دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با بهترین مکان های دیدنی قطر برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

قطر یک خلیج عربی است که با داشتن موزه ها و طبیعت زیبا از نقاط دیدنی عربستان است. مکان های دیدنی قطر شامل جاذبه های به روز و مدرنی می باشند که برای گردشگران لاکچری امکانات مختلفی دارد.

۰۰۰۰۰هر گردشگری با سفر به کشور قطر از وجود رستوران های شیک و مجلل و سواحل تپه ای بی نظیر آن سخن می گوید. این کشور دارای چشم اندزاهای طبیعی خاص و بی نظیری است که گردشگران زیادی را متحیر خواهد کرد. یکی از جاذبه های مهیج و مکان های دیدنی قطر تپه های ماسه ای است که در این کشور واقع شده اند و مرکزی برای تفریح گردشگران است.

مکان های دیدنی قطر

مکان های دیدنی قطر را بهتر بشناسید

در قطر نه تنها جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی وجود دارد بلکه جاذبه هایی همچون موزه های هنرهای اسلامی و آثار هنری شرق و غرب بر جذابیت ها و اهمیت های مکان های دیدنی این کشور افزوده است. علاوه بر این مکان های گردشگری بسیاری در این مناطق دیده می شود که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

       مکان های ناب قطر

مروارید قطر:

این جزیره مصنوعی در فاصله نزدیکی از شهرستان دوحه قرار گرفته است و به تنهایی از نقاط مهم گردشگری قطر به شمار می رود. جالب است بدانید جزیره مروارید یک جزیره مصنوعی است و اطراف آن را مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی فرا گرفته است.

مناطق توریستی قطر

روستای فاتارا:

این روستا یکی از مکان های دیدنی قطر است و یک جاذبه فرهنگی ارزشمند است اطلاعات مهمی درباره هنرمندان و فیلم سازان در این روستا وجود دارد. جشنواره های سنتی و فرهنگی که در این روستا برگزار می شوند موجب توجه بیشتر گردشگران می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های قطر

قلعه الزباره و روستای متروکه:

این منطقه به دلیل اهمیت تاریخ و فرهنگی که دارد به عنوان یکی از آثار ارزشمند در یونسکو به ثبت رسیده است معماری بی نظیر و سنتی که در این مناطق وجود دارد موجب جذابیت آن شده است.در این روستا تجارت ماهی و مروارید بسیار رونق دارد.

دیدنی های تاریخی قطر

تپه های ماسه ای:

از جاذبه های مهیجی که در این مناطق وجود دارد تپه های ماسه ای است که برای رانندگی استفاده می شود وجود فراز و نشیب در این تپه ها موجب می شود تجربه ای به یاد ماندنی از رانندگی در کویر را داشته باشید.

مکان های جذاب قطر

دوحه:

دوحه یک منطقه برای گشت و گزار است که با خلیج فارس فاصله اندکی دارد در این منطقه رستوران های شیک و مجللی دیده می شوند که از مهم ترین آنها هتل شراتون است موزه هنرهای اسلامی نیز در نزدیکی این منطقه واقع شده است و یکی از مکانهای دیدنی قطر است.

مناطق شناخته شده قطر

موزه شیخ فیصل بن قاسم:

آثار هنری که در این مجموعه نگهداری می شوند توسط شیخ فیصل جمع آوری شده است متعلق به دوران عثمانی است مجموعه عظیم این موزه شامل اتومبیل های قدیمی، کتاب های مذهبی و دیگر آثار هنری است.

مکان های دیدنی معروف قطر

بازار قدیمی سوق واقف :

درمرکز شهر دوحه، بازار سنتی قرار دارد که نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم آنجا بوده و مفهوم اسم آن که کلمه ای عربی است به معنی بازار ایستاده می باشد.

این بازار در حدود ۲۵۰ سال پیش ساخته شده و همچون بسیاری از بازار های سنتی و قدیمی خاورمیانه از راستا های متعدد و پر پیچ و خم برخوردار است و در مغازه های آنجا، فروشندگان اجناس خود را به فروش می رسانند.

مکانهای دیدنی قطر

همچنین در این بازار ها رستوران های زیادی واقع شده است که در منوی آنها غذا های بین المللی زیادی دیده می شود، از جمله این رستوران ها می توان به رستوران های ایتالیایی، تایلندی، یمنی، سوریه ای و … اشاره کرد.

پناهگاه و پارک حیات وحش الماهای قطر :

غزال عربی یکی از نماد های کشور قطر است، از این رو برای دیدن این حیوان می توانید به پناهگاه حیات وحش الماها در قطر مراجعه کنید.

ضمن اینکه بسیاری دیگر از گونه های جانوری منحصر به فرد و در حال انقراض همچون نوعی از بز کوهی و آهو را می توان در این مکان پیدا کرد.

مناطق دیدنی قطر

یکی از نکات قابل توجه پناهگاه و پارک حیات وحش، موفقیت جانورشناسان این منطقه برای تکثیر مصنوعی و در اسارت غزال عربی می باشد که برای اولین بار در بین تمامی کشور های منطقه اتفاق افتاد.

همچنین احداث یک اقامتگاه بسیار زیبا و مدرن در این منطقه بیابانی از دیگر ویژگی های این پناهگاه و پارک می باشد که با اقامت در آنجا می توانید تجربه ای متفاوت داشته باشید.

ساحل التخیرا قطر

این ساحل دارای طول تقریبی ۱۰ کیلومتر است و دارای چشم انداز های زیادی از صخره ها، پرندگان و بیابان ها می باشد.

حضور در این ساحل زیبا، قطعا فرصت های زیادی برای تفریحات ساحلی به وجود می آورد. سطح این ساحل دیدنی با شن سابخا پوشیده شده است، این شن ها زمانی که در معرض رطوبت امواج قرار می گیرند به اشکال جالبی در می آیند.

تصاویر مکان های دیدنی قطر

روستاهای تاریخی و ساختمان های مجلل و مدنی که درون شهرهای قطر دیده می شود از دیگر جاذبه های مهم در این منطقه هستند. حال در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با مکان های مختلف و دیدنی در سراسر دنیا می توایند بر روی قسمت جهانگردی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *