دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

 طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه و لذیذ در خانه با آموزش حرفه ای مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۴ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در این آموزش با طرز تهیه پیتزا پپرونی و نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل و پخت بهتر آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر این پیتزای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

پیتزا پپرونی از انواع فست فودهای خوش طعم برای افراد علاقه مند به غذاهای تند است و شما می توانید این نوع پیتزا را در منزل به راحتی بپزید و اعضای خانواده و مهمان هایتان را سورپرایز کنید. در دستور تهیه پیتزا پپرونی می توانید در صورت تمایل خمیر پیتزا را خودتان تهیه کنید یا از خمیر پیتزای آماده استفاده نمایید.

پیتزا با روش های مختلف پخته می شود و از پرطرفدارترین انواع پیتزاها می توان به پیتزا مخلوط و پیتزا پپرونی و پیتزا مخصوص و پیتزا قارچ و گوشت اشاره کرد که بهتر است شما از این روش ها برای ایجاد تنوع در پخت پیتزا استفاده کنید.

دستور تهیه پیتزا پپرونی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آب هم دما با محیط یا ۲۵ درجه سانتی گراد : ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • آب گرم ۴۰ درجه سانتی گراد : نصف فنجان
  • خمیر مایه فوری : یک قاشق مرباخوری
  • نمک : ۱.۵ قاشق چایخوری
  • آرد سفید : ۴ فنجان
  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی

  • سرکه : ۲۰۰ گرم
  • پوره گوجه فرنگی : نیم کیلوگرم
  • شکر قهوه ای : ۱۰۰ گرم
  • نمک : یک قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا : نصف قاشق چایخوری
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • سیر له شده : یک حبه
  • سوسیس پپرونی حلقه ای خرد شده : ۳۰ حلقه
  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان : ۱/۴ فنجان
  • پنیر موزارلا رنده شده : دو فنجان
  • فلفل دلمه ای قرمز : یک عدد

دستور تهیه خمیر پیتزا پپرونی در منزل

برای تهیه پیتزا پپرونی ابتدا آب گرم را درون کاسه ای کوچک بریزید و خمیر مایه را به آن بیفزایید سپس آب و خمیرمایه را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیرمایه عمل آید و بعد از اینکه خمیر پف کرد آب هم دمای محیط و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا پپرونی آرد را با ۱.۵ قاشق غذاخوری نمک درون غذاساز بریزید و این مواد را با یکدیگر به صورت کامل ترکیب کنید و اگر به غذاساز دسترسی ندارید می توانید نمک و آرد را با کمک همزن برقی با یکدیگر مخلوط نمایید.

خمیر پیتزا طرز تهیه خمیر پیتزا
بعد از اینکه آرد و نمک با یکدیگر ترکیب شدند مخلوط خمیرمایه را به آن ها بیفزایید و حدود سه قاشق غذاخوری از خمیرمایه را نگه دارید و اگر خمیر پیتزا شل بود چند قاشقی را که از مخلوط خمیرمایه برداشته اید به آن بیفزایید تا خمیری یکدست ایجاد شود و مواد را به مدت سه ثانیه هم بزنید تا خمیر چسبندگی مناسبی پیدا کند.

خمیر پیتزا
در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا پپرونی روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و آن را ورز دهید تا به صورت کامل نرم شود و برای اینکه خمیر به دست های شما نچسبد دست هایتان را به کمک روغن زیتون چرب نمایید و خمیر را درون ظرف چرب شده بزرگی قرار دهید و روی سطح ظرف سلفون بکشید و به مدت دو ساعت صبر کنید تا خمیر ور آید و حجم آن دو برابر شود.

اسراحت دادن به خمیر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه پیتزا پپرونی ابتدا پیاز را خرد نمایید و آن را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون درون تابه ای کوچک سرخ و روی حرارت متوسط شعله گاز سرخ نمایید و بعد از اینکه پیازها طلایی رنگ شدند سیر له شده را به آن ها بیفزایید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا سیر و پیاز به خوبی تفت بخورند.

تفت دادن سیر و پیاز
در مرحله بعدی پوره گوجه فرنگی را درون تابه بریزید و مواد را به خوبی هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سس به غلظت لازم برسد.

سس مخصوص پیتزا

نمک و سرکه و شکر و پودر پاپریکا را به مایه سس بیفزایید و مایه سس را هم بزنید تا نسوزد.

روش تهیه پیتزا پپرونی

سپس سس را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. توجه داشته باشید که نباید از سس داغ برای تهیه پیتزا استفاده کنید زیرا پیتزا خمیر می شود.
در این مرحله از طرز تهیه پیتزا پپرونی روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.

تقسیم کردن خمیر به دو قسمت مساوی

هر تکه از خمیر را با کمک دست گرد نمایید و روی خمیر را با پارچه ای تمیز بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت نیم ساعت استراحت کند.

اسراحت دادن به خمیر
توجه داشته باشید که خمیر را باید با کمک دست و به شکل دایره ای با قطر ۳۰ الی ۳۳ سانت و ضخامت نیم سانت پهن کنید.

پهن کردن خمیر پیتزا

خمیر را درون ظرف مخصوص پیتزا قرار دهید و روی آن را با کمک روغن زیتون چرب نمایید.

چرب کردن خمیر

سس مخصوص را روی خمیر پیتزا بریزید به صورتی که سس یک سانت از لبه های خمیر را نپوشاند و فلفل دلمه ای قرمز را روی لایه سس بریزید.

پیتزا پپرونی

۱/۴ پیمانه پنیر پارمزان و دو فنجان پنیر موزارلای رنده شده را روی لایه های فلفل دلمه ای و سس بریزید.

پوشاندن سطح خمیر با پنیر

در مرحله آخر پپرونی های حلقه ای خرد شده را هم روی لایه های پیتزا بچینید.

پیتزا پپرونی

ظرف پیتزا را درون فر که از قبل با دمای ۲۶۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسطی قرار دهید تا پنیر روی پیتزا ذوب شود و به رنگ طلایی در آید.

قرار دادن پیتزا درون فر

بعد از مدت زمان ذکر شده پیتزا را از درون فر بیرون آورید و مقداری آویشن و پورد فلفل قرمز روی پیتزا پپرونی بپاشید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پیتزا خنک شود سپس آن را به ۸ تکه مساوی برش بزنید.

برش زدن پیتزا

نکات طلایی برای پخت بهتر پیتزا پپرونی

  1. با این مقدار خمیر که تهیه کرده اید می توانید دو عدد پیتزا پپرونی بپزید و اگر تصمیم دارید یک عدد پیتزا درست کنید می توانید خمیر اضافه را درون نایلونی تمیز قرار دهید و خمیر را در فریزر نگهداری کنید و در صورت استفاده از خمیر فریزری شده آن را باید ۳ ساعت قبل از تهیه پیتزا از درون فریزر بیرون آورید تا یخ خمیر باز شود.
  2. در ساخت پیتزا پپرونی اگر تمایل دارید خمیر بعد از پخت به رنگ طلایی درآید بهتر است روی سطح خمیر را با روغن زیتون چرب نمایید.
  3. در صورت تمایل می توانید از پنیر موزارلای بیشتری برای پخت پیتزا پپرونی استفاده کنید.
  4. اگر زمان لازم برای تهیه سس مخصوص پیتزا پپرونی را ندارید می توانید به جای آن از ۲ قاشق غذاخوری سس کچاب استفاده نمایید.

دستور تهیه پیتزا پپرونی

در این مطلب با طرز تهیه پیتزا پپرونی در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از پخت این پیتزا در منزل نهایت بهره را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *