دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای مفید برای افزایش سرعت تایپ

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

تایپ کردن سریع و صحیح، مهارتی است که برای هر شغلی، بسیار ارزشمند است. برای اینکه به یک تایپیست حرفه ای تبدیل شوید نیاز دارید تا دقت و سرعت تایپ خود را بالا ببرید. در این مقاله با راهکارهای مفید برای افزایش سرعت تایپ آشنا خوهید شد.

 صنعت در حال رشد در هر زمینه ای از جمله پزشکی، حقوق و … به تایپ بسیار کارآمد نیاز دارد تا بتواند در کمترین زمان از منابع متنوع، متونی را  جهت نیاز جامعه تولید کند. کار حرفه ای تایپ، از جمله مهارت هایی است که به سرعت بالای تایپ بستگی دارد. اگر می خواهید در کار تایپ به مراحل بالاتر برسید، اولین قدم افزایش سرعت تایپ دقیق و مداوم است. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با راهکارهای مفید برای افزایش سرعت تایپ آشنا سازیم. با ما همراه باشید

افزایش سرعت تایپ چگونه؟

افزایش سرعت تایپ

تایپ کردن سریع و صحیح، مهارتی است که برای هر شغلی، بسیار ارزشمند است و به فرد این امکان را می دهد که کار تایپ را  خیلی سریع به پایان برساند و همچنین فرصت بیشتری برای ویرایش و تولید بهتر نوشتار داشته باشد. در ادامه این مقاله بهترین راهکارهای مربوط به تایپ را بیاموزید تا بتوانید سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

بهترین راهکارهای افزایش سرعت تایپ

۱- آگاهی یافتن از سرعت تایپ خود

ابتدا از سرعت تایپ خود آگاهی پیدا نمایید. برای تست سرعت تایپ سایتهای مختلفی مانند یوتایپ، وی تایپ، تایپسرا، Type Racer و …  وجود دارد که با مراجعه به آنجا علاوه بر آموزش تایپ می توانید سرعت تایپ خود را مشخص کنید.

بالابردن سرعت تایپ

۲- یادگیری مهارت تایپ سریع

با فراگیری مهارت و تکنیک صحیح تایپ کردن به راحتی می توانید تایپیست حرفه ای بشوید. باید سعی کنید تایپ دو انگشتی را کنار گذاشته و تکنیک تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید. با این تکنیک موقعیت قرارگیری صحیح دست ها و  انگشتان روی صفحه کلید برای شما مشخص شده و به مرور زمان با تمرین مستمر می توانید سرعت تاپ خود را افزایش دهید.

۳- طرز نشستن صحیح هنگام تایپ

بد نشستن پشت رایانه یا لبتاپ نه تنها به عضلات شما آسیب می رساند بلکه سطح انرژی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. سرعت و دقت تایپ شما به نحوه نشستن شما بستگی دارد. اگر شیوه درست نشستن را رعایت نمایید انگشتان و مچ دست شما در جای صحیح خود قرار خواهد گرفت و تایپ کردن راحتتر می شود. همچنین در دراز مدت دچار درد کمر، مچ و گردن نخواهید شد.

  •  آرون گروپس

طریقه صحیح تایپ نمودن

۴-شناخت کامل صفحه کلید

شناخت صفحه کلید می تواند تا حد زیادی در بالا رفتن سرعت تایپ شما موثر باشد. برای تایپ درست و صحیح چهار انگشت دست راست را بر روی دکمه های HJKL و چهار انگشت دست چپ را روی دکمه های ASDF قرار دهید به طوری که کمی منحنی وار روی دکمه باشند. ۸ کلید ذکر شده بر روی سطر اصلی کیبورد قرار دارند و شما همیشه از این سطر تایپ خود را شروع و در نهایت به آن باز می گردید. به طور نرمال باید همیشه انگشتان دستان شما روی دو کلید JK باشد و بدون نگاه کردن از آن ها استفاده خواهید کرد. اگر انگشتان خود را روی این دو کلید قرار دهید برجستگی را لمس خواهید کرد و به شما در پیدا کردن سریع آن ها کمک خواهد کرد.

۵- نگاه نکردن به صفحه کلید

افرادی که تایپ دوانگشتی انجام می دهند مدام در حال تماشای صفحه کلید، متن اصلی و مانتیور هستند. اما در تایپ ده انگشتی یاد می گیرید که به صفحه کلید نگاه نکنید. شاید در ابتدا تعداد خطاهای تایپی زیاد باشد اما به مرور زمان و با تمرین مستمر جای حروف روی کیبورد در حافظه عضلانی شما ثبت می شود و بدون فکر به محل دکمه ها، به سرعت تایپ خواهید کرد. سعی کنید در این زمینه مهارت پیدا کنید تا به سرعت به یک تایپیست حرفه ای تبدیل شوید.

ارتقا سرعت تایپ

۶- تمرین مستمر

تایپ کردن با حافظه عضلانی رابطه مستقیمی دارد. یعنی بعد از مدتی عضلات شما با تکنیک های تایپی شما سازگار می شوند. بهترین و کوتاه ترین راه برای تقویت حافظه عضلانی تمرین و تکرار مداوم است.

۷- استفاده از ابزارهای آنلاین

برای بالا بردن سرعت تایپ فارسی استفاده از سایتهایی چون یوتایپ، وی تایپ و تایپکده مناسب می باشد در این سایتها علاوه بر آموزش تایپ ده انگشتی، با تکنیک تایپ سریع فارسی، اعداد و حتی انگلیسی نیز آشنا خواهید شد. اگر مایلید تا سرعت تایپ انگلیسی خود را ارتقا دهید می توانید به سایتهایی چون QWERTY Warriors, sense-lang typing resources مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *