دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه موس شکلاتی خانگی با طعم ویژه برای مهمانی ها

  • ندا خوشرو
  • ۱ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این آموزش با طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه و خوش طعم در چند مرحله ساده و روش تزیین دسر موس شکلاتی به صورت قالبی آشنا خواهید شد.

موس شکلاتی از انواع دسرهای خوشمزه فرانسوی است و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به خوردن شکلات علاقه زیادی دارید بهتر است این نوع دسر را تهیه کنید. در  دستور ساخت موس شکلاتی از مواد ساده ای نظیر خامه و زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ و شکر و نمک استفاده می شود.

برای تهیه دسر موس می توانید از روش های مختلف نظیر موس وانیلی و موس شکلاتی و … استفاده کنید که در میان این روش ها موس شکلاتی دارای طعم و ظاهری بی نظیر است همچنین این دسر خوشمزه مانند پاناکوتا شکلاتی و دسر شکلاتی طرفداران زیادی دارد و اگر شما تمایل دارید مهمان ها و اعضای خانواده تان را سورپرایز کنید بهتر است از تهیه موس شکلاتی غافل نشوید.

موس شکلاتی

مواد لازم

  • خامه : ۲۵ گرم
  • شکلات تخته ای خرد شده و تلخ یا چیپس شکلات : ۱۲۵ گرم
  • زرده تخم مرغ : دو عدد
  • سفیده تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : ۶۰ گرم
  • نمک : ۱/۸ قاشق مرباخوری

طرز تهیه موس شکلاتی در منزل

برای تهیه موس شکلاتی ابتدا خامه را روی تکه های شکلات تلخ یا چیس شکلات بریزید و درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به دمای جوش برسد سپس ظرف شیشه ای حاوی شکلات را روی دهانه قابلمه قرار دهید تا تکه های شکلات یا چیپس شکلات به روش بن ماری ذوب شوند سپس مخلوط مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود توجه داشته باشید که در طول این مدت باید مراقب باشید که مخلوط شکلاتی نسوزد.

ذوب کردن شکلات به روش بن ماری
در مرحله بعدی تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده و زرده آن ها را جدا کنید سپس سفیده ها و زرده های تخم مرغ را درون ظروف مناسبی بریزید.
زرده تخم مرغ را با کمک همزن هم بزنید و شکر را به آن اضافه کنید.

هم زدن زرده تخم مرغ

سپس مخلوط شکر و زرده تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مخلوط زرده و شکر

مخلوط شکلات و خامه را به مخلوط زرده تخم مرغ بیفزایید و مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

مخلوط شکلات و زرده تخم مرغ
در مرحله بعدی دستور تهیه موس شکلاتی به سفیده های تخم مرغ مقداری نمک اضافه کنید و آن ها را به کمک همزن هم بزنید تا پف کنند و سفید رنگ شوند.

هم زدن سفیده تخم مرغ

سفیده های پف کرده و هم زده شده را به مخلوط شکلات و زرده تخم مرغ بیفزایید و همزمان با افزودن سفیده به مخلوط شکلاتی مواد را هم بزنید تا موس شکلات به صورت پف کرده درآید و روی این دسر را بپوشانید و به مدت دو ساعت آن را درون فریزر قرار دهید.

افزودن سفیده به مخلوط شکلات و زرده
بعد از مدت زمان ذکر شده موس شکلاتی را از درون فریزر بیرون آورید و آن را با خامه و موز یا بستنی میل کنید و از طعم بی نظیر این دسر نهایت لذت را ببرید.

دسر موس شکلاتی

روش تزیین موس شکلاتی در قالب

موس شکلاتی را می توانید به صورت قالبی تهیه کنید که در این صورت بهتر است سطح یک قالب سیلیکونی با شکل دلخواه را به کمک شکلات ذوب شده به روش بن ماری بپوشانید توجه داشته باشید که ضخامت شکلات ریخته شده در کف قالب باید حدود یک میلی متر باشد سپس قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شود.

تزیین موس شکلاتی
سپس موس شکلاتی را درون قالب هایی که کف آن ها را با شکلات پوشانده اید بریزید و دسرها را به مدت چند دقیقه دیگر درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سفت شوند.

موس شکلاتی قالبی

در هنگام سرو، موس را از درون قالب بیرون آورید و در این دسر خوش طعم را درون ظرفی مناسب قرار دهید.

تزیین موس شکلاتی

تزیین موس شکلاتی

در این مطلب با طرز تهیه موس شکلاتی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *