دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بورک بادمجان لذیذ و خوشمزه با طعمی دوست داشتنی

  • مینا سعادتی
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

بورک بادمجان نوعی غذایی ترکیه ای محسوب می شود که امروزه با ذائقه ایرانی ها هم خوانی زیادی دارد و مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است در ادامه مطلب به طرز تهیه بورک بادمجان همراه ما باشید.

در این بخش از مطلب آشپزی آرگا را به روش ساخت بورک بادمجان اختصاص می دهیم. بورک یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه ای محسوب می شود که می تواند حرف اول را بین غذاهای ترکیه ای ساده و خانگی بزد. پخت انواع بورک همچون بورک سبزیجات، بورک پنیری، بورک سیب زمینی و بورک بادمجان باب میل خانواده های ایرانی نیز می باشند. بورک بادمجان را می توانید به عنوان یک پیش غذا یا غذایی کامل و اصلی در نظر گرفت و یا اینکه در اکثر مهمانی ها این غذای خوش پخت و لذیذ را درست می کنند و آن را در کنار اهل خانواده با لذت فراوانی نوش جان می کنند.

طرز تهیه بورک بادمجان با روشی ساده

طرز تهیه بورک بادمجان با دستور پختی آسان

امروزه در اکثر خانواده ها سعی می شود تا در برنامه غذایشان تنوع و ابتکاری جدید و زیبا داشته باشند بنابراین پیشنهاد ما به عنوان یک برنامه غذایی محبوب و لذیذ بورک بادمجان است که کدبانوهای عزیز می توانند آن را در منزلشان با موادی همچون بادمجان، گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی ، شیر و خمیر فیلو یا یوفکا تهیه کنند.

روش تهیه و درست کردن بورک بادمجان

امروزه با خمیرهای یوفکا می توان چندین غذای متنوع و لذیذ تهیه کرد که بورک بادمجان یکی از انواع بورک های محبوب و پرطرفدار می باشد برای ساخت بورک بادمجان از روش های گوناگونی استفاده می شود که البته شما می توانید با توجه به ذائقه خودتان این غذا را تهیه نمایید و آن را نوش جان کنید.

همچنین کشور ترکیه این غذای محبوب و خوشمزه یعنی بورک را به عنوان پیش غذا یا غذایی اصلی در نظر می گیرند. امروزه ایرانی ها با توجه با ذائقه کشور ترکیه و ایران توانسته این غذای خوش طعم را در ایران رواج داده و به عنوان یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها به حساب بیاید.

مواد اولیه برای پخت بورک بادمجان

  • بادمجان مکعبی خرد شده                           ۳ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده                                       ۲۰۰ گرم
  • پیاز متوسط                                              ۱ عدد
  • سیر                                                       ۱ حبه
  •  رب گوجه فرنگی                                      ۲ قاشق غذاخوری
  • آب                                                        یک دوم پیمانه
  • خمیر فیلو یا یوفکا                                     به مقدار لازمپ
  • کره ذوب شده یا روغن                               ۲ قاشق سوپخوری
  • شیر                                                      ۲ قاشق سوپ خوری
  • کنجد                                                     به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، زردچوبه        به میزان لازم

دستور پخت بورک بادمجان

برای طرز تهیه بورک بادمجان ابتدا بادمجان های خود را پوست کنده و آنها به صورت نگینی خرد کنید، سپس تابه ای را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن ریخته و پیازهای نگینی و خرد شده را درون تابه بریزید و آن را دائم هم بزنید تا نسوزد.

دستور درست کردن بورک بادمجان

بعد اینکه پیازهای شما طلایی رنگ و سرخ شد سیر را رنده کرده و بلافاصله با پیاز آن را هم زده و سرخ کنید هنگامی که بوی عطر پیاز و سیر بلند شد گوشت چرخ کرده خود را که مخلوطی از گوشت گوساله و گوسفند می باشد را ریخته و با کمک پشت قاشق گوشت های چرخ کرده را جدا کرده تا به صورت گلوله ای در نیاید و دائم آن را هم زنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تصویر مرحله به مرحله بورک بادمجان

هنگامی که رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کرد ادویه جات خود را به موادتان اضافه کنید تا همه ی موادتان شامل گوشت، پیاز ،سیر و ادویه جات به خوبی هم خورده و آن ها را تفت دهید تا موادتان مزه ای خوب و عالی پیدا کند حالا نوبت به بادمجان ها می رسد.

روش تهیه بورک بادمجان

برای طرز تهیه بورک بادمجان ابتدا بادمجان ها را از قبل آبشان را گرفته بعد به موادتان اضافه کنید و به خوبی  هم زنید تا موادتان یک دست و مخلوط شود البته بادمجان ها خیلی سریع سرخ می شود و آب درون آن ها شروع به تبخیر شدن می کند بعد رب گوجه فرنگی را ریخته و با بقیه موادتان خوب مخلوط کنید

در صورت تمایل اگر دوست داشتید می توانید از پوره گوجه فرنگی هم استفاده کنید ولی در آن صورت دیگر نیازی به اضافه کردن آب نمی باشد و برای تندی و خوشمزگی غذایتان می توانید از فلفل چیلی هم استفاده کنید.

برای استفاده از سس چیلی نهایتا کمی آب به موادتان اضافه می شود درب تابه را نگذارید و اجازه دهید تا مخلوط بدست آمده به خوبی جا بیفتد و بپزد بعد از پخت این غذا صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد آنگاه خمیر فیلو یا یوفکا را به هر اندازه ای که تمایل دارید برش  دهید بعد شیر و کره و یا روغن ذوب شده را با هم مخلوط کرده  و با برس تمام سطح خمیر را آغشته به شیر و کره کنید.

آنگاه مقداری از موادتان را نزدیک لبه ی خمیر گذاشته و و از دو طرف کناری خمیر گرفته و آن را برگردانید سپس با تا زدن لبه ها آن ها را تا انتها رول می کنیم همه بروک ها را به همین روش رول کنید.

انجام مرحله ای بورک بادمجانبا دستوری ساده

بعد رول های بروک شده را داخل سینی که کاغذ روغنی روی آن قرار دارد با برس و با مخلوط شیر و کره روی آن را رومال و آغشته می کنیم و رول ها مرتب در سینی قرار داده و کمی کنجد روی بورک های خود بپاشید.

طرز تهیه بورک بادمجان

و دمای فر را از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر به خوبی بورک ها به رنگ طلایی دربیایند سپس بعد از پخت و طلایی شدن بورک بادمجان آن را برداشته و آن را نوش جان نمایید.

درست کردن بورک بادمجان با روشی آسان

ضمن سپاس فراوان از توجه و نگاه پر مهرتان امیدواریم در این بخش از مجله آرگا را که به طرز تهیه بورک بادمجان اختصاص داده بودیم مورد توجه شما واقع شده باشد و بتوانید خوشمزه ترین بورک بادمجان را برای اهل خانه درست کنید و با خوردن آن در کنار خانواده نهایت لذت و خوشی را داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *