دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارومیه که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

ارومیه ازشهرهای زیبای ایران است که دارای جاذبه های بی نظیر و تماشایی است مکان های دیدنی ارومیه دارای جاذبه های طبیعی و توریستی خاص خود است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

ارومیه از شهرهای دیدنی واقع در استان آذربایجان غربی است که دارای فرهنگی خاص و آداب و رسوم خاص خود است این شهر دارای مردمانی مهمان نواز است. شهر ارومیه دارای قدمت بالایی است و از شهرهای تاریخی ایران است که آثار زیادی از دوران عثمانی ها و حمله روس ها در این مناطق باقی مانده است این شهر همچنین در دوران حکومت پهلوی به شهر رضاییه شهرت داشته است.

     مناطق شناخته شده ارومیه

مکان های دیدنی ارومیه و جاذبه های بی نظیر آن

شهر تاریخی و فرهنگی ارومیه در تاریخ به دوره های مختلف پیش از اسلام و بعد از اسلام دسته بندی می شود که به دلیل قدمتی که دارد در دوران پیش از اسلام این شهر دارای اهمیت تاریخی است. در ادامه بیشتر با این شهر زیبا و تاریخی در ایران آشنا می شوید و جاذبه های تماشایی آن را خواهید دید.

چشم انداز ارومیه

چشمه آب معدنی کوه زنبیل:

این چشمه آب معدنی در یک کیلومتری از دریاچه ارومیه قرار گرفته است و دارای حوضچه ای با عمق قطر ۴ متر و عمق ۲۵ سانتی متر است. گازهایی که از کف این چشمه خارج می شوند به طور مداوم هستند و دارای مقادیری از آهن، سولفات، بی کربنات و منیزیم است.

جاذبه های طبیعت گردی ارومیه

دره قاسملو:

این دره از تفرجگاه ها و مکان های گردشگری ارومیه است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این دره دارای چشم اندازهای سر سبز و فضای تماشایی است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مناطق گردشگری ارومیه

بازار تاریخی:

این بازار قدیمی و تاریخی در ارومیه دارای معماری بی نظیر و تماشای است و دارای ۱۰۰ غرفه و مغازه است که هر یک محصولات خاص و متنوعی را ارائه می دهند.

بازار قدیمی ارومیه

دریاچه ارومیه:

از دیگر مناطق دیدنی ارومیه که بسیار شناخته شده است دریاچه زیبا و قدیمی ارومیه است که در این منطقه دارای ارزش و اهمیت بالایی است در سال های اخیر این دریاچه ارزشمند با بحران بی آبی رو به رو است و خطر خشکی آن را تهدید می کند. این دریاچه از دریاچه های آب شور مهم در جهان و منطقه است.

دریاچه نمک ارومیه

موزه:

اگر به دنبال جاذبه های تارخی و فرهنگی هستید می توانید از موزه ارومیه دیدن کنید که در سال ۱۳۴۶ راه اندازی شده است در این موزه آثار ارزشمندی از کتاب های تاریخی و خطی عتیقه نگهداری می شود و دارای وسایل و اشیا قدیمی و تاریخی نیز می باشد.

موزه تاریخی ارومیه

آبشار سوله دوکل:

این آبشار از دیگر آبشارهای بلند و مرتفع در ایران است که اطراف آن نیز چشم اندازهای ویژه ای از طبیعت وجود دارد این آبشار در دامنه کوه های مرزی ایران، ترکیه و عراق واقع شده است.

مکان های دیدنی ارومیه و جاذبه های توریستی

دریاچه مارمیشو:

اگر دیگر مکان های دیدنی ارومیه با جاذبه های طبیعی و بکر خود می توان این آبشار دیدنی را اشاره کرد این دریاچه در فصل تابستان دارای چشم اندازی ویژه از مناظر اطراف است و در ۴۵ کیلومتری غرب این شهر قرار دارد.

طبیعت زیبای ارومیه

جاذبه های توریستی در ارومیه بسیار متنوع هستند و ارومیه از شهرهای توریستی رد ایران است که تلفیقی از جاذبه های تارخی و طبیعی را با یکدیگر دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *