دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عیب جویی از همسر چه پیامدهای منفی در زندگی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

زندگی مشترک همواره نیازمند توجه و رسیدگی است که این موضوع با بالا بردن آگاهی و مطالعه در این زمینه امکان پذیر است. در اینجا راجع به مشکلات و معظلات عیب جویی از همسر صحبت خواهیم کرد که خود یک عامل بسیار مهم در دوام زندگی است.

بی شک هر فردی با وجود ویژگی های مثبتی که دارد می تواند ویژگی های بد و ناپسندی نیز داشته باشد و این موضوع درباره اکثر انسان ها صدق می کند و این تفاوت ها در زندگی مشترک بیشتر خود را نمایان می کند و در صورتی که به درستی با آن برخورد نشود می کند مشکل ساز باشد. هر فردی در زندگی مشترک می تواند با رفتارهای از سوی همسرش مواجه شود که باب میل او نباشد و از نظر او یک عیب باشد اما نمی توان با عیب جویی از همسر، این رفتار را حذف کرد بلکه با عیب جویی کردن محبت و عشق از میان شما برداشته می شود و مشکلات چند برابر خواهد شد.

گفتن عیب های همسر

عیب جویی از همسر و عواقب آن:

زندگی مشترک سراسر صبر و گذشت است و تنها زوج هایی می تواند لذت زیادی از زندگی مشترک خود ببرند که این اصول را رعایت کنند. بسیاری از زوج ها با دیدن یک اشتباه از همسر هر چند کوچک و ناچیز سعی دارند تا از آن به عنوان یک نقطه ضعف برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده کنند و هیچ توجهی به غرور و احساسات همسر خود ندارند.

زوج ها برای اینکه بتوانند تجربه شیرینی از زندگی مشترک خود داشته باشند باید گذشت کردن و ندیده گرفتن را بیاموزند زیرا در زندگی می توان بسیاری از اشتباهات و خطاها را بخشید و با نادیده گرفتن آن ها درس بزرگی در زندگی به دیگران داد و به همسرتان عشق و محبت ورزید. همچنین باید این موضوع را بپذیریم که هیچ فردی بدون عیب نیست و با دقت کردن در ویژگی های شخصی خود می توان به این نتیجه رسید که خود ما نیز بدون عیب نیستیم و حتی شاهد این هستیم که همسرمان از برخی رفتارهای چشم پوشی کرده است و ما نیز نباید به سراغ عیب گرفتن از همسرمان برویم تا به او نشان دهیم که علاقه و محبت همچنان در زندگی مان جاری است.

عیب جویی از همسر

مزایای عیب جویی:

یکی از آسیب های بسیار جدی که در زندگی مشترک می تواند روابط عاطفی شما تحت تاثیر خود قرار دهد عیب گرفتن و تحقیر همسر است متاسفانه در دنیای امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از آقایان و خانم ها با بی صبری حرف های غیر قابل جبرانی را به زبان می آورند و به راحتی شریک زندگی خود را تخریب شخصیتی می کنند. از سوی دیگر عیب گرفتن از همسر دارای آثار مخرب دیگری است که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم کرد:

چگونه با همسر عیب جو برخورد کنیم

  • آسیب به پایه زندگی و از هم پاشیده شده خانواده به دلیل تحقیر همسر و از بین رفتن اعتماد به نفس
  • از بین رفتن علاقه، عشق، محبت و حس احترام و اعتماد
  • نداشتن آرامش قلبی در زندگی مشترک و در کنار همسر
  • بی توجه شدن نسبت به عیب های شخصی خود

عیب همسر خود را نادیده بگیریم

معایب عیب جویی :

معمولا افراد در ذهن شان، تصوراتی در مورد همسر آینده خود دارند و وی را فردی کامل و بی عیب و نقص در ذهنشان تصور می کنند، وقتی بعد از ازدواج همسرش را همچون تصورات خود نمی بیند، بنابراین دچار پشیمانی شده و خود را شکست خورده می پندارد، در نتیجه به تدریج زوجین افکاری که از هم در گذشته داشتند و عدم تطابق آن با واقعیت، موجب شده تا عیب های خود را پر رنگ تر ببینند و آنها را بر زبان جاری کرده و شروع به طعنه زدن به یکدیگر کنند. در ادامه با برخی معایب عیب جویی آشنا می شوید :

از هم پاشیده شدن خانواده

به صورت مداوم عیب جویی کردن، موجب ایجاد دعوا و کدورت می شود، در نتیجه ستون ها و پایه های محکم خانواده تبدیل به ستون هایی لرزان و سست می شوند و هر آن امکان ریزش این ستون ها بر سر افراد خانواده خواهد شد، حال به منظور تحکیم روابط زندگی خود، تلاش کنید تا عیب جویی کردن را کنار بگذارید.

عیب جویی زن و شوهر از هم

  •  آرون گروپس

لطمه زدن به شخصیت

به طور دائم عیب همسر را گوشزد کردن و عیب همسر را به زبان آوردن، موجب می شود تا شخصیت همسر آسیب دیده و در نتیجه اعتماد به نفس شخص از بین برود.

از بین رفتن اعتماد بین زوجین

عیب جویی کردن که از جمله صفات بسیار زشت و ناپسند است، موجب می شود تا اعتماد بین زوج ها از بین برود و با این وجود، زندگی بین زن و شوهر رنگ و بویی از عشق نداشته و به جای آن دائما با هم درگیر می شوند و به هم ناسزا می گویند.

عدم آرامش

با وجود چنین صفت های زشتی، طبیعتا آرامش نیز از زندگی زوجین رخت بر می بندد، زندگی خود زیباست بنابراین نباید آن را با صفت های ناپسند و زشت آلوده کنید، بلکه اجازه دهید با آرامش مسیر خود را ادامه دهد.

غفلت از عیوب خویش

زمانی که در حال عیب جویی از دیگران هستید، از خطاهای خود غافل خواهید شد.

عیب گرفتن از همسر

نکته مهم:

برای اینکه بتوانید در زندگی خود ازدواجی موفق داشته باشید و در زندگی مشترک خود فردی موفق و شاد باشید باید همسرتان را با وجود تمام خوبی ها و بدی ها انتخاب نمایید و نه تنها دنبال عیب جویی از همسرتان نباشید بلکه در میان جمع نیز عیب های همسرتان را بپوشانید. اگر همسری دلسوز باشید، می توانید با همدلی و همراهی بیشتر به همسرتان کمک کنید تا شخصیت خود را تغییر دهد و فردی کامل تر و باب میل شما باشد.

در صورت تمایل برای آشنایی با ویژگی زوج های خوشبخت و نیز تقویت صمیمت در زوج ها می توانید بر روی مطالب قبلی آرگا در این زمینه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *