دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین دیدنی های شهرکرد و جاذبه های تماشایی این منطقه زیبا

  • مریم صبوری
  • ۹ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این مقاله به شما عزیزان بهترین دیدنی های شهرکرد و جاذبه های زیبای آن در استان چهار محال بختیاری را معرفی می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

شهرکرد یکی از مرتفع ترین شهر های مرکز استان در کشور ایران می باشد که همین امر موجب شده تا لقب بام ایران را رویش بگذارند. نام دیگر شهرکرد در قدیم دهکرد بوده است این شهر بسیار زیبا آب و هوای معتدلی دارد که هر ساله گردشگران زیادی در تابستان به این شهر سفر می کنند و از دیدنی های شهرکرد استفاده می کنند این شهر تاریخی متعلق به دوران حکومت ساسانیان و اشکانیان است. در ادامه با مجله آرگا همراه ما باشید.

شهرکرد در چهارمحال بختیاری

جاذبه ها و دیدنی های شهرکرد

شهرکرد یکی از شهر های استان چهار محال بختیاری می باشد که دامنه های سرسبز و قدیمی دارد و جزء بلندترین شهر های ایران محسوب می شود. طبیعت جذاب و دلنشین شهرکرد همواره زیبایی های دل انگیزی همراه خود دارد که در همه طرف مورد گردش مسافران واقع شده است. در ادامه با دیدنی های شهرکرد بیشتر آشنا خواهید شد که گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی در این شهر وجود دارد.

آشنایی با دیدنی های شهرکرد

  • امامزاده عبدالله سورک

این امامزاده در جنوب خاوری شهرکرد که فاصله ۴۵ کیلومتری با روستای سورک قرار دارد. تقریبا حدود ۴۵ سال قبل به دستور بی بی تاج الملوک همسر امازاده عبدالله سورک فریدون خان بختیاری بنا شد. این مکان به شکل ۸ ضلعی با نمایی باز که الهام گرفته از مسجد چهار ایوانی با سبک مصالح آجری قرمز و گچ صورت گرفت.

جاذبه ها و دیدنی های شهرکرد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • قلعه جونقان

این شهر در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد که یکی از دیدنی های شهر است به شمار می رود. این قلعه در کوه های زاگرس به دستور علی قلی اسعد بختیاری در سال ۱۳۱۸ هجری قمری ساخته شد که مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰۰ متر مربع است که در زمان انقلاب مشروطه پایگاهی برای مردم بختیاری آن دوره بود که امروزه مکانی زیبا برای گردشگری واقع شده است.

  • قلعه دزک

این قلعه در جنوب شرقی روستا دزک واقع شده که مکانی پراز یادگاری های دوران قاجار با معماری های خارق العاده همراه می باشد. این مکان اقامتگاه علامه دهخدا بوده که برای نوشتن امثال و حکم ها به این مکان می آمده تا از زیبایی و شکوه آن الهام بگیرد.

دیدنی های شهرکرد زیبا

  • تالاب جغاخور

اگر می خواهید به یکی از  مناطق گردشگری شهرکرد بروید این مکان را از دست ندهید که از بهترین گزینه های سفر در تابستان می تواند باشد. در این تالاب مهاجرت انواع مرغان دریایی مثل: اردک ها، لک لک ها، غازها، حواصیل را که همراه با آرامش است می توانید ببنید و لذت ببرید. این مکان استراحتگاهی برای گردشگران و مسافران می باشد که همواره شما را به دیدن مناظر لذت بخش و دل انگیز مهمان می کند.

  • آبشار زردلیمه

یکی دیگر از مناطق گردشگری شهرکرد که همراه با طبیعت گردی و پیاده روی می باشد وجود این آبشار در محل کوچ نشینان عشایر است که در ۸۴ کیلومتری شهرکرد واقع شده است. و همواره پر از درختان سبز بادام و بلوط مکانی برای اقامت اوقات فراغت به شمار می رود. آبشار زردلیمه آثار تاریخی و کهن فراوانی دارد که متعلق به ۶۰۰۰ سال قبل می باشد.

دیدنی های شهرکرد

  • خانه ستوده چالشتری

این خانه با وجود معماری شگفت انگیزش در زمان های قاجار و صفوی قسمت حاکم نشین قلعه چالشتر بوده است. این مکان همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که در شمال شهرکرد واقع شده است. در این خانه ۳ موزه از آثار سنگی موزه مردم شناسی می باشد که از مهم ترین مکان های دیدنی شهرکرد محسوب می شود.

  • مسجد اتابکان

مسجدی از دوران اتابکان که متعلق به ۸۰۰ سال قبل می باشد در شهرکرد وجود دارد که مسافران زیادی از این محل زیبا در خیابان ولیعصر دیدن می کنند. این مکان در زمان های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته که در دولنگه چوبی و کاشی کاری هایش واقعا جذاب می باشد.

آشنایی با دیدنی های شهرکرد

  • بقعه امامزاده حمزه علی

از دیگر جاذبه های گردشگری شهرکرد وجود این امامزاده که یکی از نوادگان امام سجاد می باشد است. بقعه مطهر ایشان روی کوهی که در فاصله ۶۵ کیلومتری شهرکرد و ۵ کیلومتری بلداجی است قرار دارد که آب و هوای معتدل و مطبوعی به همراه دارد این مکان هرساله میزبان گردشگران زیادی می باشد.

  • حمام خان

از مناطق تماشایی این شهر می توان به حمام خان که در خیابان ملت کوچه مشرف واقع است اشاره کرد. این مکان از سال ۱۲۷۰ در جنوب غربی مسجد جامع که به دستور محمدرضا خان بنا گردید از معماری های باشکوه و زیبا دانست بروید و دیدن فرمایید.

جاذبه های شهرکرد

  • تالاب گندمان

تالاب گندمان به عنوان یکی از آبگیرهای حوزه آبریز آق بلاغ با فاصله‌ای کم از تالاب چغاخور قرار گرفته است. که پوشش آب این تالاب در حدود ۷۵۰ هکتار می باشد که در اطراف مرغزار مرتفع همراه با چشمه های زیاد و زیبایش چشم نوازی می کند که محل رفت و آمد پرندگان مهاجر می باشد.

  • منطقه تنگ صیاد

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد که مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰۰ هکتار با مساحتی معادل ۵۵۰۰ هکتار در پارک ملی تنگ صیاد واقع است. این منطقه از مسیر اصفهان به شهرکرد که دارای تپه های وسیع و زیستگاه قوچ و میش است می باشد. از دیگر جانوران در این مکان جالب که همراه با کوهستان هایی با صخره های بلند است می توان به بز، کل، پلنگ، کفتار، روباه، کبک، عقاب و شغال اشاره کرد.

دیدنی های شهرکرد زیبا

  • پل خراجی

از مناطق گردشگری شهرکرد زیبا می توان به پل خراجی که در روستایی به همین نام در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد و شهرستان کیار است نام برد. این پل روی رودخانه کیار واقع شده است که متعلق به زمان صفوی ها با طول ۵۵ متر می باشد. دیدن این منظره دل انگیز و تماشایی آب حال خوبی به آدم می دهد.

  • موزه باستان شناسی حمام قدیمی

این موزه در دهه ۲۰ هجری شمسی که به نام حمام پرهیزکار می باشد در زمان پهلوی ساخته شد و در دهه ۳۰ هجری شمسی وقف عام گردید و هم اکنون به عنوان موزه باستانی می باشد که مورد توجه گردشگران واقع شده است. در این موزه مجموعه ای از ابزار های سنگی که متعلق به دوران نوسنگی و مجسمه های گلی و ظروف هایی که متعلق به ۹۰۰ سال قبل می باشد در این جا قرار دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *