دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک توت فرنگی خانگی با طعم خاص و ویژه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از خوشمزه ترین لواشک ها، لوشک توت فرنگی می باشد که طرز تهیه لواشک توت فرنگی بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی می توانید این لواشک خوشمزه را در منزلتان درست کنید.

توت فرنگی میوه ای می باشد که در آسیا به عنوان ملکه میوه از آن یاد می شود، از این میوه لواشک توت فرنگی تهیه می شود که به دلیل خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در ادامه مطلب طریقه ساخت لواشک توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

درست کردن انواع لواشک های خانگی خوشمزه با استفاده از میوه های مختلف، مورد علاقه بسیاری از افراد است. در آموزش های گذشته با طریقه درست کردن لواشک آلو، لواشک زرشک و لواشک کیوی آشنا شده اید. لواشک توت فرنگی نیز طعم بسیار خوبی دارد و پیشنهاد می کنیم تهیه آن را امتحان نمایید.

طرز تهیه لوشک خانگی

مواد لازم

توت فرنگی نصف شده : چهار و نیم فنجان

شکر : سه چهارم فنجان

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

برای درست کردن لواشک توت فرنگی، ابتدا توت فرنگی ها را همراه با شکر داخل مخلوط کن قرار دهید تا با هم ترکیب شوند و پوره ای یک دست به دست آید.

دستور تهیه لواشک توت فرنگی

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه لواشک توت فرنگی، حالا مخلوط را از یک صافی ریز عبور دهید و در یک روغن دان بزرگ قرار دهید و اجازه دهید پوره به جوش آید و حالا شعله را کم کنید تا مخلوط ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به صورت آهسته غل بزنید و گاهی آن را هم بزنید تا زمانی که مخلوط به حجم یک و یک چهارم فنجان برسد و به گونه ای غلیظ شود که روی خودش تا بخورد.

حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت داغ کنید سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی نچسب قرار دهید.

در این مرحله از روش تهیه لواشک توت فرنگی، پوره داغ را روی کاغذ بریزید و با استفاده از یک کاردک آن را به صورت یک دست و یک لایه نازک پهن کنید به طوری که به شکل یک مستطیل ۳۱ در ۲۵ سانتی متر در بیاید.

روش تهیه لواشک توت فرنگی

اجازه دهید پوره به مدت دو تا سه ساعت درون فر باقی بماند تا خشک و به صورت چسبناک شود اما به انگشت نچسبد.

لواشک را با همان کاغذ روی یک سینی فر قرار دهید و اجازه دهید حداقل سه ساعت و حداکثر یک شبانه روز بماند تا خنک شود و یک ورقه کاغذ روغنی دیگر روی لواشک قرار دهید و حالا لواشک را به همراه کاغذ از سینی جدا کنید .

در مرحله آخر از روش تهیه لواشک توت فرنگی می توانید لواشک را برش دهید و یا به شکل دلخواه در بیاورید.

طرز تهیه لواشک توت فرنگی

خواص توت فرنگی

توت فرنگی دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد مغذی می باشد، توت فرنگی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان، فشارخون، یبوست و دیابت را کاهش می دهد و این میوه به دلیل داشتن اسید فولیک برای زنان باردار توصیه می شود.

ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه لواشک توت فرنگی لذت برده باشید و این لواشک خوشمزه و خوش طعم را تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *