دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تقویت روابط اجتماعی را با این راهکارها تجربه کنید

  • محسن محمدی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

امروزه یکی از مواردی که می تواند به موفقیت بیشتر شما در زمینه کاری و زندگی کمک کند نحوه برقراری ارتباط با دیگر افراد می باشد. در این مقاله می توانید راه کارهای تقویت روابط اجتماعی را مطالعه کنید و با استفاده از آنها به موفقیت های بیشتر فکر کنید.

اگر می خواهید با استفاده از ایده های مفید دیگر افراد برای بهبود بخشیدن به شرایط زندگی و کاری خود استفاده کنید. باید به افزایش روابط اجتماعی خود و راه کارهای آن فکر کنید. در صورتی که شما دارای روابط اجتماعی موثر تری با دیگر افراد داشته باشید قطعا نیروهای مثبتی را از طرف آنها دریافت خواهید کرد. اما برای بالا بردن روابط اجتماعی راه کارهای متفاوتی وجود دارد که آموختن آنها آنگونه که فکر می کنید هم سخت به نظر نمی آیند. ما در این مقاله به بررسی مفیدترین این راهها خواهیم پرداخت تا خوانندگان این مطلب بتوانند با انجام آنها در عرض مدت زمانی اندک نتیجه آنها را مشاهده فرمایند.

تقویت روابط اجتماعی و مهمترین راه کارهای آن

بهبود روابط اجتماعی

هر زمان که به بهبود بخشیدن روابط اجتماعی خود با دیگران فکر می کنید می توانید از همان لحظه شروع کنید تا بتوانید اثرات آن را خیلی زود در زندگی خود مشاهده فرمایید. مهمترین راه کارهای تقویت روابط اجتماعی در زیر لیست شده است.

مراقب حواس خود باشید تا پرت نشود

توجه داشته باشید هنگامی که دارید با افراد یا فرد دیگری گفت و گو می کنید از هر آنچه موجب این می شود که حواس شما را به خود پرت کند دوری کنید. چرا که حواس پرتی شما در هنگام مکالمه با دیگران به نوعی بی احترامی به آنها محسوب شده و آنها را از خود با این کار دلگیر می کنید. از جمله مواردی که می تواند حواس شما را پرت کند گوشی های تلفن همراه می باشند. پیشنهاد می شود در هنگام گفت و گو با دیگر افراد گوشی خود را در حالت بی صدا (راه های ترک اعتیاد به موبایل ) قرار دهید تا مزاحم کار شما نباشد.

توجه به برداشت مخاطب

در طول روز ممکن است شما مجبور به برقراری ارتباط با افراد زیادی شوید. که این افراد در جایگاه های مختلف اجتماعی قرار داشته باشند. شما می باید به هر یک از خصوصیات رفتاری خاص آنها توجه کنید و متناسب با شرایط فعلی آنها به گفتگو با این افراد بپردازید تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

کوتاه و مفید سخن بگویید

تقویت روابط اجتماعی

یکی از راه های تقویت روابط اجتماعی، مختصر و مفید صحبت کردن می باشد. شما باید با ممارست زیاد به این توانایی دست پیدا کنید که هدف از کلام خود را با واژگانی زیبا و کوتاه به نظر مخاطب خود برسانید. تا با کلام طولانی حوصله طرف مقابل خود را سر نبرید و وی بتواند در زمان کوتاه که ذهن آماده تری دارد منظور شما از گفت و گو با او را دریافت کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تقویت روابط اجتماعی با گوش کردن

تقویت روابط اجتماعی

هر چند تمامی فاکتورها برای برقراری ارتباط با دیگران مهم می باشد. اما مهمترین آنها بحث گوش دادن به طرف مقابل است. اگر شما بتوانید به خوبی به کلام مخاطب خود گوش فرا دهید نتیجه آن این است که می توانید منظور طرف مقابل خود را به خوبی دریافت کنید. و متناسب با آن بحث را ادامه دهید و از موضوع خارج نشوید.

همدلی کردن

تقویت روابط اجتماعی

در صورتی که شما بتوانید مخاطب خود را به خوبی درک کنید حتما او نیز این کار را می تواند برای شما انجام دهد و شما را درک کند. نتیجه آن می شود که طرفین بتوانند بدون هیچ گونه اضطرابی به برقراری ارتباط با دیگری بپردازند.

پرسیدن سوال و تکرار گفته های مخاطب

تقویت روابط اجتماعی

شما برای آن که بتوانید دقت نظر خود به طرف مقابل را نشان دهید می باید در طول گفت و گو با وی به پرسیدن چند سوال نیز اقدام کنید. اگر شما در رابطه با آخرین جملات و گفته های طرف مقابل از او سوالی بپرسید این موضوع نشان دهنده دقت نظر شما به گفته های وی است. همچنین اگر شما چند کلمه پایانی گفته های مخاطب خود را تکرار کنید او متوجه خواهد شد که شما تمامی صحبت های او را گوش داده و متوجه شده اید.

زبان بدن خود را کنترل کنید

راه های موثر برقراری ارتباط با دیگران

شما باید هنگام سخت گفتن با دیگران متناسب با شرایط مختلف زبان بدنی متفاوت داشته باشید. و با حرکات دست و بدن خود بتوانید به رساندن هدف از موضوعی که در رابطه با آن با مخاطب خود گفت و گو می کنید کمک بگیرید. این توانایی بدست نمی آید مگر با تمرین زیاد که البته آموزش های مختلفی نیز در این زمینه وجود دارد و شما می توانید از آنها استفاده کنید. شما می توانید در مباحث دیگر نشانه های زبان بدن را بهتر بشناسید.

نشان دادن عشق و علاقه خود به طرف مقابل

افراد مختلف برای یقین پیدا کردن از علاقه مخاطب خود به او در شرایط مساوی قرار ندارند. و هر یک راهی را برای این موضوع می پسندند. گاهی افراد با شنیدن یک جمله عاشقانه و گاهی با گرفتن کادو میزان علاقه مخاطب خود را دریافت می کنند. شما نیز می توانید برای تقویت روابط اجتماعی خود بسته به شرایط از هر یک از این راه کارها استفاده کنید.

دوستان جدید پیدا کنید

برقراری موثر ارتباط با دیگران

هر چند با گذشت زمان بنا به دلایل مختلف پیدا کردن دوستان جدید کار مشکلی به نظر می آید اما باید توجه داشته باشید که این تفکر برای همه یکسان است. و هر شخص منتظر می ماند تا دیگری به برقراری ارتباط با دیگری بپردازد. پیشنهاد می شود شما شروع کننده این ارتباط باشید.

اعتماد به نفس و جدید کامل در برقراری ارتباط

شما باید توجه داشته باشید که مخاطبین شما از اعتماد به نفس شما در رابطه با موضوعی که از آن صحبت می کنید آگاهی دارند. و همچنین شما باید از جدیت کامل برای موضوع مورد بحث برخوردار باشید تا دیگران نیز به طبع شما دارای این خصوصیت شوند.

جمع بندی

آنچه گفته شد تنها بخشی از مهمترین راه کار ها برای تقویت روابط اجتماعی بود. شما با داشتن این خصوصیات قطعا بدانید که در روابط اجتماعی شما بهبود کاملی ایجاد می شود. شما با تمرین این خصوصیات می توانید هر یک از آنها را در خود نهادینه کنید و از مزیت های آن در زمان کوتاه بهره کافی را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *