دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک سیب خوشمزه و پر طرفدار

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک سیب یکی از انواع کیک های میوه ای است که شما می توانید این کیک خوشمزه را برای جشن های تولد و مهمانی های خود تهیه کنید. طرز تهیه کیک سیب را به صورت مرحله به مرحله در این بخش از آشپزی به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

کیک سیب نوعی کیک خوشمزه است که شما می توانید این کیک خوشمزه را در وعده صبحانه خود میل کنید. در ادامه این مطلب دستور پخت کیک سیب را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

در طرز تهیه کیک سیب بهتر است که برای طعم بهتر کیک از سیب های سبز و ترش استفاده کنید. این کیک خوشمزه مانند کیک خامه ای طعم بی نظیری دارد و جزء دسته های کیک میوه ای به شمار می رود کیک هویج و کیک سیب از خوشمزه ترین انواع کیک های میوه ای هستند.

روش تهیه کیک سیب خوش طعم

مواد لازم

سیب : ۵۰۰ گرم
کره : ۲۰۰ گرم
وانیل : ۱ قاشق چای خوری
آرد : ۲۰۰ گرم
شکر : ۲۵۰ گرم
تخم مرغ : ۳ عدد
بیکینگ پودر : ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. سپس پوست سیب ها را بکنید و قسمت های ضرب دیده و فاسد سیب را جدا کنید.

سیب پوست کنده

سیب ها را در ظرفی مناسب خرد کنید و برای این که سیب ها سیاه نشوند مقداری آب و لیمو ترش در درون ظرف سیب بریزید.

  •  آرون گروپس

سیب های خرد شده

قرار دادن برش های سیب در آب و لیمو ترش
در مرحله بعدی روش تهیه کیک سیب در درون ظرفی مناسب کره و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را آنقدر هم بزنید تا کشدار شود و به رنگ کرم تغییر رنگ دهد سپس تخم مرغ ها را به صورت جداگانه به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مخلوط مایه کیک را به کمک هم زن به خوبی هم بزنید.

افزودن تخم مرغ به مایه کیک سیب

اضافه کردن تخم مرغ به کره و شکر

سپس آرد و بکینگ پودر و وانیل در درون الک به خوبی الک کنید و به صورت آرام آرام مخلوط مواد الک شده را به مایه کیک اضافه کنید و در حین اضافه کردن این مواد مایه کیک را هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

الک کردن مخلوط آرد و بیکینگ پودر و وانیل اضافه کردن آرد به مایه کیک

بعد از اینکه مایه کیک را آماده کردید در ته قالب فر کاغذ روغنی را بیندازید و سپس سیب های خرد شده را در درون صافی بریزید تا آب آن ها گرفته شود و بعد از اینکه آب سیب ها گرفته شدند آن ها را در کف قالب فر بریزید و ۲ قاشق غذا خوری شکر و مقداری دارچین بر روی سیب ها بریزید.

برش هاس سیب در قالب فر ریختن دارچین و شکر بر روی برش های سیب

و بعد مایه کیک را بر روی سیب ها بریزید و با کمک قاشق سطح مایه سیب را صاف کنید.

طرز تهیه کیک سیب خانگی

در مرحله آخر طبخ کیک سیب قالب فر را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در درون فر قرار دهید.

کیک سیب خوشمزه

بعد از اینکه کیک خنک شد آن را از قالب فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید می توانید مقداری شکر و یا پودر قند در روی کیک بپاشید و این کیک خوشمزه را در صورت تمایل می توانید به کمک روش های تزیین کیک خانگی و برش های سیب و خامه به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه کیک سیب و تزیین کیک سیب روش تهیه کیک سیب در منزل

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

در دستور پخت همه کیک ها، تقریبا از مواد پایه ثابتی استفاده می شود و تفاوت مزه آنها بستگی به مواد ثانویه و نیز تکنیک ها و روش های پخت آن دارد؛ ترکیب سیب و دارچین در کنار هم طعم فوق العاده متفاوتی به کیک می دهد، بنابراین در ادامه این بخش روش تهیه کیک سیب همراه با دارچین را آموزش می دهیم.

آموزش تهیه کیک سیب

مواد لازم

  • آرد/ یک پیمانه
  • شکر/ یک دوم پیمانه
  • شیر یا آب/ یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • کره/ ۷۵ گرم
  • بکینگ پودر/ یک قاشق مرباخوری
  • وانیل/ نوک قاشق چای خوری
  • دارچین/ یک قاشق مرباخوری
  • سیب/ یک عدد بزرگ
  • کشمش/ یک قاشق سوپ خوری
  • گردو خرد شده/ یک قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع/ به مقدار لازم

دستور پخت کیک سیب

در ابتدای پخت این روش از کیک سیب، کره را از یخچال خارج کنید تا کمی نرم شده و در نتیجه با مواد دیگر راحت تر ترکیب شود. سپس فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید تا زمان قرار دادن کیک گرم شود.

اکنون سیب ها را بعد از پوست گرفتن به صورت قطعات ریز خرد کنید و با کشمش و گردو مخلوط کنید، سپس کره را به آن بیفزایید و مواد را داخل قابلمه ای ریخته، روی حرارت بگذارید تا کمی تفت بخورد.

در این مرحله از طرز تهیه کیک سیب، شکر و کره نرم شده را داخل کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا به طور کامل در هم ترکیب شوند، بعد تخم مرغ ها را اضافه کرده و با همزن برقی بزنید، سپس شیر یا آب را اضافه کنید و دباره مخلوط را هم بزنید.

آرد، وانیل، بکینگ پودر و دارچین را با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار الک کنید، سپس کم کم آن را به مواد خود اضافه نمایید به وسیله یک لیسک یا همزن دستی همه مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب یک دستی بدست آید.

در مرحله آخر، قالب مورد نظرتان را چرب کنید و مخلوط سیب و گردو را داخل آن بریزید و با قاشق پهن کنید، بعد مایه کیک را روی آن بریزید و قالب را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در داخل فر که از قبل گرم کرده اید، بگذارید تا پخته شده و آماده شود.

روش پخت کیک سیب

در دستور پخت کیک سیب می توانید از رنگ سبز و یا آب سیب برای خوشرنگ شدن کیک استفاده کنید که در صورت تمایل می توانید این مواد را بعد از اضافه کردن تخم مرغ به مایه کیک اضافه کنید. می توانید برای مشاهده پخت کیک های متنوع به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *