دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص پوست انار و آشنایی با استفاده های دارویی و درمانی پوست انار

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

انار یکی از میوهای بسیار خوشمزه و پرخواص است، اما شاید تا کنون درمورد خواص پوست انار چیزی نمی دانستید که پوست آن نیز از فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن برخوردار است.

انار میوه ای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که دانه های آن قرمز و گاهی بین قرمز و سفید می باشد این میوه بهشتی علاوه براینکه خودش از فواید زیادی برخوردار است پوست آن نیز خاصیت های فوق العاده ای برای پوست و مو و درمان بیماری ها دارد در ادامه مطلب قصد داریم به خواص پوست انار بپردازیم.

آشنایی با خاصیت دارویی پوست انار

بررسی خواص پوست انار

بسیاری از افراد در زمان خوردن میوه پوست آن ها دور میریزند اما نمی دانند که پوست برخی از میوه از خود میوه نیز خواص زیادتری دارند، پوست بسیاری از میوه دارای فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن هستند که انار نیز یکی از همین میوه ها می باشد که پوست آن خواص بی نظیری دارد در این مقاله شما را با خواص پوست انار آشنا خواهیم کرد.

۱.درمان گلو درد

به منظور رفع درد گلو و لوزه پوست انار را جوشانده سپس محلول حاصل از آن را از صافی عبور دهید و با این محلول غرغره کنید، همچنین غرغره کردن مخلوط آب جوشانده پوست انار با گلنار ساییده به بند آوردن خونریزی گلو کمک می کند برای رسیدن به نتیجه دلخواه روزی شش بار از این روش استفاده کنید.

آشنایی با فواید پوست انار

۲. درمان آبسه دندان

بسیاری از افراد از بروز آبسه دندان رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت درمان آن هستند که با کمک پوست انار می توانید این مشکل را درمان کنید، فقط کافی است تکه نازک پوست انار را بدون سفیدی و پیه به مدت یک ساعت بر روی آبسه دندان قرار دهید و این روش را تکرار نمایید.

فواید پوست انار بر سلامت بدن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳. پایین آوردن چربی خون

از دیگر خواص پوست انار مبارزه با بیماری های قلبی و همچنین پایین آوردن کلسترول خون و استرس می باشد بنابراین یک قاشق چای خوری پودر پوست انار را داخل شیرحل کنید سپس آن را بنوشید.

بررسی خواص پوست انار

۴. تقویت استخوان ها

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها از پوکی استخوان رنج می برند که به منظور استحکام استخوان ها و همچنین جلوگیری از پوکی استخوان پوست انار گزینه بسیار مناسبی است از این رو هر شب قبل از رفتن به رختخواب به یک لیوان آب ولرم دو قاشق مربا خوری پودر پوست انار اضافه کنید و آن را بنوشید زیرا، پوست انار به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی سب جلوگیری از پوکی استخوان در زمان یائسگی می شود.

۵. رفع بوی بد دهان

به منظور از بین بردن بوی بد دهان می توانید از خواص پوست انار در این زمینه بهره مند شوید و به یک لیوان آب دو قاشق پودر پوست انار اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را غرغره کنید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

خواص پوست انار بر سلامت بدن

۶. دفع کرم های روده و معده

به منظور نابود کردن کرم های روده و معده می توانید چهار گرم از پوست خشک انار را به کمی آب گرم اضافه کنید سپس محلول حاصل را بنوشید.

۷. رفع ترشحات رحم

از جمله خواص پوست انار متوقف کردن ترشحات غیر طبیعی رحم می باشد، پودر پوست انار را بر روی پنبه قرار دهید سپس در دهانه رحم بگذارید این روش به برطرف کردن ترشحات سفید کمک زیادی خواهد کرد.

فایده های شگفت انگیز پوست انار

۸. تنگ کردن واژن

برخی از خانم ها پس از زایمان به منظور رفع شلی واژن به دنبال روش هایی جهت تنگ کردن آن هستند که پوست انار تاثیر فوق العاده ای در این زمینه دارد بنابراین مقداری از پوست انار را تکه کرده سپس همراه آب بر روی حرارت قرار دهید تا به مدت نیم ساعت بجوشد و حرارت را خاموش کنید، پس از خنک شدن محلول آن را از صافی عبور دهید و داخل لگن تمیزی بریزد و به مدت سی تا چهل دقیقه در آن بنشینید استفاده از این روش روزی دو تا سه بار تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.

اثرات بی نظیر پوست انار بر سلامت بدن

۹. رفع جوش و آکنه

یکی دیگر از مهم ترین خواص پوست انار از بین بردن جوش و آکنه صورت می باشد، از این رو داخل تابه مقداری از پوست انار را تفت دهید تا کاملا خشک شوند و پس از خنک شدن آن را آسیاب کنید سپس پودر به دست آمده را با گلاب و آب لیمو مخلوط کنید و بر روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

فواید پوست انار بر روی پوست

۱۰. جلوگیری از چین و چروک بر روی پوست

یکی دیگر از خواص پوست انار بر روی زیبایی پیشگیری از پیری پوست می باشد، بنابراین دو قاشق مربا خوری پودر پوست انار را با شیر مخلوط کنید و اگر دارای پوست چرب هستید به جای شیر از گلاب استفاده کنید سپس بر روی پوست تان قرار دهید و پس از خشک شدن صورت تان را با آب ولرم بشویید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش هفته ای دو بار استفاده کنید.

آشنایی با خواص پوست انار

۱۱. حفظ رطوبت پوست

به منظور حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها دو قاشق پودر پوست انار را با کمی ماست مخلوط کنید سپس بر روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت پوست تان را با آب سرد آبکشی نمایید.

۱۲. پیشگیری از شوره و ریزش مو

برای جلوگیری از شوره سر و همچنین ریزش مو پوست انار تاثیر بی نظیری دارد، می توانید مقداری از پودر پوست انار را با روغن مو مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی ریشه و ساقه مو بمالید و اجازه دهید به مدت دو ساعت بر روی موهایتان بماند در نهایت موهای خود را بشویید.

خواص پوست انار بر روی سلامت مو

۱۳. درخشان شدن پوست

 پوست انار به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک زیادی می کند به منظور بهره مند شدن از خواص پوست انار بر روی پوست دو قاشق چای خوری پودر پوست انار و یک قاشق غذا خوری شکر را با یک دیگر مخلوط کنید سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری از هر نوع روغن طبیعی را  اضافه کنید حالا مخلوط به دست امده را بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و در نهایت صورت تان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده نمایید.

تاثیر شگفت انگیز پوست انار بر روی پوست

۱۴. ضد آفتاب مناسب

می توانید به کرم یا لوسیونی که استفاده می کنید پودر پوست انار اضافه کنید سپس قبل از خارج از منزل بر روی پوست تان بمالید و از آن به غنوان یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *