دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با طعم سنتی و خاص

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

املت قهوه خانه ای یکی از غذا های محبوب ایرانی است که معمولا با گوجه فرنگی، تخم مرغ و ادویه هایی مانند فلفل قرمز و فلفل سیاه تهیه می شود، در این مطلب طرز تهیه املت قهوه خانه ای را آموزش خواهیم داد.

املت یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی می باشد که معمولا در قهوه خانه ها و رستوران ها به روش سنتی تهیه می شود، اگر می خواهید با رازو رمز های طرز تهیه املت قهوه خانه ای آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این بخش از آشپزی را دنبال نمایید.

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • رب گوجه فرنگی/ ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن/ نصف فنجان
  • فلفل قرمز یا فلفل سیاه/ به میزان لازم
  • نمک/ به مقدار لازم

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

املت از جمله غذاهای خوشمزه با پخت آسان می باشد، از این رو هر کسی می تواند به سادگی آن را در منزل تهیه کرده و متناسب با ذائقه اش از سبزیجات و مواد غذایی دیگری در تهیه این غذا استفاده نموده و میل نماید؛ طرز تهیه املت سیب زمینی و طرز تهیه املت با پنیر پیتزا نمونه هایی از این نوع املت ها می باشند که در مطالب قبلی، روش طبخ آنها را آموزش داده ایم.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

املت در کشورهای دیگر نیز طرفدار داشته و به روش های مختلفی طبخ می شود، بنابراین اگر می خواهید با طرز تهیه املت آمریکایی، طرز تهیه املت روسی و طرز تهیه املت ترکیه ای آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم، بر روی لینک آن کلیک نمایید.

املت قهوه خانه ای یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در رستوران ها و به خصوص قهوه خانه ها مصرف زیادی دارد، این غذا از دستور تهیه ای آسان برخوردار بوده، بنابراین به سادگی می توان در منزل طبخ کرده و میل کنید؛ برای تهیه املت در ابتدا باید کمی روغن و یا کره را درون تابه ای بریزید و آن را بر روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس تخم مرغ های زده شده را درون آن بریزید، اگر می خواهید که تخم مرغ شما پف کند، می توانید، سفیده را از زرده جدا کرده و سفیده را بعد از اضافه کردن مقداری شیر یا خامه و یا آب هم بزنید، این کار موجب می شود تا تخم مرغ در هنگام پخت، بافت سبکی پیدا کند.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

  •  آرون گروپس

سپس درون تخم مرغ سرخ شده را با سبزیجات مختلف و یا گوشت پخته شده و نیز پنیر پیتزا پُر می کنند و آن را تا می زنند. طرز تهیه املت قهوه خانه ای، شباهت زیادی  به نحوه پخت خاگینه ساده دارد، بنابراین در کشورمان این غذا با نام خاگینه ایرانی شناخته می شود. در این قسمت می توانید با روش پخت املت قهوه خانه ای به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

آموزش املت قهوه خانه ای

برای پخت املت، بعد از تهیه و آماده کردن مواد مورد نیاز، در ابتدا یک تابه که دارای عمق کم و جنس نازکی است، انتخاب کنید.

ماهی تابه را در حدود ۳۰ ثانیه بر روی حرارت قرار داده تا گرم شود، سپس مقداری روغن یا کره را دورن آن بریزید. توجه داشته باشید، مقدار روغن به اندازه ای باشد که سطح تابه را کاملا پر کرده و بپوشاند.

روش پخت املت قهوه خانه ای

حال رب گوجه فرنگی را به روغن که بر روی حرارت قرار دارد، اضافه کنید و کمی تفت داده تا رب سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مدت زمان ۴ تا ۵ دقیقه برای تفت دادن رب گوجه فرنگی کافی است تا بوی خامی آن گرفته شود، دقت داشته باشید که هیچوقت، در این فاصله حرارت را کم نکنید.

اکنون باید، کمی نمک و فلفل مورد نظر خود که می تواند فلفل قرمز و یا فلفل سیاه باشد را به رب اضافه کرده و هم بزنید.

آموزش تهیه املت قهوه خانه ای

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی درون ظرفی جداگانه بشکنید و به دورن تابه بریزید، بعد از اینکه همه تخم مرغ ها را در داخل تابه ریختید، باید شروع به هم زدن تخم مرغ ها نمایید.

بعد از هم زدن تخم مرغ ها، می توانید تخم مرغ ها را به همراه رب هم زده تا مواد به صورت کامل با هم مخلوط شده و یک دست شود؛ اجازه دهید، تابه به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر بر روی حرارت بماند، سپس می توانید آن را بردارید. اکنون املت آماده سرو شدن شده و می توانید این غذای ساده و خوشمزه را به همراه نان و پیاز میل نمایید.

رعایت نکاتی مهم در طرز تهیه املت قهوه خانه ای

عده ای از افراد تمایل دارند به جای رب از گوجه فرنگی رنده شده در تهیه املت استفاده کنند، که این نوع املت اگر چه خوشمزه بوده و دارای ظاهری شبیه املت قهوه خانه ای می باشد، اما باید بدانید در دستور پخت املت قهوه خانه ای به روش سنتی از رب گوجه فرنگی استفاده می کنند.

همچنین در تهیه املت معمولی از پیاز هم می توان استفاده کرد، در حالی که برای طرز تهیه املت قهوه خانه ای نیازی به استفاده از پیاز نیست، بلکه می توان آن را به صورت خام و در هنگام سرو غذا میل نمود.

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام طبخ املت قهوه خانه ای باید توجه شود، در هنگام تهیه آن، به هیچ وجه نباید حرارت را کم کنید، زیرا حرارت بالا در هنگام تفت دادن رب و نیز پختن تخم مرغ برای ایجاد طعم منحصر به فرد املت قهوه خانه ای تاثیر بسزایی دارد.

روش طبخ املت قهوه خانه ای

دستور تهیه انواع املت خوشمزه ایرانی

اگرچه املت قهوه خانه ای بسیار خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارد، اما در کنار آن تهیه املت های دیگر نیز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد، در ادامه با روش پخت دو املت ایرانی با دستور ساده آشنا می شوید.

مواد لازم

  • گوجه فرنگی/ ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی/ یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا کره/ به میزان لازم
  • نمک و فلفل/ به میزان لازم
  • تخم مرغ/ ۲ عدد

روش تهیه املت گوجه فرنگی

در ابتدا تابه را روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود، سپس روغن یا کره را افزوده و بعد از گرم شدن، رب گوجه فرنگی را بیفزایید، گوجه فرنگی های خرد شده را نیز به آن اضافه کرده، سپس آن را تفت دهید و کمی صبر کنید تا به خوبی گوجه فرنگی ها بپزند و سس قوام پیدا کند.

در مرحله بعدی، تخم مرغ ها را اضافه کرده و بعد نمک و فلفل و در صورت دلخواه زیره را بیفزایید، اکنون املت شما آماده است و می توانید سرو نمایید.

دستور پخت املت قهوه خانه ای

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • سیر خرد شده/ یک حبه
  • شکر/ یک قاشق چای خوری
  • پیاز خلالی شده/ یک عدد
  •  اسفناج خرد شده/ ۵۰ گرم
  • روغن/ به مقدار لازم
  • نمک و فلفل/ به میزان لازم

روش تهیه املت تخم مرغ و اسفناج

در تهیه این روش که به نرگسی شباهت بیشتری دارد نیز ابتدا تابه ای را روی حرارت متوسط بگذارید و بعد از گرم شدن، روغن را اضافه کنید و بعد پیاز و سیر خرد شده را افزوده و کمی تفت دهید تا تغییر رنگ پیدا کند.

اکنون اسفناج را به مخلوط قبلی افزوده و تفت دهید، حدود ۵ دقیقه برای پخت اسفناج کافی می باشد و بعد نمک و فلفل را افزوده و همه مواد را به خوبی هم بزنید.

در آخر، تخم مرغ ها را اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا سفیده های آن بپزند و زرده ها عسلی شود، اکنون می توایند املت را سرو کرده و نوش جان کنید.

نحوه تهیه املت قهوه خانه ای

امیدواریم این بخش از آموزش آشپزی از طرز تهیه املت قهوه خانه ای مورد رضایت شما عزیزان علاقمند به تهیه انواع غذا های ایرانی و سنتی قرار گرفته باشد و بعد از فراگیری روش تهیه آن، بتوانید به راحتی این غذای خوشمزه را در منزل طبخ نموده و سرو نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *