دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع آبسه دندان با معجون های خانگی کارساز

  • سحر بهرامی
  • ۳ دی ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های بدن دندان ها هستند، زمانی که سطح محافظت کننده دندان یعنی مینای آن دچار شکستگی می شود باکتری های مضر به درون دندان نفوذ کرده و موجب پوسیدگی می شود، زمانی که پوسیدگی به ریشه برسد منجر به ایجاد آبسه دندان می شود که در این همگام باید برای رفع آبسه دندان اقدام کنیم .

عفونت و یا همان آبسه دندان اصطلاحی است که هنگامی به کار می برند که بین لثه و دندان عفونت رخ می دهد، این عفونت توسط یک نوع باکتری ایجاد می شود که بسیار دردناک است، این باکتری از طریق پوسیدگی و یا ترک خوردگی داخل دندان می شود و ریشه را مورد هدف قرار می دهد که در این هنگام موجب به وجود آمدن آبسه دندان همراه با ورم و ایجاد توده های چرکی می شود که با استفاده از روش های خانگی می توانید به رفع آبسه دندان بپردازید.

علت آبسه دندان

رفع آبسه دندان با معجون های خانگی

در ابدا باید بدانید که آبسه دندان چیست؟ همانگونه در بالا گفتیم زمانی که ریشه دندان عفونت کند این اصطلاح به کار برده می شود، زمانی که دندان شما دچار آبسه می شود در کنار دندان دقیقا بر روی لثه برآمدگی ایجاد می شود که همانند یک جوش چرکی است که داخل آن مایع چرکی وجود دارد این علامت بارزترین نشانه آبسه دندان است، که برای درمان آن می توانید مانند عفونت های دیگر از روش های طبیعی برای درمان آبسه دندان استفاده کنید. اگر شما هر چه زودتر برای رفع آبسه اقدام نکنید عفونت ناشی از آبسه به استخوانتان متصل می شود و می تواند مشکلات جدی را برای شما به وجود بیاورد.

 سیر

سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی جهت رفع آبسه دندان و همچنین درمان برفک دهان بسیار مفید است از این رو برای استفاده از آن باید یک تکه سیر را برش دهید و مستقیما بر روی دندان که دچار آبسه است قرار دهید و دندان هایتان را بر روی هم بگذارید و فشار دهید و بگذارید برای چند دقیقا بر روی دندانتان قرار بگیرد. برای بهبودی سریعتر بهتر است هر ۳ ساعت ۱ بار این کار را انجام دهید.

سیر، زنجبیل و نمک دریا

یکی از بهترین معجون های خانگی که برای رفع آبسه دندان از آن استفاده می کنند، ترکیب ۳ مواد بالا با یکدیگر است. به این ترتیب که باید سیر و زنجبیل را به خوبی خرد کنید و به آن ۱ قاشق چای خوری نمک دریا اضافه کنید، سپس برای قرار دادن مواد بر روی دندانتان با یک دستمال کاغذی بزاق دهانتان را از روی دندان و لثه خشک کنید و سپس مخلوط را روی دندانتان بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند. سعی کنید از این مخلوط بیشتر درست کنید تا بتوانید روزانه ۳ الی ۴ بار از آن استفاده کنید.

رفع آبسه دندان با سیر و زنجبیل

 روغن گل میخک و زیتون

هر دوی این روغن ها خاصیت ضد التهابی دارند برای استفاده از آن باید به اندازه ۵۰ میلی لیتر روغن زیتون، و به اندازه ۱۰۰ میلی لیتر روغن گل میخک را با یکدیگر مخلوط کنید، برای زدن آن به دندان باید با استفاده از یک تکه پنبه روغن را به دندان بمالید. از این روش ۳ الی ۴ مرتبه استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

روغن نارگیل

نارگیل تاثیرات بسیار موثری بر روی دندان، کاهش درد ناشی از آبسه دندان، و کاهش التهابات دندان دارد از این رو برای استفاده از آن روغن نارگیل را مستقیما بر روی دندانتان بریزید و بعد ۱۵ دقیقه دهان خود را با آب نمک به خوبی شستشو دهید . سعی کنید از روغن نارگیل اصل و با کیفیت برای درمان آبسه استفاده کنید.

رفع آبسه دندان با روغن نارگیل

سرکه سیب و جوش شیرین

از بهترین مواد طبیعی که در درمان عفونت دندان و آبسه دندان بسیار کار آمد هستند مخلوط این دو ماده با یکدیگر است، به این ترتیب با مخلوط کردن ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین یک مخلوط خمیری شکل درست کنید و آن را بر روی مسواک خود بکشید و به خوبی با مسواک مخلوط را روی دندانتان ماساژ دهید و بگذارید برای مدتی بر روی دندانتان قرار بگیرد. توجه داشته باشید که از سرکه سید به دلیل ماهیت اسیدی بودنش زیاد استفاده نکنید.

 آب گریپ فروت

یکی از بهترین و موثر ترین راه های کمک به درمان آبسه دندان استفاده از آب گریپ فروت است، آب این میوه پرخاصیت به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها توانایی مبارزه با باکتری های مضر دندان را دارد، برای استفاده از آ باید آب آن را بگیرید و با ۳ قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و روزانه آن را بنوشید.

رفع آبسه دندان با آب گریپ فروت

عسل

همه ما با خواص عسل آشنایی داریم و میدانیم که چه خواص شگفت انگیزی دارد، برای استفاده از آن ابتدا باید دندان هاتان را به خوبی با آب بشویید سپس با استفاده از یک گوش پاکن مقداری عسل به قسمت آبسه دندان بزنید. توجه داشته باشد که عسل را فقط در قسمت لثه بزنید و روی دندان ها نزنید

 آب نمک

یکی از قدیمی ترین روش هایی که در جهت درمان عفونت و رفع آبسه دندان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از آب نمک است، برای استفاده از آن باید به اندازه ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیوان آب ولرم اضافه کنید، سپس بعد از آن دهان خود را با آب نمک بشورید، این کار را چند مرتبه در طول روز انجام دهید.

رفع آبسه دندان با آب نمک

 چای کیسه ای

برای استفاده از این روش باید چای کیسه ای را برای چند دقیقه داخل آب بگذارید و سپس از آب خارج کرده و فشار دهید، بعد از آن چای کیسه ای را روی دندانی که دچار آبسه شده است قرار دهید و بگذارید برای چند دقیقه بر روی دندانتان قرار داشته باشد.

زردچوبه

خواص زردچوبه می تواند برای درمان آبسه دندان بسیار مفید باشد، از این رو برای استفاده از آن باید به اندازه ۱ قاشق چای خوری زرد چوبه را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید سپس خمیر را روی محل مورد نظر قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

رفع آبسه دندان با زرد چوبه

بیشترین علت پوسیدگی و ایجاد آبسه دندان

  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • مصرف بالای قند و غذاهای شیرین
  • استفاده زیاد از مواد غذایی چسبنده
  • مصرف زیاد کربو هیدرات
  • سوراخ های عمیق دندان
  • ترک خوردگی دندان

علائم آبسه دندان

  • تورم
  • درد و قرمزی
  • ایجاد مزه های ناخوشایند در دهان
  • فک درد
  • درد در هنگام خوردن غذا
  • تب
  • تورم غدد لنفاوی
  • مشکل در تنفس

معجون های مفید برای رفع آبسه دندان

مراقبت های بعد از ترکیدن آبسه

در صورتی که آبسه به صورت خودکار بترکد، درد فوراً از بین رفته و تورم ناشی از آن برطرف می شود، البته توجه داشته باشید که بعد از ترکیدن آبسه باید محتویات دهانتان را به طور کامل از دهان خود خارج کرده و نبای آن را ببلعید تا از این طریق از گسترش عفونت جلوگیری شود و بعد مراحل زیر را انجام دهید :

  • ناحیه آبسه را با احتیاط و آرام فشار دهید تا کاملا خارج شود و هر بار آن را تف کنید.
  • دهان خود را با آب شست و شو داده و نباید به هیچ وجه آن را قورت دهید.
  • چند مرتبه دهانتان را با آب نمک یا دهان شویه شست و شو دهید، حتی در صورتی که که در ناحیه زخم احساس سوزش داشته باشید.
  • در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کنید تا وی بتواند از بدتر شدن وضعیت تان پیشگیری کند.

برطرف کردن آبسه دندان

روشهای پیشگیری از آبسه دندان

با رعایت مواردی که در زیر اشاره شده است، می توانید خود را از مشکلات مربوط به دهان و دندان حفظ نمایید :

  • تمیز کردن دهان و دندان ها با مسواک، خمیر دندان و نخ دندان حداقل دو بار در روز
  • استفاده از محلول دهان شویه حداقل ۲ تا ۳ بار در روز
  • مراجعه به دندان پزشک هر شش ماه یکبار

بنابراین هرگاه متوجه مشکلی در دهان و دندان خود شدید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا پیشرفت آبسه و عفونت دندان جلوگیری شود، زیرا پیشگیری همواره بهتر و راحت تر از درمان است.

رفع آبسه دندانها

نکته: شما می توانید از روش های طبیعی درمان درد دندان جهت آرام شدن درد ناشی از آبسه دندانتان استفاده بکنید اما توجه داشته باشید اگر آبسه دندانتان شدید بود باید خیلی سریع برای رفع آن به دندان پزشک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *