دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیراشکی پنیری خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصلی

  • مینا سعادتی
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

پیراشکی پنیری از خوشمزه ترین غذاهای فست فودی به حساب می آید که امروزه یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار خانواده های ایرانی محسوب می شود در ادامه با طرز تهیه پیراشکی پنیری همراه ما باشید.

در این بخش از مطالب آشپزی به دستور ساخت پیراشکی پنیری برای علاقه مندان اختصاص داده ایم. برای تهیه این نوع پیراشکی پر طرفدار نیاز به سلیقه و حوصله دارد تا بتوانید خوشمزه ترین پیراشکی را برای اهل خانه به خصوص کودکانتان که به خاطر شکلی زیبا و وسوسه انگیز دارد آنها را به این نوع غذا جذب کرده و با اشتهای فراوانی میل می کنند.

طرز تهیه پیراشکی پنیری

طرز تهیه پیراشکی پنیری در منزل با روشی آسان :

برای درست کردن این نوع پیراشکی فقط کافیست با رعایت چند نکته و به کارگیری روش های اصولی و اولیه می توانید خوشمزه ترین و لذیذترین پیراشکی را در منزلتان درست کنید. این پیراشکی همچون پیراشکی مرغ، پیراشکی قارچ و پیراشکی اسفناج از جمله فست فودهای خوشمزه و لذیذ به حساب می آید که توانسته طرفداران زیادی را جذب این نوع غذا بکند.

شما می توانید آن را در منزل از موادی همچون شیر، روغن، تخم مرغ، پنیر و خمیر پیتزا و … تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید.

روش تهیه پیراشکی پنیری

تنوع زیادی که در این پیراشکی ها به وجود آمده است، باعث شده تا این غذا محبوبیت زیادی بین خانواده های ایرانی پیدا کند از جمله این پیراشکی های خوشمزه و محبوب پیراشکی مرغ، پیراشکی سویا، پیراشکی قارچ و سبزیجات و …می باشد.

پیراشکی پنیری که به آن بقچه پنیر هم نیز می گویند، غذایی خوشمزه و خوش طعم که با ظاهری زیبا و اشتها آور است به عنوان یک میان وعده یا در جشن هایی هم چون تولد و …می توانید از آن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مواد اولیه

  • سفیده تخم مرغ              ۲ عدد
  • سرشیر                         ۱۵۰ گرم
  • بکینگ پودر                     ۱ قاشق سوپخوری
  • آرد                               ۳ پیمانه
  • جعفری خرد شده            به مقدار لازم
  • شوید خرد شده             به مقدار لازم
  • ماست                         یک دوم پیمانه
  • پنیر فتا                        به مقدار لازم
  • دانه کنجد                    به مقدار لازم

دستور پخت پیراشکی پنیری

ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا نموده و آن را با ماست و سرشیر به خوبی با همزن مخلوط کنید سپس آرد، نمک و بکینگ پودر را به موادتان اضافه کرده و مخلوط کنید، آنگاه خمیر خود را آماده کرده، خمیر را باید طوری ورز دهید که خوب سفت و یک دست باشد و آرد آن هم باید به اندازه ای باشد که به دستانتان نچسبد بعد جعفری خرد شده و شوید را اضافه کنید و موادتان را به خوبی ورز دهید.

روش درست کردن پیراشکی پنیری

در مرحله بعد آن ها را به گلوله های کوچک در آورده و با کف دست پهن کنید و مقداری پنیر فتا وسطشان قرار دهید آنگاه خمیر را برگردانید و با چنگال لبه های آن را محکم کنید سپس مرتب آن ها را درسینی فر بچینید از قبل سینی خود را با کاغذ روغنی بپوشانید بعد پیراشکی ها را بچینید.

دستور تهیه پیراشکی پنیری

در ادامه طرز تهیه پیراشکی پنیری مقداری زرده تخم مرغ روی پیراشکی بمالید و دانه های کنجد را روی آن ها بپاشید بعد سینی پیراشکی را در فری که از قبل داغ و آماده کرده اید بگذارید و آن را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد در درجه ۳۲۵ قرار دهید تا اینکه به رنگ طلایی در آمده و برشته شوند، بعد از اینکه آماده شد می توانید آن را نوش جان نمایید.

روش و تهیه پیراشکی پنیری

ضمن سپاس فراوان از توجه و نگاه پر مهرتان امیدواریم در این بخش از مجله آرگا را که به طرز تهیه پیراشکی پنیری اختصاص داده بودیم مورد توجه شما واقع شده باشد و بتوانید خوشمزه ترین پیراشکی پنیری را برای اهل خانه درست کنید و با خوردن آن در کنار خانواده نهایت لذت و خوشی را داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *