دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با ۱۰ ماسک نرم کننده مو و طرز تهیه آن ها آشنا شوید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

داشتن موهای زیبا و نرم نقش بسیار مهمی در زیبایی دارند و همانطور که به سلامت پوست و اندام های داخلی اهمیت می دهید استفاده از ماسک نرم کننده طبیعی مو نیز به منظور داشتن موهای سالم از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش هایی جهت نرم کننده طبیعی موهایشان هستند زیرا، کیفیت موها بنا به دلایل مختلفی از جمله شامپو کردن بیش از حد، استفاده از مواد شیمیایی به منظور رنگ کردن موها و… کاهش پیدا کرده است، در ادامه مطلب چند نوع ماسک نرم کننده موها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا موهای سالمی داشته باشید.

نرم کننده های طبیعی موی سر

معرفی ماسک نرم کننده مو

استفاده از مواد طبیعی به منظور تقویت موهای نازک به عنوان روش های خانگی محسوب می شود، بنابراین در صورتی که موهای خشک و شکننده ای دارید با کمک نرم کننده طبیعی می توانید این مشکل را برطرف کنید در این مقاله شما را با چند ماسک طبیعی موها آشنا خواهیم کرد.

۱. موز له شده و عسل

ترکب موز و عسل به عنوان ماسک نرم کننده مو شناخته شده است و همچنین به آبرسانی مو ها نیز کمک می کند بنابراین ترکیب را بر روی موهایتان قرار دهید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند سپس موهایتان را آبکشی کنید، استفاده از این روش علاوه بر نرم شدن موها شفافیت مو ها را نیز چندین برابر می کند.

نرم کننده طبیعی موی سر

۲. روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی از دیگر انواع ماسک های نرم کننده طبیعی مو می باشد بنابراین چهار قاشق چای خوری سرکه طبیعی ، پنج قطره روغن طبیعی و خالص اسطوخودوس، پنج قطره روغن طبیعی و خالص چوب صندل، پنج قطره روغن طبیعی و خالص رزماری و پنج قطره روغن خالص و طبیعی گل سرخ را با یکدیگر ترکیب کنید سپس مقداری آب بر روی آن بریزید و پس از مخلوط کردن مواد با یکدیگر آن را پس از شستن موها در حمام بر روی مو ها بمالید و اجازه دهید به مدت سه تا پنج دقیقه بماند سپس موهایتان را بشویید.

 تهیه ماسک نرم کننده مو

  •  آرون گروپس

۳. تخم مرغ روغن زیتون

یک زرده تخم مرغ را با کمک چنگال یا همزن هم بزنید سپس به آن یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بیافزایید و مجددا با چنگال هم بزنید به منظور داشتن عطر بهتر می توانید به جای روغن زیتون از روغن بچه استفاده کنید حالا به مایع به دست آمده یک فنجان آب ولرم اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید، بنابراین ابتدا موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و آبکشی کنید سپس بالای سرتان را با نصف نرم کننده تهیه شده بمالید، هرچند زرده تخم مرغ برای پوست مفید است اما روغن آن ممکن است چندان خوشایند نباشید بنابراین سعی کنید به صورت تان نمالید سپس نصف دیگر نرم کننده را نیز به پایین موهایتان بزنید و پس از زمان پنج دقیقه موهایتان را با آب ولرم یا خنک بشویید.

انواع ماسک نرم کننده مو

نکته : در صورت استفاده از آب داغ ممکن است زرده تخم مرغ بر روی سرتان بپزد و نیاز به شست و شوی مجدد داشته باشید، همچنین استفاده از آب خنک سبب درخشان شدن موها می شود.

۴. سس مایونز، تخم مرغ و ماست

این ماسک از بهترین ماسک های نرم کننده مو می باشد بنابراین یک عدد تخم مرغ را با یک دوم فنجان سس مایونز و یک فنجان ماست ساده داخل مخلوط کن قرار دهید سپس از ریشه تا نوک موها را به آرامی به مخلوط به دست آمده بمالید و پس زمان نیم ساعت موهایتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی نمایید.

نرم کننده طبیعی مو

۵. سفیده تخم مرغ و ماست

یکی دیگر از ماسک های نرم کننده، ماسک تخم مرغ و ماست می باشد بنابراین به نسبت مساوی سفیده تخم مرغ و ماست را با هم مخلوط نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید و پس از زمان نیم ساعت موها را بشویید.

۵. موز، عسل و روغن زیتون

به منظور تهیه این ماسک یک عدد موز له شده، دو تا سه قاشق غذا خوری عسل و یک مقدار مساوی روغن زیتون را داخل مخلوط کن قرار دهید سپس خمیر به دست آمده را بر روی موهایتان قرار دهید و پس از زمان نیم ساعت با کمک یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید، برای داشتن موهای صاف و ابریشمی از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

بهترین ماسک موی طبیعی

نکته : در صورت داشتن موهای خشک می توانید تخم مرغ را نیز به مواد گفته شده اضافه کنید زیرا استفاده از تخم مرغ به کاهش شکستگی مو ها و بهبود آن کمک خواهد کرد.

۷. تخم مرغ، دارچین و عسل

این ماسک از موثرترین نرم کننده های طبیعی موی سر می باشد از این رو دو قاشق غذا خوری پودر دارچین، یک قاشق غذا خوری عسل، دو عدد تخم مرغ، چهار قاشق غذا خوری شیر خام و یک چهارم فنجان سس مایونز را داخل ظرفی قرار دهید و به آن کمی حرارت دهید سپس ماسک به دست آمده را با کمک قلم مو به نوک مو تا ساقه بمالید و از کلاه دوش استفاده کنید و پس از زمان سی دقیقه موهایتان را با آب معمولی بشویید و در نهایت به منظور از بین بردن بوی ماسک از یک شامپوی ملایم استفاده نمایید.

۸. سرکه و تخم مرغ

استفاده از این ماسک برای نرم کردن موها، گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است دو قاشق غذا خوری سرکه را با زرده تخم مرغ ترکیب کنید سپس مخلوط حاصل را بر روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند و در نهایت موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

بهترین ماسک موی گیاهی برای نرم شدن مو

۹. آووکادو، خامه سنگین و روغن زیتون

برای آماده کردن این ماسک یک عدد آووکادو رسیده و له شده، دو سوم قاشق غذا خوری خامه را داخل یک کاسه با هم مخلوط نمایید سپس دو سوم قاشق غذا خوری روغن زیتون و مقداری آب به آن اضافه کنید و در نهایت خمیر به دست آمده را بر روی مو و پوست سرتان بمالید و با یک کلاه دوش سرتان را بپوشانید و پس از زمان بیست دقیقه موهایتان را با آب بشویید.

انواع ماسک نرم کننده مو

۱۰. آلوئه ورا، روغن زیتون و روغن کنجد

به منظور داشتن موهای شفاف و نرم استفاده از این نرم کننده بسیار موثر می باشد می توانید یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری روغن کنجد، سه چهارم قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورای تازه و یک فنجان ماست ساده را داخل یک کاسه با هم مخلوط نمایید. سپس از ریشه تا نوک مو را با ترکیب به دست آمده بمالید و بر روی سرتان کلاه دوش قرار دهید و پس از زمان چهل و پنج دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *