دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه غذای گربه و انواع خوراکی هایی که برای گربه ها مفید هستند

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

بسیاری از افراد به نگهداری گربه در منزل علاقه دارند اما باید در مود طرز تهیه غذای گربه اطلاعات کافی داشته باشند تا برای این حیوان دوست داشتنی مشکلاتی را به وجود نیاورند.

مهم ترین روش نگهداری گربه در منزل، دادن غذای مناسب به این حیوان دوست داشتنی می باشد، غذای گربه باید کامل، متعادل و در حد نیاز بدنش باشد و اگر از سالم بودن برخی غذاها مطمئن نیستید ممکن است مشکلات زیادی را برای سلامتی گربه ایجاد کند، در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه غذای گربه آشنا خواهیم کرد بنابراین اگر شما نیز در منزل تان گربه دارید و به دنبال غذاهای مقوی و خوشمزه هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه غذای گربه

طرز تهیه انواع غذای گربه

در طرز تهیه غذای گربه باید دقت کافی داشته باشید زیرا، ممکن است حتی برخی خوردنی ها به مرگ این حیوان محبوب منجر شود که در ادامه شما را با چند دستور تهیه غذای خانگی ارزان و مناسب آشنا می کنیم.

صبحانه برای گربه

یک قاشق غذا خوری شیر خشک کم چرب را با کمی آب مخلوط کنید، سپس سه عدد تخم مرغ را به شیر خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید و این مواد ترکیب شده را داخل ماهیتابه تفلون بریزید و روی حرارت پایین قرار دهید تا پخته شود و در آخر ترکیب را برگردانید سپس روی نصف سطح پخته شده دو قاشق غذا خوری پنیر و سبزیجات بریزید و حالا لبه دیگر را روی آن برگردانید، اجازه دهید غذا سرد شود و آن خرد کنید سپس در اختیار گربه قرار دهید و اضافه آن را در یخچال بگذارید.

غذای کامل گربه

در طرز تهیه غذای گربه، یک عدد مرغ کامل را بشویید سپس داخل یک قابلمه پر از آب، روی حرارت قرار دهید و حالا شش برگ کاهو، هشت عدد هویج، یک مشت لوبیا سبز و یک تکه گل کلم بروکلی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید، در همین مرحله دو لیوان برنج را نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید مواد کاملا پخته شد تا زمانی که مرغ کاملا از استخوان جدا شود و سبزی ها نیز نرم شده باشد، سپس تمام استخوان های مرغ را از گوشت جدا کرده و ترکیب را به کمک چاقو و یا مخلوط کن به قطعات کوچکی در بیاورید و این قطعات را داخل نایلون بسته بندی و فریز کنید.

غذای کامل گربه

مخلوط مرغ و تن ماهی

نصف لیوان گوشت مرغ را به همراه یک عدد هویج و دو لیوان برنج در یک قابلمه پر از آب بریزید و اجازه دهید مواد کاملا پخته شود سپس آب آن را خالی کنید و یک عدد کنسرو تن ماهی را به آن اضافه کنید و مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا باهم ترکیب شوند و باقی مانده غذا را در نایلون بریزید و فریز کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 سالاد گربه

گربه حیواناتی گوشتخوار می باشند اما بعضی از آن ها به سبزیجات نیز علاقه دارند و گربه هایی که در منزل نگه داری می شوند به نسبت گربه های خیابانی به سبزیجات دسترسی ندارند به همین دلیل می توانید با اضافه کردن سبزی ها به غذای خانگی گربه نیاز آن را تامین کنید.

در طرز تهیه غذای گربه، یک عدد کدو سبز را به صورت درشت رنده کنید و با نصف لیوان جوانه گندم خرد شده ترکیب کنید سپس این ترکیب را داخل کاسه بریزید و روی آن را یک چهارم لیوان آب مرغ بپاشید، به منظور جذب گربه به مقدار نوک قاشق سنبل‌الطیب خردشده روی سالاد بریزید سپس بقیه سالاد را فریز کنید..

سالاد گربه

غذای ویژه گربه

گاهی وقت ها لازم است با تهیه کردن یک غذای خانگی ویژه این حیوان دوست داشتنی را خوشحال کنید.

در نحوه تهیه غذای گربه، یک عدد مرغ را کامل بپزید و آن را خرد کنید سپس سه عد هویج را رنده کنید و نصف لیوان نان سوخاری را نیز کاملا خرد کنید، گوشت، هویج، یک‌چهارم لیوان پنیر پارمسان، ۱/۴ لیوان شیر خشک، نان سوخاری خرد شده، ۱ عدد تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری نمک را داخل یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید سپس با دست کوفته هایی به اندازه توپ پینگ پونگ درست کنید، فر را روشن و دمای آن روی ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید، کوفته ها را داخل ماهیتابه کنار هم بچنید و بعد از زمان ۲۰ دقیقه که روی آن قهوه ای شد این غذای ویژه آماده است.

روش تهیه غذای گربه

شیک آرد

این غذا برای شیک خواران می باشد و مورد علاقه همه گربه ها است بنابراین، در طرز تهیه غذای گربه، یک فنجان مرغ پخته شده، ( آب پز و یا در مایکروویو بدون چربی طبخ شود ) یک چهار فنجان کلم بروکلی تازه بخارپز، یک چهار فنجان هویج تازه پوست کنده خردشده و بخار پز و یک دوم فنجان آب مرغ را باهم مخلوط کنید و بپزید، می توانید در این غذا از ماهی پخته شده و یا سبزیجات دیگر و یا انواع برنج ها نیز استفاده کنید این غذا را بعد از اینکه همه مواد با هم ترکیب شدند می توانید دراختیار گربه قرار دهید و اگر تمایل دارید به صورت فله نگه دارى کنید بگذارید در فریزر یخ بزند و در زمان استفاده غذا را گرم کنید .

طرز تهیه سوپ برای گربه

در تهیه غذای گربه، یک پیمانه گوشت مرغ پخته شده را با نصف پیمانه هویج و کلم بروکلی پخته داخل میکسر قرار دهید سپس مقدار مناسبی آب مرغ به آن اضافه کنید و مواد را میکس کنید تا کاملا نرم و یکدست شود سوپ را گرم در اختیار گربه قرار دهید

طرز تهیه سوپ گربه

طرز تهیه شله گربه

این غذا جزو یکی از معروف ترین و سرشناس ترین غذا ها برای گربه ها محسوب می شود که بسیار مفید می باشد زیرا، دارای مقادیر فراوانی ویتامین است و هفته ای دو بار برای گربه بسیار مناسب است همچنین، کمک زیادی به سلامت پوست، مو و گوارش این حیوان می کند در ادامه با نحوه تهیه آشنا خواهید شد.

مواد لازم

  • کدو سبز : یک عدد
  • سینه مرغ : پانصد گرم
  • هویج : یک عدد
  • برنج : یک فنجان
  • جوپرک : یک فنجان
  • کلم بروکلی : صد گرم

نحوه تهیه

ابتدا مرغ را چرخ کرده و هویج را به شکل نگینی خرد کرده و بعد اجازه دهید داخل قابلمه به مدت بیست دقیقه بجوشد سپس کلم بروکلی و کدوهای خرد شده را همراه با جوپرک و برنج به قابلمه بیفزایید و اجازه دهید بپزد به گونه ای که میزان شل بودن آن شبیه شله زرد باشد.

دستور تهیه چند غذای مناسب برای گربه

آموزش تهیه الویه گربه

از دیگر غذای خوشمزه و سرشناس سالاد الویه می باشد که با مواد ساده ای می توانید آن را تهیه کنید ابتدا پانصد گرم مرغ و سیصد گرم هویج را داخل قابلمه ریخته و بعد از پخته شدن آن را رنده کنید.

نکاتی که در تهیه غذای گربه باید رعایت کنید

۱. از افزودن نمک داخل غذای گربه پرهیز کرده زیرا، منجر به مسمومیت سدیم در گربه ها خواهد شد.

۲. از سیر و پیاز در تهیه غذای گربه پرهیز کند و همچنین از افزودن کشکش، انگور و مشتقات آن داخل غذای گربه خودداری کنید زیرا، باعث مشکلات گوارشی  و مسمومیت در گربه ها خواهد شد.

نکاتی که در تهیه غذای گربه باید رعایت کرد

چه چیزهایی را نباید در ظرف غذای گربه بگذاریم ؟

  • شکلات
  • سیر
  • پیاز
  • کشمش
  • انگور
  • گوجه
  • سفیده تخم‌مرغ خام (تخم‌مرغ پخته موردی ندارد)

مواد گفته شده در بالا، سلامتی گربه را به خطر می اندازد و نباید از این غذاها برای این حیوان دوست داشتنی استفاده کرد به یاد داشته باشید که غذاهایی را که تهیه می کنید دارای پروتئین زیادی باشند زیرا، گربه از گروه گوشت خواران می باشد و برای به دست آوردن آمینواسیدهای ضروری باید پروتئین زیادی استفاده کند، به منظور تهیه غذای گربه، فقط کافی است نیم ساعت از وقت تان را صرف غذای گربه کنید تا با موادی که در آشپزخانه وجود دارد غذایی خوشمزه ای برای گربه تهیه کنید.

طرز تهیه غذای گربه

نکته : بعد از مصرف هر غذا، اگر در گربه واکنش های آلرژیک مشاهده کردید و یا تداخل دارویی پیدا کرد حتما رژیم غذایی گربه را قطع کنید و سریعا با دام پزشک خود تماس گرفته و رژیم غذایی جدیدی را در خواست نمایید.

در این مقاله دستورهای متنوعی از طرز تهیه غذای گربه به شما عزیزان معرفی کردیم، اگر تمایل دارید برای گربه خود غذای خانگی تهیه کنید می توانید از این دستورها استفاده کنید تا گربه سالم تری داشته باشید، در گپتیان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل جهت آشنایی بیشتر با پرورش حیوانات می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *