دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی تویوتا chr و نقدی بر طراحی خارجی و داخلی آن

  • ساناز براتی
  • ۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو تویوتا chr در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. که یکی از محبوبترین خودرو های کراس اوور در جهان است و با توجه به طراحی اسپرت و امکانات ایمنی و رفاهی مورد توجه بسیاری از خریداران است. این خودرو در دو مدل توربو و HV وارد بازار شده است.

    تویوتا chr یکی از جذابترین ماشین های شاسی بلند کوچک یا همان کراس اوورهاست، که محبوبیت زیادی در جهان دارند. بزرگترین خودرو ساز جهان یعنی شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۴ از خودرویی متفاوت و جذاب به نام coupe high rider به معنای کوپه قد بلند رو نمایی کرد. این خودرو اولین محصول تویوتا از خانواده ی مینی کراس اوورهاست، در ادامه به بررسی تویوتا chr می پردازیم

نقد و بررسی تویوتا chr

خودرو تویوتا chr  ترکیبی جذاب از ماشین های کوپه و کراس اوور است که طراحی اسپرتی دارد و نگاه هر بیننده ای را جذب می کند. شرکت تویوتا با رونمایی از این مدل وارد رقابت با شرکت هایی همچون نیسان، هوندا و مزدا شده است.

طراحی ظاهری خودرو

با بررسی تویوتا chr از نظر ظاهری متوجه می شویم که طراحی این خودرو تا حدودی به نسخه ی کانسبت خود شباهت دارد، خودرو تویوتا chr مثل خیلی از خودرو های شاسی بلند از جمله BMW و ایکس ۶ سقفی کوتاه دارد که باعث شده تا ظاهری کوپه مانند داشته باشد. همچنین استفاده از خطوط و انحناها در آن از دیگر ویژگی طراحی آن می باشد که در نمای جلوی آن بیشتر مشاهده می شود و چهره ای عبوس به این خودرو داده است. از جذاب ترین بخش های این خودرو نمای جانبی آن است که در آن از خطوط موج دار استفاده کرده اند و دستگیره درب عقب در این خودرو طوری تعبیه شده که در نگاه اول قابل دیدن نیست.

بررسی خودرو تویوتا chr

نمای پشت خودرو تویوتا CHR کاملا هماهنگ با قسمت های قبلی طراحی شده است. در بررسی تویوتا chr متوجه می شویم که طراحی ویژه و منحصر به فرد چراغ های عقب تا حدودی شبیه به چراغ های هوندا سیوک ۲۰۱۷ است. در این خودرو مکان خاصی برای قرارگرفتن اگزور در نظر گرفته نشده است. این خودرو با دو تیپ توربو و HV وارد بازار شده که تفاوت زیادی با هم ندارند. ولی از روی هاله آبی رنگ لوگو تویوتا و همچنین کلمه HYBRID که روی درب صندوق و گلگیر حک شده قابل تشخیص اند.

مشخصات تویوتا chr

طراحی داخلی تویوتا chr

بعد از طراحی ظاهری به بررسی طراحی داخلی تویوتا chr می پردازیم. فضای داخلی این خودرو بسیار جذاب و مدرن و خلاقانه است. در قسمت هایی مانند فرمان، دنده، بخش بالای داشبورد و قسمت میانی درها از چرم مرغوب و با کیفیتی استفاده شده است. همچنین وجود قسمت هایی لوزی شکل در خروجی های هوا، کنسول میانی، سقف و بخش میانی درب ها هماهنگی خاصی را به نمایش گذاشته است. در قسمت صندلی های جلو از سیستم گرم کن استفاده شده و باعث داشتن حس خوبی در رانندگی های طولانی مدت می شود. صندلی های عقب نیز راحتی قابل قبولی دارند، ولی حداکثر برای دو نفر مناسب است. و به دلیل فضای کم در قسمت عقب برای افرادی با قد بیشتر از ۱۵۰ سانتی متر خیلی مناسب نیست. مانیتور ۸ اینجی در مکان مناسبی قرار گرفته که در هنگام رانندگی به راحتی قابل استفاده است. همچنین یک مانیتور ۴.۲ اینچی در قسمت پنل پشت فرمان برای نمایش دادن اطلاعاتی مثل مصرف سوخت و حالت های مختلف رانندگی قرار گرفته است.

  •  آرون گروپس

ویژگی های تویوتا chr

مشخصات فنی

بررسی مشخصات فنی تویوتا chr مدل توربو

مدل توربو تویوتا chr دارای موتور ۴ سیلندر ۱۱۹۷ سی سی توربوشارژ است که دارای توان خروجی ۱۱۵ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور است. تویوتا در این مدل نیروی تولید موتور را با استفاده از گیربکس cvt به چهار چرخ انتقال می دهد. و باعث رسیدن سرعت از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در مدت زمان ۱۲ ثانیه می شود. مصرف سوخت در این مدل حدود ۷.۵ لیتر است.

تحقیق درباره تویوتا chr

بررسی مشخصات فنی تویوتا chr مدل HV

موتور این مدل دقیقا مشابه مدل توربو آن است. ولی این مدل بجز موتور بنزینی موتوری الکتریکی نیز دارد که در کل باعث تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور می شود. این مدل نسبت به مدل توربو سریعتر است و در مدت زمان کمتر از ۱۰.۵ ثانیه از حالت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد. در این مدل نیروی تولیدی توسط یک گیربکس به چرخ های جلو انتقال می یابد. میزان آلایندگی این خودرو در تا سرعت کمتر از ۴۵ کیلومنر کاملا صفر است و مصرفی ندارد. و فقط در زمانی که راننده اقدام به گرفتن شتاب می کند موتور بنزینی به کار می افتد و کمک می کند.

بررسی امکانات رفاهی

دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، کمک پارک هوشمند، روشنایی در روز، سیستمنور بالای اتوماتیک، تهویه و گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع دو گانه، سیستم صوتی حرفه ای به همراه ۹ بلند گو و آینه وسط الکتروکرومیک از جمله امکانات رفاهی تویوتا CHR است.

نقد و بررسی تویوتا chr

سیستم تعلیق خودرو

حال نوبت به بررسی سیستم تعلیق تویوتا CHR می رسد. سیستم تعلیق تویوتا CHR  یکی از بهترین سیستم های است که شرکت تویوتا در محصولات اسپرت خود استفاده کرده است. در قسمت جلو از سیستم مک فرسون و عقب آن از سیستم جناقی دوبل استفاده کرده اند. سیستم تعلیق مناسب این خودرو باعث شده در بالاترین سرعت و بیشترین مانور نیز عملکرد خوبی داشته باشد. این سیستم طوری طراحی شده که در رانندگی های شهری بیشترین مقدار نیرو به چرخ های جلو وارد می شود.

عملکرد خصوصیات تویوتا chr

ایمنی

در ادامه به بررسی ایمنی در خودرو تویوتا chr می پردازیم. این خودرو به کاملترین سیستم های ایمنی مجهز شده است و کاملا امن و قابل اعتماد است. این خودررو در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از این شرکت شد. از جمله تجهیزات ایمنی و امنیتی این خودرو شامل سیستم کنترل سرعت در سرپایینی DAC و سربالایی HAC، سیستم ورود و استارت بدون کلید، هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی BSM و نقاط کور عقب خودرو RCTA،کنترل لغزش خودرو TRC، هشدار خروج از خطوط LDA، سیستم ترمز پارک برقی EPB، ترمز های دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و ABD، سیستم باس، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم کنترل پایداری و ۸ کیسه هوا می شود. البته تمام این امکانات در مدل دینامیک این خودرو وجود دارند و در سایر مدل ها کمترند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *