دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه مربای شاه توت با طعم و رنگ ایده آل در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

طرز تهیه مربای شاه توت بسیار ساده می باشد فقط کافی است طبق مراحلی که گفته می شود پیش بروید تا این مربای خوشمزه و پرطرفدار را تهیه کنید.

شاه توت میوه ای خوش رنگ به رنگ قرمز تیره یا ارغوانی می باشد که از خانواده توت است و عمر طولانی دارد، این میوه دارای خواص بسیار زیادی می باشد که از این میوه ترش، شیرین و مطبوع می توانید مربای بسیار خوش طعم و خوشرنگی تهیه کنید، در ادامه مطلب طریقه ساخت مربای شاه توت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مربای شاه توت

مربای شاه توت نیز مانند سایر مرباهایی که با میوه های ترش و شیرین تهیه می شوند مزه ای خاص و محبوب دارد. از جمله این مرباها می توان به مربای آلبالو، مربای تمشک و مربای پرتقال اشاره کرد.

مواد لازم

  • شاه توت : چهار پیمانه
  • آب لیمو : یک چهارم پیمانه
  • شکر : چهار پیمانه

طرز تهیه مربای شاه توت

برای ساخت مربای شاه توت ابتدا دم شاه توت را جدا کنید سپس آن ها را بشویید و داخل قابلمه بریزید، حالا روی آن ها را شکر بپاشید و به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب بیندازد.

در این مرحله از روش تهیه مربای شاه توت بعد از زمان گفته شده قابلمه را روی حرارت معمولی قرار دهید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه مربا بجوشد و غلیظ شود اما به اندازه ای پخته شود که شاه توت له نشوند و در طول مدت پخت مربای شاه توت، کف روی مربا را با استفاده از قاشق  بر دارید.

در مرحله آخر از طرز تهیه مربای شاه توت پس از اینکه شاه توت ها پخته شدند آب لیمو را به آن اضافه کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مربا خنک شود، بعد از خنک شدن مربا را داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید، برای تهیه شیره می توانید مربا را از صافی عبور دهید و نصف آب مربا را نیز برای شربت کنار بگذارید.

 نحوه تهیه مربای شاه توت

مارمالاد شاه توت

به منظور تهیه مارمالاد شاه توت از همین روش استفاده کنید با این تفاوت که توت ها را پس از اینکه شستید له کنید و روی آن را شکر بپاشید و در وسطای پخت نیز دو قاشق چایخوری پودر ژلاتین که از قبل در آب جوش حل کرده اید و کمی اسانس وانیل به آن اضافه کنید و حالا می توانید مارمالاد شاه توت را در یخچال نگهداری نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش تهیه مربای شاه توت

نکات کلیدی تهیه مربا شاه توت:

  1.  می توانید شاه توت را با دم هم استفاده کنید زیرا نرم و قابل جویدن می باشند.
  2. با اضافه کردن کمی ژلاتین زمان پخت کمتر می شود، شکر غلیظ و مربا خوشمزه تر می شود.
  3. مربا را می توانید درصورت باز نکردن در آن یک تا دو سال استفاده کنید.
  4. به منظور جدا کردن راحت تره دم شاه توت ها، آن ها را در کیسه فریز کنید و تکان دهید تا دمشان جد شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *