دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین دیدنی های مشهد برای گردشگران ایرانی و خارجی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

شهر مشهد یکی از شهرهای توریستی و مذهبی در ایران است که به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود. از جمله دیدنی های مشهد می توان به آرامگاه فردوسی و حرم مطهر امام رضا اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری و متنوعی که در مشهد وجود دارد سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا جذب خود می کند و یکی از اماکن گردشگری مشهد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند حرم امام رضا (ع) است این شهر سیاحتی و زیارتی که جایگاه بسیاری از علاقه مندان و چاکران امام رضا است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی مختلفی است و می توانید با سفر به این شهر چشم اندازهای طبیعی زیادی را در اطراف این شهر مشاهده کنید. برای آشنایی با برخی از دیدنی های مشهد می توانید در ادامه همراه ما شوید.

دیدنی های زیبای مشهد

دیدنی های مشهد و مکان های تفریحی این آن را بهتر بشناسید

جاذبه های طبیعی که در شهر مشهد وجود دارد در کنار چشم اندازهای فرهنگی و تاریخی سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند بسیاری از گردشگران با سفر به این شهر از جاذبه های دیدنی اطراف شهر نیز دیدن می کند. روستاهای اطرافی که در این منطقه قرار دارند با چشم اندازهای مختلف و متنوع بسیار جذب کننده و هیجان انگیز می باشند.

مجموعه تفریحی کوهسنگی:

یکی از بزرگ ترین پارک های تفریحی ایران پارک بزرگ کوهسنگی است این پارک در جنوب غربی مشهد واقع شده است قسمت هایی از این پارک که بر روی کوه های سنگی مشهد واقع شده است محلی برای کوهنوردی و پیاده روی های دسته جمعی است. چشم اندازهای طبیعی موجود در این پارک همچون آبشار، پارک و … است که علاقه مندان خاص خود را دارد.

دیدنی های ویژه مشهد

پارک طبیعی هفت حوض:

این پارک در دل کوه های این منطقه واقع شده است و به دلیل داشتن هفت حوض به این نام شناخته می شود این پارک در فاصله ۷ متری از مشهد واقع شده است  که یکی از مهم ترین مناطق گردشگری مشهد است.

دیدنی های مشهد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بند گلستان:

یکی دیگر از مکان های گردشگری مشهد که در فاصله ۸ کیلومتری از این شهر واقع شده است بند گلستان است این بند سدی است که بر روی رودخانه گلستان واقع شده است و یکی از مناطق توریستی این شهر است قدمت این بنا به ۵۰۰ سال می رسد و با این وجود از مقاومت بالایی برخوردار است.

تله کابین مشهد

دهکده ییلاقی شاندیز:

منطقه شاندیز یکی از جاذبه های معروف مشهد است که از آب و هوای بسیار معتدل و مناسبی برخوردار است و در فاصله ۳۸ کیلومتری از مشهد قرار دارد از جذابیت ها و چشم اندازهایی که می توان در این منطقه سیاحتی مشاهده کرد رودخانه های متنوع، آلاچیق ها، سفره خانه های سنتی، مراتع سرسبز و درختان، فروشگاه های سنتی و رستوران های مختلف می باشند.

منطقه شاندیز مشهد

خانه تاریخی ملک:

یکی از بناهای تاریخی و مکان های دیدنی مشهد خانه تاریخی ملک است این خانه در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که تاکنون گردشگران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. معماری این بنا که بر اساس معماری قاجاریان است دارای بخش های مختلفی است از جذابیت های تاریخی که می توانید در این بنا مشاهده کنید شومینه های گچبری شده، سقف های مشبکی، چوب کاری ها و منبت کاری ها اشاره کرد. این بنا شامل دو طبقه مجزا است که در هر طبقه می توان از امکانات مختلفی استفاده کرد.

دیدنی های تاریخی مشهد

غار مغان:

یکی دیگر از اماکن های گردشگری مشهد غار مغان است که دارای چشم اندازهای طبیعی است و آثاری از استالاگمیت و استالاکتیت در این غاز دیده می شود پرتگاه ها و برکه هایی که در این غاز وجود دارند توجه خیلی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

دیدنی های متنوع مشهد

پارک وکیل آباد:

این پارک یکی از تفرجگاه های شناخته شده ای است که در مشهد مورد توجه است این منطقه یک پارک جنگلی خیلی قدیمی است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده است و مالک آن نیز حسین آقای ملک بوده است.

پارک زیبای مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار:

یکی از یادبودهای نادرشاه افشار که نشان دهنده حاکمیت او در این منطقه از خراسان است همانطور که می دانید نادرشاه افشار در مشهد مقر اصلی داشته است و بناها و آثار ارزشمندی را از خود برجای گذاشته است این آرامگاه نیز در سال ۱۳۳۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بنای تاریخی مشهد

دریاچه چشمه سبز:

یکی از جذابیت ها و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبا برای علاقه مندان و گردشگران در شهر توریستی مشهد دریاچه چشمه سبز است که در یکی از بلندترین مناطق استان واقع شده است این چشمه در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد و در رشته کوه های بینالود واقع شده است. چشم اندازهای اطراف این دریاچه دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند و از جمله آن ها می توان به مراتع و آب های اطراف اشاره کرد.

نمایی از مشهد

باغ گیاه شناسی:

این باغ نیز یکی از مناطق تفریحی مشهد است که دارای تنوع بسیار زیادی از گیاهان است نوع اکوسیستم این باغ برای خیلی از افراد دارای جذابیت است. این باغ محلی مناسب برای نگهداری گونه های مختلف از گیاهان است که دارای باغ های متنوع میوه ها نیز می باشد.

دیدنی های شهر مشهد

باغ ملی:

یکی از شلوغ ترین پارک های مشهد است این پارک نیز ملک شخصی بوده است که بعد از مدتی وقف شده است از حذابیت های این پارک نیز می توان به آب نماها، قنات های قدیمی و … اشاره کرد.

دیدنی های به روز مشهد

دیدنی های طرقبه :

این منطقه یکی از جاهای دیدنی شهر مشهد به خصوص در فصل پاییز می باشد، طرقبه که منطقه ییلاقی است در امتداد دره ای با صفا واقع شده و باغ های اطراف آن منظره فوق العاده زیبایی به وجود آورده است.

طرقبه به زبان محلی ها به معنی آبادی بزرگ می باشد و دارای مکانهای تماشایی زیادی از جمله پارک جنگلی می باشد، این منطقه سرسبز با حجم درختان زیاد, مکان فوق العاده چشم نوازی می باشد، بند گلستان از دیدنی های مهم دیگر طرقبه است که بر روی رود گلستان ساخته شده و در فصل های پر آب, بسیار زیبا و خیره کننده می باشد، همچنین در صورت بازدید از طرقبه نمی توان از غذا های خوشمزه این منطقه تفریحی زیبا صرفنظر کرد.

دیدنیهای مشهد

آرامگاه فردوسی :

آرامگاه فردوسی همچون شاهنامه این شاعر گرانقدر پارسی از شکوه و جذابیت خاصی برخوردار است، مقبره این شاعر پرطرفدار و مشهور در محوطه ای زیبا با فاصله تقریبا ۳۰ دقیقه از مرکز شهر واقع شده است، معماری این بنا توسط هوشک سیحون انجام گرفته است و گویا طراحی آن الهام گرفته از آرامگاه کوروش می باشد.

در داخل بنای مکعبی شکل مقبره فردوسی، موزه فردوسی قرار گرفته و تالار های داخلی همچون قصر های بسیار زیبا ساخته شده است. در بخشی از این موزه, از بقایای تاریخی که از شهر توس کشف گردیده، نگهداری می شود و در محوطه آرامگاه نیز دیگر شاعر مشهور و معاصر ایرانی؛ مهدی اخوان ثالث دفن گردیده است.

جاهای تماشایی مشهد

بازار رضا :

بازار های محلی جزو مهمترین جاذبه های هر شهر محسوب می شوند؛ بازار رضا از نوستالژیک ترین مراکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز می باشد. این بازار از دو راهرو تو در تو با حدود ۱۷۰۰ مغازه از جمله جاهای دیدنی مشهد می باشد.

تسبیح های رنگارنگ، انواع مُهر و سوغاتی های بسته بندی شده همراه با عطر زعفران و نبات، تصاویر تماشایی و خوش آب و رنگی از بازار به وجود آورده است.

دیدنی های مشهد مقدس

مشهد یکی از شهرهای مهم و بزرگ ایران است که به لحاظ مذهبی، فرهنگی و سیاسی بسیار شناخته شده است و از این جهت گردشگران و توریستان زیادی را جذب می کند. از جمله سایر مکان های دیدنی مشهد می توان به خانه داروغه مشهد، پارک ملت، موزه مردم شناسی و… اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *