دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع ماسک سفید کننده دست برای رفع تیرگی پوست دست

  • ساناز براتی
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پوست دستان ما همواره در معرض آلودگی و تابش نور خورشید قرار دارد که باعث داشتن ظاهری تیره و ناخوشایند در آن ها می شود. در این مقاله به ارائه روش های برای سفید کردن پوست دست پرداخته ایم که به سادگی قابل اجرا هستند. تهیه ماسک سفید کننده دست با کمترین امکانات برای همه امکان پذیر است.

همانطور که می دانیم پوست دست ها در اکثر مواقع بدون پوشش هستند و نسبت به دیگر قسمت های بدن بیشتر در معرض نور خورشید و مواد آلوده قرار می گیرند، این امر باعث می شود تا پوست دستی تیره و ناخوشایند داشته باشیم. در این مقاله شما را با انواع ماسک برای سفید کردن دست ها آشنا می کنیم.

ماسک سفید کننده دست و رفع تیرگی آن

دستان ما همواره در معرض اشعه های فرابنش A و B خورشید قرار دارند که ظاهری تیره به آن ها می دهد. روش های مختلفی برای روشن کردن پوست دست وجود دارد که به سادگی امکان پذیر هستند. اگر می خواهید دستانی زیبا و سفید داشته باشید در این مقاله ما را همراهی کنید.

 روش تهیه ماسک سفید کننده دست

استفاده از لیمو برای سفیدی پوست دست

لیمو به سفید شدن دستانتان کمک می کند. برای تهیه این ماسک در ابتدا یک لیمو را نصف کرده و مقداری شکر بر روی آن بریزید و آن را به پوست دست خود بمالید تا با لایه برداری، خاک و سلول های مرده ی روی پوست را پاک کند بعد از مدت ۱۰ دقیقه آن را بشویید. بهتر است این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید. در روش بعد می توانید از مخلوط آب لیمو و عسل به اندازه مساوی استفاده کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه روی دست تان بگذارید سپس بشویید. دو بار در هفته این عمل را انجام دهید. دقت داشته باشید برای جلوگیری از خشکی پوست بعد از لیمو از مرطوب کننده کمک بگیرید.

انواع ماسک روشن کننده دست

خیار و تاثیر آن بر سفیدی پوست

از خیار نیز می توان به عنوان ماسک سفید کننده دست کمک گرفت. کافیست لایه های خیار را برای ۵ دقیقه بر روی قسمت های تیره پوست مالش دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید. ۲ تا ۳ بار در طول روز این کار را انجام دهید. یا می توانید آب خیار و آب لیمو را به اندازه مساوی با هم مخلوط کرده و دستانتان را با آن ماساژ دهید. و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد دست ها را بشویید. همچنین می توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا نیز استفاده کنید، یک خیار کوچک را با دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا مخلوط کرده و به مدت ده دقیقه پوست را ماساژ دهید بعد مواد را با دستمال پاک کرده و بشویید. این روش را دو بار در روز انجام دهید.

انواع ماسک روشن کننده پوست دست

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از ماست برای سفیدی پوست دست

برای تهیه این ماسک، گلاب و ماست را به یک اندازه به همراه یک قاشق چای خوری گلیسیرین با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست تان ماساژ بدهید و به مدت یک شب اجازه دهید روی پوستتان باقی بماند بعد با آب شست و شو دهید. بهتر است این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. از ماست به تنهایی نیز برای داشتن دستانی سفید می توانید استفاده کنید. ماست را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد بشویید.

تهیه ماسک روشن کننده دست

استفاده از آلوئه ورا برای سفیدی پوست

ماسک سفید کننده دست بعدی که به شما معرفی می کنیم. ماسک الوئه وراست برای تهیه این ماسک ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید و دستانتان را به مدت ۵ دقیقه با آن ماساژ دهید، بگذارید این ماسک به مدت نیم ساعت روی پوستتان بماند بعد بشویید. دو بار در روز این عمل را انجام دهید. در روشی دیگر می توانید از ژل آلوئه ورا را با چند قطره بادام مخلوط کنید و به پوست دستتان بمالید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ان را بشویید. این کار را نیز بهتر است دو بار در روز انجام دهید. توجه داشته باشید بعد استفاده از این ژل مستقیما در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

استفاده از ماسک روشن کننده دست

ماسک گوجه فرنگی برای روشن شدن پوست دست

تکه ای از گوجه فرنگی را بر روی پوست بگذارید تا آبش خشک شده و بعد بشویید. بهتر است قبل از حمام این ماسک را بگذارید.در روشی دیگر می توانید آب گوجه تازه را با مقداری باترمیلک مخلوط کرده (باترمیلک دو برابر اب گوجه باشد) و روی پوست بمالید بعد از یک ساعت شست و شو دهید یک بار در روز این ماسک را استفاده کنید. همچنین می توان از مخلوط آب گوجه و آب لیمو به یک اندازه ماسکی برای سفیدی پوست درست کرد. این ماسک را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید بعد آن را شست و شو دهید.

ماسک روشن کننده پوست دست

استفاده از پوست پرتقال

برای تهیه ماسک سفید کننده دست با پوست پرتقال در یک روش می توانید پوست پرتقال را با ماست یا شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید بعد آن را بر روی پوست دست بمالید. ماسک را بعد از ۲۰ دقیقه به صورت دورانی پاک کرده و بشویید ۱ یا ۲ بار در هفته این کار را انجام دهید. در روش دیگر دو قاشق غذا خوری پودر پرتقال را با زرد چوبه و گمی عسل و مقدار کافی آب مخلوط کرده تا خمیری یک دست حاصل شود بعد خمیر را بر روی پوست دستانتان قرار دهید بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را خیلی آرام پاک کرده و با آب شست و شو دهید. بهتر است این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

سفیدی پوست با ماسک دست

 استفاده از چوب صندل

برای تهیه این ماسک سفید کننده دست آب نصف لیمو را با یک قاشق غذا خوری پودر صندل مخلوط کرده و خمیر حاصله را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه  روی پوست قرار دهید بعد با آب سر ماسک را پاک کنید. روزی یک بار این کار را انجام دهید.

 در روش دیگر یک قاشق غذا خوری پودر صندل را با پودر بادام مخلوط کرده و به آن گلاب یا شیر بیافزایید تا خمیری شکل شود. خمیر بدست آمده را به پوستت دستتان بمالید و بگذارید کاملا خشک شود بعد با آب ولرم آن را پاک کنید. این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف کنید.

عملکرد ماسک سفید کننده دست

زردچوبه و تهیه ماسک برای روشن شدن پوست

برای تهیه ماسک زردچوبه سه روش وجود دارد. در روش اول یک قاشق چای خوری زردچوبه را با مقداری شیر مخلوط کرده تا خمیری شود بعد آن را بر روی پوست دست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه یا آب ولرم پاک کنید. حداقل روزی یک بار این ماسک را بر روی پوست قرار دهید. در روش دوم ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با روغن زیتون مخلوط کنید بعد یک لایه نازک از آن را روی پوست دستتان بگذارید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه بشویید. برای گرفتن نتیجه ای بهتر سه بار در هفته این عمل را انجام دهید. در روش سوم ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را با ۴ قاشق چای خوری آرد نخود چی و دو قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده تا خمیری شود در صورت سفت شدن خمیر از مقداری آب می توانید استفاده کنید. خمیر را به پوست مالیده و اجازه دهید تا خشک شود بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ماسک را بتراشید و بشویید. توجه کنید که بعد از استفاده از ماسک زردچوبه در معرض نور خورشید به طور مستقیم قرار نگیرید.

روش های تهیه انواع ماسک روشن کننده کننده دست

ماسک برنج

یک فنجان برنج خام را پودر کرده و با شیر مخلوط کنید تا خمیری شود خمیر را روی پوست خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم پاک کنید در این خمیر می توانید از مقداری زردچوبه نیز استفاده کنید. دو تا سه بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.  در روشی دوم قبل از پخت برنج یک فنجان برنج را شسته و خوب فشار دهید دستان خود را برای ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کنید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید. مواد نشاسته دار دیگر مثل سیب زمینی نیز برای سفید شدن پوست دست موثرند.

ماسک سفید کننده پوست دست

استفاده از ماسک پاپایا

برای تهیه این ماسک تکه های پاپایا را در مخلوط کن ریخته و با یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. خمیر را روی پوست دست خود بگذارید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شست و شو دهید. ماسک سفید کننده دست پاپایا را ۲ تا ۳ بار در هفته برای داشتن دستانی زیبا و درخشان استفاده کنید.

روش تهیه ماسک روشن کننده دست

ماسک جوش شیرین و گلاب

برای تهیه این ماسک سفید کننده دست یک قاشق چای خوری جوش شیرین را مقداری گلاب مخلوط کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه بشویید. جوش شیرین به خاطر لایه بردار بودن و گلاب به دلیل خاصیت روشن کنندگی در کنار هم برای داشتن پوستی سفید به شما کمک می کنند.

تهیه ماسک سفید کننده دست

نکات قابل توجه برای داشتن پوستی سفید و زیبا

بعد از استفاده از ماسک سفیدی دست، برای داشتن پوستی زیبا بهتر است نکات زیر را نیز رعایت کنید:

ماسک روشن کننده پوست دست

  • در طول روز پوست خود را تمیز کرده از شر آلودگی که ممکن است پوستتان را تیره کند رها شوید.
  • حتما در طول هفته از یک لایه بردار برای برداشتن پوست مرده ی دستتان کمک بگیرید.
  • با داشتن رژیمی سالم و متعادل پوست و بدن خود را تقویت کنید.
  • نوشیدن به اندازه آب باعث می شود تا پوست خود را هیدراته کرده و شاداب بماند.
  • قبل از خواب حتما از مرطوب کننده و یا روغن زیتون برای پوست تان استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و سعی کنیددر معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • در هنگام استفاده از مواد شیمیایی حتما از دست کش کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *