دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۲۰ تا از بهترین مکان های دیدنی استانبول که تماشایش را نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از بزرگ ترین شهرهایی که در مرز اروپا و آسیا واقع شده است شهر توریستی و تجاری استانبول است. وجود جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی استانبول موجب شده است تا سالانه گردشگران زیادی به این مناطق جذب شوند.

تلفیقی از فرهنگی قدیمی و جاذبه های مدرن در استانبول موجب جذابیت بیشتر آن شده است و شاهد جذب گردشگران زیادی در این مناطق هستید. وجود جاذبه های تاریخی در این شهر می تواند یکی از جاذبه های مهم آن محسوب شود و بخش مهمی از توریست ها را به خود تعلق داده است. مکان های دیدنی استانبول از تنوع بی شماری برخوردار هستند و وجود جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بی شمار در این شهر موجب شهرت آن شده است. موزه ایاصوفیه یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی واقع در استانبول است که بسیار شناخته شده است و برای بسیاری از گردشگران دارای جذابیت است.

مکان های دیدنی استانبول

مکان های دیدنی استانبول:

استانبول از جهت اقتصادی و فرهنگی از پیشینه غنی برخوردار است و به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه شناخته می شود در این شهر جشنواره ها و فستیوال های بسیاری برگزار می شود که برای توریستان جذاب و تماشایی است. همانطور که بیان شد یکی از پربازدیدترین جاذبه ها در استانبول مسجد ایاصوفیه است که به دلیل معماری ارزشمند خود دارای اهمیت است و از یک مقبره باشکوه برخوردار است.

 دیدنی های طبیعی استانبول

۱- قصر توپکاپی:

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی استانبول این قصر رویایی است که با تاریخ و فرهنگی ارزشمند پیوند خورده است این قلعه از برج های سنگی ساخته شده است و متعلق به دوران عثمانیان است. این قصر بر تپه های دریای مرمر واقع شده و متعلق به پادشاهان بوده است که در بخش هایی از آن ها حرمسرا نیز وجود دارد.

دیدنی های تاریخی استانبول

۲- بازار بزرگ استانبول:

برای گردشگرانی که به خرید و بازارهای آن علاقه دارند این بازار بزرگ با امکانات آن را پیشنهاد می کنیم در این بازار بیش از ۵۰۰۰ مغازه وجود دارد که آن را به عنوان یکی از محبوب ترین بازارهای سرپوشیده جهان می شناسند. مهمترین سوغاتی هایی که می توانید از این بازار خرید کنید فرش، طلا، قالیچه و عتیقه جات است.

  •  آرون گروپس

بازار دیدنی استانبول

۳- برج گالاتا:

این برج دارای ارتفاع ۶۷ متر است و از آن با عنوان برج مسیح یاد می شود این برج در سال ۱۳۴۸ ساخته شده است و بر فراز آن کافه ها و رستوران گردان ها وجود دارد که دارای جذابیت های زیادی هستند.

مکان های تماشایی استانبول

۴- موزه باستان شناسی استانبول:

یکی از مکان های دیدنی استانبول با ارزش و قدمت فرهنگی بالا این موزه است که از سه بخش موزه شرق، باستان شناسی و کیوسک کاشی تشکیل شده است. سال احداث این موزه ۱۸۶۱ است و از اولین موزه های دایر در ترکیه است.

موزه باستان شناسی استانبول

۵- مسجد سلیمانیه:

این مسجد در سال ۱۵۵۰ میلادی ساخته شده است و به دلیل برخورداری از معماری اسلامی و بیزانس بسیار شناخته شده است. بعد از جنگ جهانی این مسجد با استفاده از ۴ مناره ساخته شده است.

مکان های گردشگری استانبول

۶- بازار ادویه استانبول:

این بازار پر از مواد غذایی، آجیل، خشکبار و ادویه های متنوع است به علاوه می توانید در این بازار خوراکی ها میوه های خشک نیز تهیه کنید. این بازار از ساعت ۱۱ صبح الی ۴ عصر آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

بازار خرید استانبول

۷- موزه هنرهای ترکی و اسلامی:

برای گردشگرانی که به جاذبه های فرهنگی و تاریخی علاقه دارند می توان این موزه را پیشنهاد کرد که متعلق به دوران عثمانیان است و در آن از هنرهای اسلامی استفاده شده است. این موزه که یکی از دیدنی های استانبول است دارای کاشی کاری ها و سرامیک های نفیس است.

موزه فرهنگی استانبول

۸- موزه پرا استانبول:

علاوه بر اشیای ارزشمندی که می توان در این موزه پیدا کرد بنای این موزه نیز دارای اهمیت است و به لحاظ معماری از ارزش بالایی برخوردار می باشد. نمایشگاه ها و گالری های نقاشی که در این موزه ها برگزار می شود با استقبال زیادی رو به رو است.

مکان های دیدنی ناب استانبول

۹- خیابان استقلال و میدان تقسیم:

این خیابان یکی از مکان های دیدنی استانبول است و نمای آن همانند شانزلیزه پاریس می باشد وجود رستوران ها، کافه ها، سینما، گالری و دیگر مراکز بر جذابیت این خیابان افزوده است.

نقاط مهم استانبول

۱۰- موزه ایاصوفیه:

این کلیسا مکان مهمی برای امپراطوری های بیزانس به شمار می رفته است و یکی از مراکز تقویت نیروها و سربازان بوده است. این کلیسا در طی قرن های مختلف از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده است و در قرن بیستم به یک موزه ارزشمند و فرهنگی تبدیل شده است.

استانبول و دیدنی ها

۱۱- مسجد آبی:

این مسجد را با نام مسجد سلطان احمد می شناسند و به لحاظ معماری دارای ارزش بالایی است این مسجد در سال ۱۶۰۹ ساخته شده است و دارای ۶ مناره بوده است. کاشی کاری ها و رنگ آمیزی بی نظیر این مسجد آن را به یک بنای ارزشمند و یکی از مکان های دیدنی استانبول تبدیل کرده است.

مسجد آبی استانبول

۱۲- آب انبار باسیلیکا:

این بنا در قرن ۶ ساخته شده است و آب مردمان این منطقه را تامین می کرده است نحوه ساخت و احداث این آب انبارها به نحوی شگفت انگیز است که توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

مکان های دیدنی مهم استانبول

۱۳- کلیسای چورا استانبول:

تلفیق هنر و فرهنگ در این بنا آن را به شدت مورد توجه توریست ها قرار داده است نقاشی های حک شده بر روی دیوارها که نشانه از حضرت عیسی و مادرش مریم دارد برای هر فردی تماشایی است.

مکان های جذاب استانبول

 

۱۴- میدان اسب دوانی استانبول:

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است و توسط سپتیموش سوروس احداث شده است در حال حاضر فقط بخش هایی از این بنا برجای مانده است.

مکان های خاص استانبول

۱۵- کاخ دلما بهچه:

شکوه و عظمت این کاخ بسیار تماشایی است و بسیاری از باستان شناسان آن را با کاخ ورسای هم رده می دانند. تلفیقی از معماری و هنر عثمانی و اروپایی در این بنا موجب اهمیت و جذابیت آن شده است.

مناطق تاریخی استانبول

۱۶- مسجد رستم پاشا:

فضای داخلی این مسجد  با نوع خاصی از کاشی کاری های آن این مسجد را به یکی از مکان های دیدنی استانبول تبدیل کرده است تلفیق رنگ های آبی، قرمز و سبز در این بنا موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

مکان های دیدنی محبوب استانبول

۱۷- ایاصوفیه کوچک:

نمای بیرونی این بنا بسیار زیبا و دیدنی است و در زمان عثمانیان ساخته شده است همچنین از جذابیت های این بنا می توان به ساختار و معماری مینیاتوری آن اشاره کرد که ارزشمند است.

دیدنی های استانبول

۱۸- قلعه یدیکوله استانبول:

این قلعه در قرن ۵ به وسیله امپراطوری تئودوسیوس ساخته شده است این بنا در ترکیه به عنوان دروازه طلایی نیز شناخته شده است.

مناطق دیدنی استانبول

 

۱۹- اسکودار استانبول:

یکی از مکان های دیدنی استانبول که با افسانه ها نیز گره خورده است و به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای ارزش و اهمیت بالایی است اسکودار است. این جزیره کوچک دارای یک برج با نام برج دختر است که نشان از زندانی شدن یک شاهزاده توسط پدرش دارد و افسانه های زیادی در این باب وجود دارند.

جزیره تماشایی استانبول

۲۰- موزه هنر مدرن استانبول:

این موزه دارای مجموعه ای از هنرهای ترکی است و وجود آثار ارزشمند هنری در این موزه موجب جذابیت و اهمیت آن شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

موزه استانبول

جاهای دیدنی استانبول بسیار متنوع هستند و برای گردشگران مختلف با سلیقه های گوناگون جاذبه های ویژه ای وجود دارد تلفیق فرهنگ و هنر و تاریخ و طبیعت در این شهر موجب جذب گردشگران زیادی شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *