دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز های مختلف (ویندوز ۷، ۸، ۸.۱ و ۱۰)

  • رسول پنق
  • ۸ دی ۱۳۹۸
  • ۰

رمز ها کلمه امنیتی هستند که برای وارد شدن به انواع سیستم ها و مکان ها از آنها استفاده می شود. رمز ها امنیت اطلاعات را در سیستم های مختلف به خصوص کامپیوتر را فراهم میکنند. گاهی اوقات نیز پیش می آید که پس از گذاشتن رمز بر روی کامپیوتر رمز شما لو می رود که این امر باعث وارد شدن اشخاص دیگر به کامپیوتر و سرقت اطلاعات می شود که در اینصورت باید رمز خود را تغییر دهید. ما در این بخش به آموزش این موضوع یعنی تغییر رمز کامپیوتر پرداخته ایم.

 

امنیت اطلاعات برای کاربران ویندوز بسیار مهم و ضروری است به خصوص که کاربر ویندوز اطلاعات مهمی همچون اطلاعات کاری و شخصی داشته باشد. قرار دادن گذر واژه روی کامپیوتر کمک زیادی در امنیت اطلاعات موجود در ویندوز و بالا بردن امنیت سیستم می کند. به همین منظور قرار دادن رمز یکی از کارهای ضروری برای هر کاربر ویندوز است. گاهی اوقات نیز پش می آید که رمز استفاده شده در ویندوز خیلی ساده است یا کسی دیگری گذرواژه ویندوز را فهمیده است و باید آن را تغییر دهید. در این مطلب ما به آموزش تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز های مختلف می پردازیم.

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز های مختلف

امروزه با پیشرفت کردن علم و تکنولوژی لارم است که برای کامپیوتر های شخصی خو در یک رمز تعیین کنید. برخی افراد در انتخاب رمز برای کامپیوتر خود کوتاهی می کنند و رمز های ساده ای را برای کامپیوتر خود انتخاب می کنند که در اینصورت امکان لو رفتن رمز کامپیوتر بسیار بالا است.

تعیین گذرواژه آسان برای کامپیوتر احتمال هک شدن کامپیوتر شما را بالا می برد. اگر گذرواژه ساده ای برای کامپیوتر خود تعیین کرده اید بهتر است همین الان گذرواژه رایانه خود را تغییر دهید. در ادامه با ما باشید تا نحوه عوض کردن گذرواژه رایانه در ویندوز های مختلف را آموزش دهیم.

تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز های مختلف

تغییر رمز در ویندوز ۷

برای تغییر رمز کامپیوتر در ویندوز ۷ ابتدا وارد Control Panel شوید و به بخش User Account بروید. برای راحت شدن این روش می توانید در ویندوز ۷ روی Start کلیک کنید و بر روی عکس موجود در بالای صفحه استارت کلیک کنید.

تغییر رمز در ویندوز 7

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در صفحه باز شده بر روی Change your Password کلیک کنید.

رمز جدید در ویندوز 7

در صفحه جدید باز شده در مکانی که Current password نوشته شده است، رمز قدیم خود را وارد کنید و در بخش New Password  و Confirm new password رمز جدید خود را وارد کنید. همچنین در مکان Type a password hint کلمه و یا جمله ای را وارد کنید که وقتی رمز خود را فراموش کرده اید و یا اشتباه وارد کرده اید این گزینه به شما نشان داده می شود تا رمز خود را دوباره به خاطز آورید. به خاطر داشته باشید که در این گزینه هیچ موقع نباید رمز خود را وارد کنید زیرا بعداز اشتباه زدن رمز، این گزینه رمز را برای شما نشان خواهد داد و امکان سرقت شدن رمز و حتی اطلاعات شخصی شما وجود دارد. بعداز انجام دادن این مراحل بر روی Change password کلیک کنید تا رمز جدید بر روی کامپیوتر و ویندوز شما اعمال شود.

ویندوز 7 و چگونگی تغییر رمز

تغییر رمز در ویندوز ۸ ، ۸.۱ و ۱۰

تغییر رمز در ویندوز های ذکر شده مانند هم هستند. برای عوض کردن رمز کامپیوتر در ویندوز های ۸ ، ۸.۱ و ۱۰ ابتدا باید وارد تنظیمات ویندوز خود شوید. برای اینکار می توانید در قسمت جستوجوی ویندوز کلمه Setting را جستوجو کنید.

تغییر دادن رمز کامپیوتر در ویندوز 10

بعداز وارد شدن به بخش تنظیمات ویندوز، در ویندوز ۸.۱ و ۱۰ بر روی گزینه Accounts و در ویندوز ۸ بر روی گزینه Users کلیک کنید.

تغییر رمز در وندوز 10 و 8.1

بعداز کلیک بر روی گزینه Accounts و یا Users بر روی Sign-in options کلیک کنید. در گزینه های نمایش داده شده در سمت راست در بخش Password بر روی Change کلیک کنید.

در این بخش اگر قصد حذف رمز را دارید تمامی گزینه ها در این بخش را خالی بگذارید و بر روی گزینه Next  کلیک کنید. و اگر قصد تغییر رمز را دارید در بخش New Password رمز دلخواه خود را وارد کنید و در بخش Reenter password دوباره رمز جدید خود را وارد کنید. همچنین در بخش password hint عبارتی را به عنوان یاد آور رمز خود وارد کرده و در آخر بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

ویندوز 10 و چگونگی تغییر رمز

با انجام تمامی مراحل ذکر شده در بالا رمز کامپیوتر شما تغییر پیدا می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *