دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بازدید از خانه و موزه مقدم و آشنایی بیشتر با تاریخچه این خانه زیبا + عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ دی ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از بناهای تاریخی و دیدنی در ایران خانه موزه مقدم است که در شهر تهران واقع شده است این موزه متعلق به دوران قاجار است در این موزه می توانید تاریخچه طولانی قاجار و اشیای ارزشمندی از آن را مشاهده کنید.

جاذبه های تاریخی ایران همیشه گردشگران و توریست های خارجی زیادی را به خود جذب می کنند از مهم ترین این جاذبه های تاریخی نیز موزه های قدیمی هستند که اغلب متعلق به دوران قاجار هستند. در فصل های مختلف از سال نیز جاذبه های تاریخی می توانند جذابیت زیادی داشته باشند موزه مقدم، نیز یکی از بناهای تاریخی است که در تهران می توانید از آن ها دیدن کنید در فصل های تابستان و بهار نیز تورهای مسافرتی زیادی به این مناطق برگزار می شود که می توانید از این طریق اقدام به سفر کنید و از جاذبه های دیدنی و تاریخی تهران نیز دیدن کنید.

موزه دیدنی مقدم

موزه مقدم و جذابیت های تاریخی:

این موزه یکی از جاذبه های تاریخی مجلل است که در دوران قاجار ساخته شده است این موزه در گذشته متعلق به درباریان قاجاری بوده است، محمد تقی خان احتساب الملک دستور ساخت این موزه را داده است او از فعالان هنری بوده است و فرزندان او نیز تحصیلات خود را در خارج از ایران سپری کرده اند.

دیدنی های موزه تارخی مقدم

دلیل اینکه این خانه امروزه یک موزه تاریخی است جمع آوری آثار هنری توسط استاد مقدم، است در این موزه آثار مهمی همچون سنگ های تراشیده دیده می شود. این موزه  جدای از فضای سنتی و ارزشمندی که دارد همچنین در اینجا می توانید کلکسیونی از پارچه های نفیس، سفالینه، مهر، سند، قلیان و شیشه و تابلو را مشاهده کنید که در این خانه پدری نگهداری می شوند.

 موزه مقدم

استاد مقدم، که از بنیان گذاران دانشکده هنر تهران است یکی از آثار مهم استاد طراحی زیبای نشان دانشگاه تهران است که با الهام از فرهنگ صورت گرفته است. استاد اولین فرد هنری ایرانی است که نشان لژیون را از طرف رئیس جمهور فرانسه دریافت کرده است.

  •  آرون گروپس

در معماری موزه اصول ایرانی زیادی رعایت شده است و باستان شناسان زیادی بر این بنا ارزش هنری نهاده اند و بیشتر آثار هنری که در این مجموعه جمع آوری شده است آثار استاد مقدم و همسرش که فرانسوی است که توسط خودشان جمع آوری شده است و هنر و ذوق زیادی در آن خرج شده است.

موزه معروف مقدم

گل کاری و فضای سبز این موزه یکی از چشم اندازهایی است که می توان در این موزه مشاهده کزد قیمت غربی این ساختمان بخش ساختمان اربابی است که با استفاده از کاشی کاری های سنتی ساخته شده است و دارای معماری بسیار دیدنی است.

این موزه به دلیل اینکه یک کلکسیون جمع آوری شده از روی ذوق و هنر است علاقه مندان زیادی دارد و از مهم ترین جاذبه های دیدنی در تهران است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *