دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با کشور قطر و هر چه باید درباره آن بدانید

  • سحر بهرامی
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

کشور قطر از جمله کشور های کوچک است که در قسمت جنوب غرب آسیا در منطقه خاورمیانه و در قسمت غرب شبه جزیره عربستان و همچنین در قسمت جنوبی آب های خلیج فارس قرار دارد در ادامه این مطلب دانستنی هایی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید بیشتر با این کشور ثروتمند آشنا شوید.

قطر یک مرز زمینی مشترک با عربستان صعودی دارد و مرز های مشترک آبی آن با کشورهایی از جمله ایران، عراق، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، عربستان است.

همه چیز درباره کشور قطر

هر آنچه باید درباره کشور قطر بدانید

نام کشور: قطر

پایتخت: دوحه

زبان رسمی: عربی، زبان دوم: انگلیسی

واحد پولی: ریال قطر

مذهب: اسلام سنی وهابی

  •  آرون گروپس

خط ساحلی: ۵۶۳ کیلومتر

نماد قطر: غزال عربی

مساحت: ۱۱.۴۹۳

همانگونه که گفتیم قطر با عربستان همسایه زمینی است که از قسمت شمال به صورت کشیده وارد خلیج فارس شده است، قطر یک شبه جزیره است که اطراف آن با آب های خلیج فارس محاصره شده است، مساحت تقریبا این شبه جزیره ۱۱.۴۹۳ کیلومتر مربع است.

سطح این کشور کاملا مسطح و بدون فراز و نشیب بوده که همانند یک صحرا دیده می شود، پایتخت این کشور دوحه نام دارد که در گذشته سرمایه آن از طریق بدست آوردن مروارید و تجارت های مختلف دریایی به دست می آمد اما امروزه با کشف نفت خام این کشور جز ثروتمند ترین کشور های روی زمین تبدیل شده است.

قطر به دلیل دارا بودن انواع مردم با قومیت و مذهب های مختلف فرهنگ آن به صورت ترکیبی است، قطر به دلیل همسایگی با ایران دارای رسم و رسوم شبیه به هم هستند که تا حدی شباهت های فرهنگی و انسانی زیادی با ایران دارد.

اطلاعات کامل درباره سفر سفر به قطر

دوحه پایتخت قطر

دوحه که همان پایتخت قطر است یکی از منابع بزرگ درآمد های ارزی می باشد که از طریق صادرات نفت خام و گاز به دست می آید. قطر جزء سومین کشورهایی محسوب می شود دارای ذخیره های گازی است که بعد از ایران و روسیه قرار دارد. قطر از نظر اقتصاد کلان کاملا به نفت خام وابسته است. البته این کشور، از طریق راه های دیگری همچون ذخیره های گازی و گردشگری درآمدهای زیادی دارد جوری که تا ۲۰۰ سال دیگر، آینده قطر کاملا تامین شده است. این کشور با استفاده از پیش دستی در استخراج گاز از منطقه پارس جنوبی به رشد اقتصادی بالایی دست یافت که رشد ۲۰ درصدی را به همراه داشت.

زندگی در قطر

کسانی که قصد زندگی در این کشور را دارند باید بدانند که این کشور از جنبه اقتصادی کاملا و مستقل از دیگر کشورها است، از آنجایی که مردمان این کشور مسلمان هستند با توجه به شرایط اسلام در آن مدارس و دانشگاه های غیر مختلط وجود دارد. این کشور دارای جمعیتی به اندازه ۲/۶ میلیون نفر است. تنها کسانی می توانند به این کشور مهاجرت کنند که بیشتر از ۱۰۰۰۰ QR در ماه درآمد دارند.

بیشتر مردم قطر در خود پایتخت زندگی می کنند که اکثر آنها پیرو دین اسلام هستند که بیشتر گویش آنها به زبان عربی است. چیزی در حدود ۵ درصد رشد سالیانه این کشورها را کارگران خارجی تشکیل می دهند.

نقاط مهم گردشگری قطر

شهر های قطر

از جمله شهر های قطر شامل: خور، دخان، راس لفان، شمال، مسیعید، زباره، وکره. و دو شهر جدیدی که در حال ساخت است به نام های لوسیل و مروارید است.

حاکمیت قطر

نوع حکومت در قطر سلطنت مطلقه است، که در حال حاضر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر محسوب می شود، کسی که حق دارد امیر و جانشین را تعیین کند رئیس دولت نخست وزیر است.

قطر ثروتمندترین کشور دنیا

همانگونه که گفتیم قطر سومین رتبه از نظر ذخایر نفتی و گازی را به خود اختصاص داده است که طبق گزارشات درآمد سرانه تولید ناخالص داخلی آن ۱۲۷/۶۰۰ دلار است.

دانستنی های جالب کشور قطر

دارای بهترین شرکت های هواپیمایی

این ویژگی را قطر به تازگی بدست آورده است، قطر توانسته است خط های هوایی امارات را از آن خود کند و این موفقیت را از آن خود کند، البته قطر در گذشته هم چنین موفقیت هایی را بدست آورده بود.

امن ترین کشور در دنیا

قطر به دلیل دارا بودن از سیستم امنیتی بسیار قوی جزء امن ترین کشورها محسوب می شود که هیچ گونه بلایای انسانی و طبیعی در آن اتفاق نیفتاده است.

شرایط محیطی قطر

قطر دارای آب هوایی کاملا کویری، گرم و شرجی است و در زمستان ها به دلیل ورود توده های سودانی با بارش های وحشتناکی روبرو می شود که خسارات بسیار زیادی را به بار می آورد. در خاک این کشور، هیچ گونه تپه و ارتفاعی وجود ندارد به همین دلیل هیچ گونه پوشش گیاهی به چشم نمی خورد.

نکات جالب درباره کشور قطر

چند واقعیت درباره قطر

  • میزان تولید سالیانه گاز co2 در این کشور بسیار زیاد است، که این مشکل هم به دلیل تولید نفت و گاز است.
  • ۳۶ شعبه بسیار چشم نواز از نوبو در قطر وجود دارد که عظیم ترین آن‌ها در قسمت خروجی شهر دوحه با ۲۶۰۰۰ متر مربع بنا شده است.
  • یکی از عجیب ترین حقایقی که در این کشور وجود دارد این است که تعداد زنان بسیار کمتر از تعداد مردان است طوری که از هر ۱۰۰ مرد ۵۰ زن وجود دارد، البته این آمار به دلیل آن است که این کشور بیشتر به دست مردان جوان ساخته شده است که در حال حاضر برای آماده سازی جام جهانی هستند.
  • بیشتر افراد در این کشور دچار اضافه وزن هستند جوری که جزء ۲۰ کشور چاق در جهان محسوب می شوند.
  • کشور قطر خالی از پوشش گیاه است و در آن هیچ گونه درختی وجود ندارد و پوشش سرسبزی در آن به چشم نمی خورد.
  • بیشتر افرادی که در قطر هستند عرب هستند و بیشتر این عرب ها شیخ نشین هستند که هر کدام برای خود ذخایر نفتی دارد از نظر سطح درآمد بسیار در موقعیت خوبی به سر می برند.

جاذبه های کشور قطر

مناطق گردشگری و دیدنی در قطر

  • موزه هنرهای اسلامی
  • پارک و برج اسپایر
  • روستای فرهنگی کتارا
  • مسجد جامع دوحه
  • جزیره مصنوعی مروارید قطر
  • ساحل کورنیش
  • ساحل خور العدید
  • برج های برزان دوحه
  • بازار قدیمی سوق واقف
  • دژ های دیدنی دوحه
  • شهر فیلم دوحه

جاذبه های توریستی کشور قطر

شما می توانید برای آشنایی با مناطق گردشگری قطر و همچنین آشنایی با سیر تا پیاز سفر به قطر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *