهدید کرده است اما هنوز جذابیت خود را دارد و بسیار با اهمیت است. این دریاچه بزرگ ترین دریاچه شور است و بین آذربایجان غربی و شرقی قرار گرفته است این دریاچه همچنین درگیر مشکلات زیست محیطی بوده است و یکی از مهم ترین سرمایه های ملی ایران است.

دریاچه ارومیه

آشنایی با جاذبه های توریستی و دیدنی های ارومیه به پارک جنگلی شیخ تپه اشاره کرد این پارک وسعت ۴ هکتار دارد و در ارتفاعات این شهر قرار گرفته است ان تپه های باستانی دارای جذابیت های زیادی است و متعلق به دوران مادها است. سازه های شهری که از این مناطق در طول تاریخ بر جای مانده است نیز بسیار دیدنی و دوست داشتنی هستند. آشنایی با هر یک از این جاذبه ها در این بخش می تواند برای شما گردشگران دارای جذابیت باشد توصیه می شود در سفر خود از مکان های دیدنی آذربایجان غربی نیز دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *