دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتصال کامپیوتر به تلویزیون

  • محسن محمدی
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز دارای تلویزیون و لپتاپی هستید که مایل به اتصال صفحه نمایش این دو به یکدیگر هستید. باید به شما بگوییم که اتصال کامپیوتر به تلویزیون کار نه چندان دشواری به نظر می آید که ما در این مقاله به نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون می پردازیم.

امروزه با توجه به وجود تکنولوژی های بسیار پیشرفته در ساخت انواع کامپیوتر و تلویزیون می توان انظار داشت که برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون نیز راه های متعددی وجود داشته باشد. استفاده از برقراری ارتباط کامپیوتر و تلویزیون می تواند برای کاربران آنها فواید بسیاری داشته باشد. از جمله آنها استفاده از محتوای چند رسانه ای در نمایشگری با ابعاد بزرگ تر می باشد. شما نیز اگر علاقه مند به دانستن راه های اتصال کامپیوتر به تلویزیون هستید می توانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از راه های مختلف برقراری این ارتباط مطلع شوید.

اتصال کامپیوتر به تلویزیون و راه های برقراری این ارتباط

همیشه و همه جا امکان استفاده از دستگاه پروژکتور برای نمایش محتوای چند رسانه ای کامپیوترتان برای نمایش در ابعاد بزرگ تری وجود ندارد. اگر شما در مکانی و زمانی هستید که می خواهید صفحه نمایش بزرگ تری برای کامپیوتر خود داشته باشید می توانید از تلویزیون با ابعاد بزرگ تر استفاده کنید. و اتصال کامپیوتر به تلویزیون را با یکی از راه های زیر انجام دهید (آموزش تبدیل لپتاپ به مودم وای فای).

اتصال کامپیوتر به تلویزیون از طریق بی سیم

۱. ابتدا WIFI لپتاپ و WIFIو همچنین WIFI DIRECT تلویزیون را روشن کنید.

۲. به آدرس Setting>Device در کامپیوتر خود بروید و از بخش Blutooth & other device مطابق تصویر زیر بر روی Add Blutooth & other device کلیک کنید.

نحوه اتصال دو دستگاه تلویزیون و کامپیوتر

۳. اکنون همانند شکل زیر بر روی گزینه wireless display or dock می زنیم تا دستگاه مورد نظر که تلویزیون می باشد را پیدا کند.

اتصال کامپیوتر به تلویزیون

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴. اکنون که نام دستگاه شما در این لیست نمایش داده شد آن را انتخاب کنید تا کامپیوتر به تلویزیون متصل شود. ما این کار را در شکل زیر به شما نمایش داده ایم.

برقراری ارتباط کامپیوتر و تلویزیون

۵. شما می توانید با استفاده از Change projection mode که دارای چهار گزینه می باشد. نوع نمایش تصویر را مشاهده نمایید. این بخش دارای ۴ گزینه است که هر یک از آنها را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

اتصال کامپیوتر به تلویزیون

Disconnect

این گزینه بیان می کند که شما قصد قطع اتصال کامپیوتر و تلویزیونتان را دارید و نمایش تصویر در تلویزیون قطع می شود.

Duplicate

توجه داشته باشید که با فعال شدن این بخش تصویر در هر دو مانیتور به نمایش در خواهد آمد.

Extend

در این گزینه همانند گزینه قبلی هر دو دستگاه شما داری تصویر هستند با این تفاوت که شما دو صفحه نمایشگر مجزا خواهید داشت. این گزینه در مواقع اندکی مورد استفاده قرار می گیرد.

Secound Screen Only

در این گزینه شما تصویرتان را فقط در نمایشگر دوم خواهید داشت و تصویر از درون نمایشگر کامپیوتر یا لپتاپ نشان داده نمی شود.

با توجه به مراحل گفته شده شما می توانید کامپیوترتان را به تلویزیون از طریق وای فای اتصال دهید (قبلا نحوه اتصال گوشی به تلویزیون را آموزش داده ایم). و از آن استفاده کافی را ببرید. توجه داشته باشید که برای اتصال کامپیوتر به لپتاپ راه های دیگری از جمله استفاده از کابل نیز موجود می باشد که ما در این مقاله به بررسی ساده ترین و سریع ترین راه ممکن پرداخته ایم. بلکه شما بتوانید از امکانات موجود خود به نحو کافی استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *