دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاهش ضرر امواج وای فای با روش های ساده و علمی

  • ندا خوشرو
  • ۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب با روش های ساده و علمی برای کاهش ضرر امواج وای فای آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

امروزه استفاده از WiFi بخش مهمی از زندگی مردم را در برگرفته است و همه افراد در رده سنی های مختلف به صورت کم و بیش در معرض امواج آن قرار می گیرند. برخی از محققان بر این باور هستند که امواج WiFi می توانند ضررهای جدی را به سلامتی انسان وارد سازند از این رو روش هایی برای کاهش ضرر امواج وای فای معرفی شده است و شما می توانید به کمک این روش ها تا حدودی آسیب های ناشی از امواج WiFi را کاهش دهید.

روش هایی برای کاهش ضرر امواج وای فای

با توجه به اینکه امروزه در اکثر خانه ها از مودم WiFi استفاده می شود از این رو مقابله و جلوگیری از امواج WiFi آسان نیست و بهتر است شما از روش هایی استفاده نمایید تا ضرر امواج WiFi روی سلامتی بدن کاهش پیدا کند. در مطالب قبلی خطرات امواج WiFi و آموزش تغییر رمز WiFi و آموزش جلوگیری از هک WiFi را مشاهده کردید در ادامه به معرفی راهکارهایی برای کاهش ضرر امواج وای فای خواهیم پرداخت.

کاهش امواج مضر وای فای

راهکارهای موثر برای کاهش دادن ضرر امواج WiFi

۱. از ایستادن مدت زمان زیاد در کنار دستگاه وای فای خودداری کنید.
۲. در مواقع غیر ضروری مودم وای فای را خاموش نمایید.
۳. فاصله خود را از محلی که مودم را در آنجا قرار داده اید به حد قابل قبولی افزایش دهید.
۴. شب ها در زمان خوابیدن مودم را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید.

کاهش امواج مضر WiFi

برخی از شایعات زیادی برای کاهش دادن امواج مضر وای فای در فضای مجازی دست به دست می شوند و برخی از افراد بر این باور می باشند که اگر کاکتوس را در کنار مودم قرار دهند امواج مضر توسط کاکتوس جذب خواهند شد در صورتی که این مطلب هیچ منبع علمی ندارد و نمی تواند صحیح باشد زیرا امواجی که از دستگاه وای فای منتشر می شوند به صورت پالس می باشند و همه محیط اطراف خود را در بر می گیرند.

کاهش امواج مضر وای فای با کاکتوس
همچنین گفته می شود که برای کاهش دادن امواج مضر وای فای بهتر است سیب زمینی را در کنار دستگاه وای فای قرار داد زیرا سیب زمینی به دلیل برخورداری از مواد غذایی و آب می تواند مانند بدن انسان ها سینگال های رادیویی را به سمت خود جذب نماید ولی این شایعه نیز غیر علمی و نادرست می باشد بنابراین بهتر است شما ۴ راهکار علمی را که در پاراگراف قبلی ذکر شد رعایت کنید تا از وارد شدن آسیب های مضر و جدی وای فای به بدن خود جلوگیری نمایید.

  •  آرون گروپس

کاهش ضرر امواج وای فای

روش های کاهش اثرات اشعه تلفن همراه

امواج وای فای می توانند بر روی نقطه خاصی از بدن متمرکز شده و تجمع یابند، اما گوشی تلفن همراه به دلیل نزدیک کردن به گوش و سر، امواج آن مستقیما بر روی سر و مغز انسان تاثیر می گذارد، حال به منظور کاهش اثرات امواج تلفن همراه راهکار های زیادی یپیشنهاد می شود که در ادامه با برخی از این موارد آشنا می شوید :

تلفن همراه را در تماس با بدن قرار ندهید :

از قرار دادن وسایل الکترونیکی به ویژه تلفن همراه در نزدیکی بدن خود مثلا در داخل جیب یا روی کمربند خودداری کنید، بهترین مکان نگهداری برای این وسایل در کوله پشتی، کیف پول و یا کیف زنانه می باشد.

در هنگام صحبت با تلفن همراه دست خود را عوض کنید :

معمولا افراد با یک دست گوشی تلفن همراه خود را نگه می دارند و صحبت می کنند، حال بهتر می باشد که دائما دستی که با آن گوشی را می گیرید، جابجا کنید تا یک سمت سر به طور دائم در معرض زیاد امواج قرار نگیرد.

کاهش آسیب امواج وای فای

مکالمه تان را کوتاه کنید :

برای صحبتهای طولانی از تلفن همراه استفاده نکنید، بر اساس مطالعات انجام گرفته اگر مکالمه با تلفن همراه بیش از دو دقیقه انجام گیرد، در این صورت امواج مغزی تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرند.

از حالت هواپیما استفاده کنید :

به هنگام خوابیدن، گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا در حالت هواپیما قرار دهید، در صورتی که ضرورت دارد شب تلفن همراه تان روشن باشد، می توانید به هنگام خواب آن را در جایی دور از سر و بدن خود نگه دارید.

از اینترنت موبایل استفاده نکنید :

در صورت اتصال به اینترنت موبایل، امواج الکترومغناطیسی چندین برابر خواهد شد، از این رو غیر از موارد ضروری, از اینترنت موبایل استفاده نکنید و بعد از استفاده نیز، حتما آن را خاموش کنید، بهتر است در مواقع لزوم از وای فای موبایل به جای اینترنت سیمکارت استفاده شود.

کاهش خطرات امواج وای فای

در این مطلب راهکارهایی برای کاهش ضرر امواج وای فای را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با امواج مضر WiFi مقابله کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *