دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نکاتی در مورد انتخاب یک عینک مناسب.

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

انتخاب عینک برای تصحیح دید در خواندن  و دیدن می تواند مانند یک تجربه خوب احساس شود. فریم ها ، لنزها  انتخاب های زیادی دارند. در اینجا بهترین مواردی است که می توانید انتخاب کنید را معرفی می کنیم :

بین عینک های  مطالعه سفارشی و آماده تصمیم بگیرید.

  • عینک های مطالعه آماده را می توان در داروخانه ها یا بعضی فروشگاه ها خریداری کرد. آنها در یک سایز و اندازه و شماره موجود هستند و مناسب همه نیستند و نسبت به عینک های سفارشی ارزان تر هستند. عینک های مطالعه آماده معمولا برای استفاده از روزمره توصیه نمیشود و فقط برای زمان های محدود میتوانید از آنها استفاده کنید.
  • عینک های سفارشی. اگر تجویز متفاوتی در هر چشم، ضعف بینایی یا آستیگماتیسم دارید، عینک های آماده ممکن است نیازهای شما را برآورده نکنند. برای داشتن یک عینک سفارشی بهتر است به یک پزشک متختصص مراجعه کنید و بر اساس اندازه گیری چشمان شما و ارائه نسخه اقدام به سفارش عینک کنید. مردمک چشم شما باید با مرکز نوری لنزها هماهنگ شوند تا بهترین دید را به شما بدهد. برای این کار می‌توانید از یک مجموعه کامل عینک طبی انتخاب کنید.

انتخاب یک عینک مناسب

چگونه لنز مناسب خود را انتخاب کنید.

  • لنزهای شیشه ای خواندن و تصحیح دید در چند دسته قرار می گیرند. انتخاب شما بستگی به بهبود دید شما دارد.
  • لنزهای تک بینایی برای تصحیح دید از راه دور طراحی شده اند. می‌توان آنها را بر روی هر نوع تمرکز، از جمله دید نزدیک یا متوسط تنظیم کرد.
  • لنزهای دو کانونی برای خواندن در نیمه پایینی لنز و دیگری برای فاصله دور ،در قسمت بالا عدسی قراردارند.
  • لنزهای Trifocal ( محوری ) دارای سه بخش هستند: دید از راه دور ، دید متوسط و دید نزدیک.
  • لنزهای تدریجی بدون عبور از خطوط تقسیم قابل مشاهده دارای یک انتقال صاف بین مسافت و مناطق نزدیک کانونی هستند. آنها می توانند در تصحیح بینابینی مؤثرتر از کانونهای دو و سه باشند.

البته در مقاله عدسی ها دو دید تدریجی میتوانید اطلاعات کاملی از این نوع عدسی بدست آورید .

چشم پزشک شما باید شما را در رسیدن به بهترین انتخاب برای عدسی راهنمایی کند.

شکل و اندازه لنز خود را بر اساس نسخه خود انتخاب کنید. لنزها در اشکال و اندازه های متنوعی قرار دارند. لنزهای کوچکتر و باریک تر ممکن است برای نسخه های با شماره های کم و چشمهایی که خیلی ضعیف نیستند مناسب باشد.

انتخاب یک عینک مناسب

اما برای نسخه های قوی تر با شماره بالاتر یا لنزهای چند کانونی، شکل های لنزهای بزرگتر گزینه بهتری برای فراهم فضای کافی دید و سفارش عدسی می باشد. اگر لنزها خیلی کوچک باشند ، ممکن است اعوجاج یا اثر منشوری را تجربه کنید. و دید خوبی به شما ندهد.

قاب های پلاستیکی در طیف گسترده ای از رنگ ها ، سبک ها و قیمت ها قرار می گیرند، که امروزه به دلیل طراحی های زیبا طرفداران زیادی دارد و هر روز سعی می‌شود که عینک های کائوچویی راحتتر و سبک تر و مقاوم تر ساخته شوند. فریم های فلزی ، تیتانیومی یا آلیاژ در برابر شکستگی مقاوم هستند . تیتانیوم سبکترین و انعطاف پذیرترین ماده قاب فلزی است.  ولی چیزی که در انتخاب عینک مهم است؛ اینست که برای عدسی شما مناسب باشد و نیز هنگام انتخاب فریم، اطمینان حاصل کنید که آنها به راحتی صورت، پل بینی و گوش شما قرار میگیرد. و انتخاب شکل و ظاهر فریم عینک سلیقه ایست.

انتخاب یک عینک مناسب

همچنین مقاله ۵ نکته کلیدی برای خرید عینک می‌تواند در انتخاب عینک راحت کمکتان کند.

لنزهای پلی کربنات و Trivex سبک و مقاوم در برابر ضربه هستند.

اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانید یا می خواهید لنزهایی مقاوم در برابر شکستن باشند ، پلی کربنات یک انتخاب ایمن و سبک است. Trivex یکی دیگر از مواد لنز مقاوم در برابر ضربه است که وزن کمتری دارد و ممکن است از پلی کربنات وضوح بهتری داشته باشد. اگر نسخه قوی تری و شماره چشمنتان بالاست، لنزهای پلاستیکی با شاخص بالا گزینه ای نازک تر و سبک وزن هستند. و میتوانید از لنزها سفارشی و باریک استفاده کنید.

با پوشش های محافظ ممکن است عینک شما دوام بیشتری داشته باشد.

  • روکش های ضد خراش یک انتخاب خوب و اقتصادی برای بهبود دوام عینک شما است. بیشتر لنزهای پلاستیکی به راحتی ممکن است خش بردارند.
  • روکش های ضد انعکاس باعث کاهش درخشش و انعکاسهای منحرف کننده سطح عینک شما می شوند. و اگر در معرض نور شدید و تابش هستید این روکش آنتی رفلکس به شما کمک می‌کند.

روکش ضد نور آبی نیز اگر در مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند تا چشمتان در برابر نور آبی آسیب نبیند و دچار سر درد های ناشی از قرار گرفتن در معرض این نور ها نشوید.

  • لنزهای فتوکرومیک (یا لنزهای انتقالی) چشمان شما را در برابر نور UV محافظت می کنند. آنها به طور خودکار در نور آفتاب تیره می شوند که در صورت حساس بودن به نور مناسب است و یا قصد دارید از عینک در فضای بیرون استفاده کنید.

این روکش ها می توانند به هزینه عینک شما اضافه کنند. اگر عینک های سفارشی را انتخاب می‌کنید ، چشم پزشک شما باید در انتخاب شما، متناسب با نیاز شما و بودجه شما کمک کند.

شما می توانید برای انتخاب عینک روی کمک ما هم حساب کنید و از طریق انلاین یا تماس تلفنی هر سوالی داشتید بپرسید و ما پاسخگوی شما خواهیم بود.

انتخاب یک عینک مناسب

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *