دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مهمترین نشانه های عاشق شدن در زنان و مردان کدام اند؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

عاشق شدن برای هر فردی مفهوم خاصی دارند و زمانی که فرد وارد یک رابطه ای می شود خیلی مطمئن نیست که آیا حسی که نسبت به طرف مقابل دارد عشق است یا یک حس زودگذر، که با شناخت نشانه های عاشق شدن می توانید متوجه شوید که آیا عاشق شده اید یا خیر.

عشق یک احساس عمیق و عاطفی نسبت به طرف مقابل می باشد و در واقع می توان گفت عشق نوعی احساس غیر قابل توصیف انسانی است که فرد آن را در یک رابطه با دیگری تقسیم می کند، شاید برای شما هم پیش آمده است که در شروع یک رابطه با جنس مخالف دچار احساساتی می شوید اما نمی دانید که این احساسات نشانه عاشق شدن می باشند و یا یک احساس موقتی، به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با خصوصیات عاشق شدن آشنا کنیم تا از احساس تان نسبت به طرف مقابل مطمئن شوید.

زمانی که با شخصی آشنا می شوید و تصمیم به ازدواج با او دارید همیشه ذهن تان درگیر این است که آیا واقعا عاشق او هستید یا خیر و با برعکس، که با شناخت نشانه های عاشق شدن می توانید به سوالاتی که در ذهن تان پیش آمده است پاسخ هید.

نشانه های علمی که خبر از عاشق شدن می دهند

آشنایی با نشانه های عاشق شدن

عاشق شدن دارای نشانه هایی است که با کمک این نشانه ها می توانید متوجه شوید که عاشق شده اید یا خیر، پس به منظور آشنایی با نشانه های عاشق شدن در این مقاله ما را همراهی کنید.

غرق شدن در افکارش

 زمانی که به شخصی علاقه مند می شوید این احساس در وجودتان ایجاد می شود که نمی توانید او را از ذهن تان بیرون کنید و همیشه و هر لحظه به او فکر می کنید، زیرا در این زمان مغز تان هورمون فنیل اتیلین ترشح می کند که به اصلاح مواد مخدر عاشقانه نام دارد و زمانی که با کسی دوست هستید این هورمون احساس شادی را با شخصی مورد نظرتان ایجاد می کند بنابراین هنگامی که عاشق شدن را تجربه می کنید همیشه به این فکر می کنید که معشوق تان نسبت به دیگران فرد خاصی می باشد.

علایم علمی که حاکی از عاشق شدن شماست

احساس اوج گرفتن

اینکه دیوانه وار عاشق شخص مورد علاقه تان شوید یک امر کاملا طبیعی می باشد طبق مطالعات موسسه Kinsey مغز در زمان عاشقی همانند فردی است که کوکائین استفاده کرده است به همین دلیل فرد عاشق در رابطه جدید خود ،گاهی عجیب و بی معنی رفتار می کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

داشتن استرس و صبور نبودن

هرچند عشق واقعی با احساسات گرم همراه می باشد اما می تواند با استرس زیاد نیز همراه شود زیرا، عاشق شدن سبب تولید هورمورن استرس به نام کورتیزل می شود که باعث ایجاد احساس گرما در وجود فرد می شود بنابراین در صورتی که احساس کردید ترسیده اید یا نمی توانید صبور باشید ممکن است عاشق شدن را تجربه می کنید.

چند مورد از نشانه های عاشق شدن

خوب بودن با چیزهای نا خوشایند

شاید قبل از عاشق شدن، شلخته بودن برای تان ناخوشایند و ناراحت کننده بوده است اما زمانی که با وجود شلخته بودن شریک زندگی تان باز او را می بوسید نشانه عاشق شدن شما می باشد، مطالعه دانشگاه گرونینگن در هلند نشان داده است که احساسات تحریک جنسی سبب از بین رفتن احساسات ناخوشایند در فرد می شود.

تمایل به فداکاری

از دیگر نشانه های عاشق شدن، داشتن احساس قوی و یکدلی با شریک زندگی شان می باشند و زمانی که معشوقشان درد می کشد انگار که خودشان درد را تجربه می کنند و همچنین به فداکاری برای شریک زندگی شان تمایل دارند.

آشنایی با ویژگی های فرد عاشق

 مقدم نبودن رابطه جنسی

اگر چه تمایل به برقراری رابطه جنسی در افراد عاشق از اهمیت بالایی برخوردار است اما رسیدن به پیوند عاطفی برای آن در اولویت قرار دارد، طبق مطالعات انجام شده ۶۴ درصد از افرادی که عاشق شده اند رابطه جنسی با شریک زندگی شان مهم ترین قسمت رابطه شان نمی باشد.

شاد بودن شریک زندگیتان

 زمانی که عاشق شدن را تجربه می کنید خوشحالی فرد مورد نظر، برایتان بسیار مهم است و در واقع از بارزترین علائم عاشق شدن همین است همچنین ترجیح می دهید مسیری را که انتخاب می کنید مسیری باشد که شریک زندگیتان خوش حال و شاد باشد و اگر در یک روز بارانی ترجیح می دهید خیس شوید تا شریک زندگی تان خیس نشود و یا در روز های تعطیل تمایل به تهیه صبحانه برای او دارید نشانه عاشق شدن می باشد.

عاشق شدن چه علامتی دارد

چشم پوشی از صفات منفی معشوق

از مهم ترین نشانه های عاشق شدن، تمرکز بر روی صفت های مثبت شریک زندگیتان و تمایل به چشم پوشی خصوصیات منفی معشوق می باشد، همچنین فرد عاشق بر روی موضوعاتی که باعث به خاطر آوردن معشوق می شوند تمرکز می کند.

خیال بافی در مورد آینده

افراد عاشق به منظور برقراری پیوند عاطفی با شریک زندگی شان تمایل زیادی دارند و همیشه به دنبال راهی به منظور نزدیک شدن به یکدیگر هستند و در مورد آینده که کنار هم باشند خیال بافی می کنند.

احساس امنیت و آرامش

زمانی که روزتان را در کنار معشوق تان سپری می کنید در کنار او احساس آرامش و امنیت خاصی دارید و این بهترین نشانه عاشق شدن می باشد که انگار در کنار شریک زندگی تان ممکن نیست هیچ اتفاق بدی برایتان رخ دهد.

علایم عاشق شدن

احساس راحتی با او

زمانی که در کنار او هستید با او احساس راحتی و صمیمی می کنید و از گریه کردن کنار او و نشان دادن عکس های خجالت آور دوران کودکی تان خجالت زده نمی شود زیرا می دانید که او کنارتان می ماند و شما را مانند دیگران قضاوت نمی کند.

همیشه وقت داشتن برای یکدیگر

از دیگر نشانه های عاشق شدن، این است که همیشه برای شریک زندگی تان وقت دارید و به دنبال فرصتی برای دیدن معشوق تان هستید و او اولویت اول زندگی تان می شود، اما اگر شریک زندگی تان با شما تماس نمی گیرد و ترجیح می دهد خود را با کار مشغول کند و زمانی ک در کنار شماست دائم با تلفن حرف می زند به این معناست که او عاشق شما نیست.

علایم عاشق شدن چیست

لذت بردن از صحبت های او

زمانی که احساس عاشق بودن را تجربه می کنید گوش دادن به داستان های بلند او و همچنین صحبت کردن از دوران کودکی اش برای شما لذت بخش می باشد و تمایل دارید که در مورد همه چیز با او صحبت کنید و ماندن در خانه را به بیرون رفتن ترجیح می دهید.

در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با نشانه های عاشق شدن کنیم تا در صورت داشتن این نشانه ها بدانید که در حال حاضر عاشق شدن را تجربه می کنید. اگر تمایل به کسب اطلاعات در زمینه روانشناسی دارید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *