دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان قطعی شوره سر با روش های طبیعی و معجزه گر در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

شوره سر از جمله مشکلات پوستی بسیار شایع می باشد که اگر درمان نشود با ریزش مو شدید همراه می شود و با کمک روش هایی جهت درمان قطعی شوره سر می توانید از شر شوره سر خلاص شوید.

شوره سر سلول های مرده پوست سر می باشند که این اختلال پوستی به خصوص در بین نوجوانان بسیار زیاد است و سبب کاهش عزت نفس در آن ها می شود، فرد با مشاهده شوره سر به دنبال روش هایی جهت برطرف کردن آن می باشد که در ادامه مطلب به روش های خانگی جهت درمان حتمی شوره سر می پردازیم.

درمان خانگی و موثر شوره سر

روش های درمان قطعی شوره سر

شوره سر باید حتما درمان شود در غیر اینصورت سبب ریزش موی شدید و همچنین ایجاد ظاهری بد در فرد می شود به همین دلیل فرد حاضر است هر راهی را برای خلاص شدن از شوره سر امتحان کند تا به نتیجه دلخواه برسد در ادامه شما را با روش های خانگی جهت درمان حتمی شوره سر آشنا خواهیم کرد.

 سرکه سیب

به منظور رهایی از شوره سر به نسبت مساوی کمی سرکه سیب و آب را با هم ترکیب کنید و پس از شامپو زدن موها، مقداری از ترکیب به دست آمده را در کف دست خود ریخته و بر روی پوست سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند سپس موهایتان را با آب بشویید استفاده از این روش به مدت یک هفته یا بیشتر بسیار موثر خواهد بود.

درمان شوره سر با روش های خانگی

ماست

ماست علاوه بر اینکه یک ماده بسیار موثر برای پوست و مو می باشد برای درمان قطعی شوره سر نیز گزینه بسیار مناسبی است بنابراین ماست ساده را بر روی پوست سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند سپس موهایتان را بشویید و در آخر پوست سرتان را با کمی شامپو آبکشی کنید، روش دوم جهت استفاده از ماست این است که ماست را با نوک انگشتان به کف سرتان بمالید و پس از زمان ده تا پانزده دقیقه موهایتان را آبکشی کنید و از کمی شامپو برای شستن موهایتان استفاده نمایید.

درمان قطعی شوره سر با چند روش ساده و خانگی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روغن نارگیل

از دیگر روش های بسیار مفید جهت درمان حتمی شوره سر روغن نارگیل می باشد از این رو کمی روغن نارگیل را حرارت دهید سپس پوست سرتان را به آرامی با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک شب بماند سپس صبح روز بعد موهایتان را با شامپو بشویید به دلیل اینکه روغن نارگیل راحت تر از روی موهایتان پاک شود استفاده دو بار از شامپو مناسب می باشد برای رسیدن به نتیجه دلخواه این روش را هر هفته امتحان کنید.

موثرین درمان خانگی شوره سر

روغن درخت چای

برای رفع شوره سر می توانید کمی از روغن درخت چای را بر روی کف دست تان بریزید سپس پوست سر و موهایتان را با این روغن ماساژ دهید، اجازه دهید به مدت یک شب بماند سپس صبح موهایتان را بشویید.

جوش شیرین

به منظور درمان قطعی شوره سر استفاده از جوش شیرین گزینه بسیار مناسبی می باشد از این رو کمی جوش شیرین بر روی پوست سرتان بمالید و به مدت یک دقیقه آن را ماساژ دهید سپس سرتان را بشویید استفاده از این روش به مدت دو هفته سبب از بین رفتن شوره سرتان می شود و درنتیجه موهای زیبا و درخشانی خواهید داشت.

درمان فوری و سریع شوره سر

روغن زیتون

کمی روغن زیتون را حرارت دهید و آن را بر روی مو و پوست سرتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا رطوبت از دست رفته پوست تان برگردانده شود سپس موهایتان را با شامپو بشویید.

آویشن

برای خلاص شدن از شر شوره سر می توانید از آویشن کمک بگیرید و چهار قاشق غذا خوری آویشن را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بجوشد و پس از سرد شدن مخلوط را صاف کرده و بر روی پوست سرتان بمالید و پس از زمان پنج دقیقه موهایتان را آبکشی نمایید.

درمان خانگی شوره سر

تخم مرغ

زرده و سفیده دو عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست سرتان بریزید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند و موهایتان را بشویید استفاده از این روش به شما موهای درخشان و عاری از شوره هدیه می دهد.

بهترین درمان خانگی شوره سر

سیر

همانطور که می دانید سیر از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و یکی از خواص آن کمک به رفع شوره سر است از این رو دو قاشق غذا خوری پودر سیر را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترکیب کنید سپس خمیر حاصل را بر روی پوست سر بمالید و پس از زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه موهایتان را با آب سرد و شامپو بشویید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا از خواص فوق العاده ای برخوردار است و به عنوان یک روش عالی جهت درمان قطعی شوره سر محسوب می شود، قبل از دوش گرفتن ژل آلوئه ورا را بر روی پوست سرتان بمالید سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید در صورتی که نتوانستید آلوئه ورا خام پیدا کنید می توانید از آب آلوئه ورا استفاده کنید.

بهترین روش جهت درمان قطعی شوره سر

پرتقال و سیب

سیب و پرتقال را به نسبت برابر با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست سرتان بمالید و پس از زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موهایتان را با شامپو آبکشی کنید.

آسپرین

استفاده از آسپرین برای درمان حتمی شوره سر بسیار مفید است بنابراین دو عدد آسپرین را له کنید سپس پودر به دست آمده از آن را به شامپو خود اضافه نمایید و در زمان شامپو زدن، به موهایتان دو دقیقه استراحت دهید سپس موهایتان را بشویید.

روش های درمان قطعی شوره سر

دهان شویه

دهان شویه برای درمان قطعی شوره سر نیز کاربرد دارد از این رو یک فنجان دهانشویه و نه فنجان آب را با هم مخلوط کنید و پس از شامپو کردن، مو و پوست سرتان را با محلول حاصل آبکشی کنید و پس از آن فوری از آب استفاده نکنید استفاده از این روش یک بار در ماه بسیار موثر خواهد بود.

از بین بردن شوره سر با راهکارهای خانگی

روغن رزماری

برای رفع شوره سر می توانید روغن رزماری و سرکه با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه موهایتان را بشویید.

علت شوره سر

  • مشکلات عاطفی
  • پوست سر خشک
  • تمیز کردن سر
  • استرس
  • آلرژی به محصولات مراقبت از مو
  • هورمون ها
  • رژیم غذایی نامتعادل
  • کمبود ویتامین ها
  • تغییرات آب و هوا به خصوص در زمستان
  • استفاده زیاد از ژل مو، اسپری و..
  • پوست چرب و یا تحریک شده

علت ایجاد شوره سر

نشانه های شوره سر

  • پوسته پوسته شده
  • خارش پوست سر
  • لکه های سفید خشک در مو و بر روی شانه

اگر تمایل دارید در زمینه سلامت مو اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *